2016-04-20

PROTOKÓŁ NR XXXVII/05

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Danuta Mikołajczyk - Przewodnicząca Rady otworzyła sesję i po powitaniu radnych oraz gości stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad.2
Przedstawienie porządku obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 16 listopada do 16 grudnia 2005 roku.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok oraz podjęcie uchwały.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/6/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” oraz podjęcie uchwały.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/5/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego oraz podjęcie uchwały.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 oraz podjęcie uchwały.
15. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
16. Wnioski i oświadczenia radnych.
17. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z ostatniej sesji.

W związku z powyższym Rada w obecności 14 radnych –jednogłośnie przyjęła protokół nr XXXVI/05 z dnia 25 listopada 2005 roku.

Ad. 4
Interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono żadnych interpelacji i zapytań.

Ad. 5
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 16 listopada do 16 grudnia 2005 roku

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przekazała, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Następnie Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący poinformował, iż Zarząd Powiatu postanowił, że sprawę lokalizacji schroniska dla zwierząt przedyskutuje przy okazji najbliższego spotkania z udziałem Wójtów i Burmistrzów Powiatu Lęborskiego. Dodał, iż spotkanie takie już się odbyło. W związku z powyższy poprosił, aby Starosta przedstawił Radzie wynik przeprowadzonej konsultacji.
Witold Piórkowski Starosta Lęborski przekazał, iż Zarząd Powiatu dnia 01.12.205 roku wizytował schronisko dla psów „Bajer w Małoszycach. Dodał, iż stan techniczny wzbudził wątpliwości i zastrzeżenia. W związku z powyższym celem przeanalizowania aktualnej sytuacji i ewentualnej zmiany lokalizacji schroniska odbyło się 21.12.2005 roku spotkanie z wójtami i burmistrzami powiatu lęborskiego. Dodał, iż umowa dzierżawy zawarta pomiędzy Powiatem Lęborskim a panem Twardziakiem jest ważna do 1 maja 2006 roku. Dalej przekazał, iż Zarząd postanowił rozpatrzyć propozycję przedłużenia dzierżawy pod warunkiem opracowania przez gminę Nowa Wieś Lęborska w możliwie jak najkrótszym terminie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dodał, iż po opracowaniu w/w planu zagospodarowania zostanie uregulowany stan prawny tego schroniska i Powiat Lęborski będzie mógł przekazać nieruchomość gminie Nowa Wieś Lęborska.

Ad.6
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok oraz podjęcie uchwały.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/268/05 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad.7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/6/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/6/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Małgorzata Szauła- przewodnicząca Komisji Edukacji. Kultury, Sportu i Turystyki Rady poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/269/05 w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/5/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”
Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad.8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/5/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/5/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”


Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Małgorzata Szauła- przewodnicząca Komisji Edukacji. Kultury, Sportu i Turystyki Rady poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/270/05 w sprawie ustanowienia zobowiązania w formie weksla „in blanko” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Wspieranie edukacji młodzieży wiejskiej szansą rozwoju Powiatu Lęborskiego i jego mieszkańców” nr Z/2.22/II/2.2/5/05 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne”
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad.9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Lęborskiego

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/271/05 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz wartości jednego punktu w złotych dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych Powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad.10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – 12 głosami „za” przy 1 głosie „przeciw” i 2 „wstrzymującymi się” podjęła uchwałę Nr XXXVII/272/05 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
Witold Piórkowski – Starosta Lęborski nie brał udziału w głosowaniu.

Ad.11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.

Edward Kotowski – przewodniczący Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/273/05 w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad.12
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego oraz podjęcie uchwały.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Waldemara Nowickiego.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/274/05 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad.13
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/275/05 w sprawie zatwierdzenia planu pracy Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad.14
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/276/05 w sprawie zatwierdzenia planu kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu

Ad.15
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Jacek Woronowicz – Wiceprzewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/277/05 w sprawie zatwierdzenia planów pracy Komisji Rady Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu

Ad.16
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Nie zgłoszono żadnych interpelacji i nie udzielono żadnych odpowiedzi.
W związku z powyższym Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przeszła do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

Ad.17
Wnioski i oświadczenia radnych.

Nie zgłoszono żadnych wniosków i oświadczeń.
W związku z powyższym Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przeszła do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

Ad.18
Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady zamknęła XXXVII sesję Rady Powiatu Lęborskiego.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..