2016-04-19

Protokół nr III/2006 z sesji Rady Powiatu Lęborskiego

Radni nieobecni:
1. Zbigniew Lewandowski

Ponadto w sesji wzięli udział zaproszeni goście.
Lista zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Ad. 1
Otwarcie sesji i stwierdzeniu quorum

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył III sesję Rady Powiatu Lęborskiego i po powitaniu radnych oraz gości stwierdził, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.




Następnie przekazał, iż w dniu dzisiejszym radni pragną serdecznie podziękować radnemu Witoldowi Piórkowskiemu, który przez ostatnie osiem lat pełnił funkcję Starosty Lęborskiego. O wręczenie okolicznościowego grawertonu poprosił Ryszarda Wentę – Starostę Lęborskiego.

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił treść podziękowania: „Samorząd Powiatu Lęborskiego składa Panu serdeczne podziękowania za ośmioletnią pracę na rzecz naszego powiatu. Wysoko cenimy Pana zaangażowanie, w sprawne funkcjonowanie administracji oraz umocnienie powiatu lęborskiego. Życzymy satysfakcji z dalszej pracy zawodowej i społecznej oraz wszelkiej pomyślności w życiu osobistym. W imieniu radnych podpisali: Przewodnicząca Rady Powiatu Lęborskiego kadencji 2002-2006 Danuta Mikołajczyk, Ryszard Wenta – Starosta Lęborski oraz Przewodniczący Rady – Waldemar Walkusz.”

Ad. 2
Przedstawienie porządku obrad

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z I i II sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację studentów przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/39/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku akademickim 2006/2007 oraz podjęcie uchwały.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację młodzieży wiejskiej przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/38/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku szkolnym 2006/2007 oraz podjęcie uchwały.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLVI/340/06 z dnia 26.10.2006 r. w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg powiatowych oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wysokości diet przysługującym radnym Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego do określenia terminu i miejsca wykonywania zadania oraz miejscowości rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej w poleceniu wyjazdu służbowego w stosunku do przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/77/2000 z dnia 2 czerwca 2000 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Ochrona pradoliny rzeki Łeby i wód Bałtyku” oraz podjęcie uchwały.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr XIV/71/2000 z dnia 30 marca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do stowarzyszenia „Bezpieczny Lębork” na prawach członka wspierającego oraz podjęcie uchwały.
15. Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr XVII/78/2000 z dnia 2 czerwca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Zielona Droga” oraz podjęcie uchwały.
16. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
17. Wnioski i oświadczenia radnych.
18. Zamknięcie obrad.
Ad. 3
Przyjęcie protokołu z I i II sesji

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady poinformował, iż do chwili obecnej nie wpłynęły żadne uwagi do protokołu z I i II sesji Rady Powiatu Lęborskiego.
Wobec powyższego poddał pod głosowanie protokoły Nr I/06 i II/06 z dnia 24 listopada 2006 r.
Rada w obecności 18 radnych – 16 głosami „za” przy 2 głosach „wstrzymujących” przyjęła protokół Nr I/06 z sesji odbytej w dniu 24 listopada 2006 roku.
Rada w obecności 18 radnych – 16 głosami „za” przy 2 głosach „wstrzymujących” przyjęła protokół Nr II/06 z sesji odbytej w dniu 24 listopada 2006 roku.

Ad. 4
Interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.

Ad. 5
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok .

Waldemar Walkusz – przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – 16 głosami „za” przy 2 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr III/13/06 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.




Ad. 6
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację studentów przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/39/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku akademickim 2006/2007

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację studentów przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/39/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku akademickim 2006/2007.

Waldemar Walkusz – przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/14/06 w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację studentów przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/39/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku akademickim 2006/2007.
Uchwała stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad. 7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację młodzieży wiejskiej przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/38/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku szkolnym 2006/2007

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację młodzieży wiejskiej przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/38/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku szkolnym 2006/2007.

Waldemar Walkusz – przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/15/06 w sprawie ustanowienia w formie weksla „in blanco” wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji Umowy o dofinansowanie projektu „Inwestowanie w edukację młodzieży wiejskiej przyczyną rozwoju ziemi lęborskiej” nr Z/2.22/II/2.2/38/01/06 realizowanego w ramach Działania 2.2 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – „Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne” w roku szkolnym 2006/2007.
Uchwała stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLVI/340/06 z dnia 26.10.2006 r. w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg powiatowych

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XLVI/340/06 z dnia 26.10.2006 r. w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg powiatowych.

Waldemar Walkusz – przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/16/06 w sprawie zmiany uchwały Nr XLVI/340/06 z dnia 26.10.2006 r. w sprawie pozbawienia dróg kategorii dróg powiatowych.
Uchwała stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.
Przekazał, iż przy propozycjach składu osobowego Rady Społecznej Zarząd kierował się zasadą, żeby każda gmina miała swojego przedstawiciela. W związku z tym, iż z terenu gminy Wicko i Cewice nie ma radnych powiatowych, albo też nie wyrazili zgody na pracę w Radzie, zostały poczynione uzgodnienia z wójtami tych gmin co do ich przedstawicieli.

Waldemar Walkusz- Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny Edward Głombiewski w imieniu radnych Prawa i Sprawiedliwości przekazał, iż kwestia wyboru przedstawicieli do Rady Społecznej SPS ZOZ nie była z nimi konsultowana wobec czego wstrzymają się od głosu.

Waldemar Walkusz - Przewodniczący Rady wobec braku dalszych głosów przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – 15 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr III/17/06 w sprawie ustalenia składu osobowego Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wysokości diet przysługującym radnym Powiatu Lęborskiego

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wysokości diet przysługującym radnym Powiatu Lęborskiego.
Następnie otworzył dyskusję.

Radny Edmund Głombiewski stwierdził, iż jego zdaniem przedstawione propozycje zmiany wysokości diet są wysoce niefortunne. Dodał, iż stałoby się źle, gdyby radni zaczynali swoją kadencję od takich poczynań, chociaż z uzasadnienia wynika, że są to zmiany kosmetyczne. Wobec powyższego zaapelował do wszystkich radnych, a w szczególności do Zarządu Powiatu o odstąpienie od tego pomysłu.

Radny Zdzisław Chojnacki w imieniu klubów radnych: Platforma Obywatelska, Ziemia Lęborska i Porozumienie Społeczne wniósł o wprowadzenie zmiany do przedłożonego projektu uchwały poprzez podwyższenie o 5% wysokości diety dla wiceprzewodniczących komisji. Dodał, iż dotychczas byli oni traktowani jak radni nie pełniący żadnych funkcji, nie mnie jednak ze statutu wynika, iż mają oni w razie nieobecności przewodniczącego zwoływać i prowadzić posiedzenia komisji.

Rada w obecności 18 radnych – 15 głosami „za” przy 3 głosach „przeciwnych” przyjęła wyżej zaproponowaną zmianę.

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski wyjaśnił, iż głównym przyczynkiem do zmiany powyższej uchwały był fakt zmiany podstawy prawnej odnoszącej się do wysokości kwoty bazowej diety radnego.

Radny Edmund Głombiewski przekazał, iż nie zaprzecza, że zmieniła się podstawa prawna lecz jego sugestią było to, aby pozostawić diety na dotychczasowym poziomie.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały wraz z poprawką. Następnie poddał go pod głosowanie.

Rada w obecności 18 radnych – 15 głosami „za” przy 3 głosach „przeciwnych” podjęła uchwałę Nr III/18/06 w sprawie wysokości diet przysługującym radnym Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu Lęborskiego

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady

Rada w obecności 18 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/19/06 w sprawie ustalenia składów osobowych stałych komisji Rady Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 12
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego do określenia terminu i miejsca wykonywania zadania oraz miejscowości rozpoczęci i zakończenia podróży służbowej w poleceniu wyjazdu służbowego w stosunku do przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego do określenia terminu i miejsca wykonywania zadania oraz miejscowości rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej w poleceniu wyjazdu służbowego w stosunku do przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego.
Przekazał, iż do wykonywania powyższych czynności wskazuje wiceprzewodniczącego Dariusza Więckowskiego.
Następnie otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie wyżej przedstawiony projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/20/06 w sprawie wskazania wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego do określenia terminu i miejsca wykonywania zadania oraz miejscowości rozpoczęcia i zakończenia podróży służbowej w poleceniu wyjazdu służbowego w stosunku do przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 13
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/77/2000 z dnia 2 czerwca 2000 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Ochrona pradoliny rzeki Łeby i wód Bałtyku”

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/77/2000 z dnia 2 czerwca 2000 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Ochrona pradoliny rzeki Łeby i wód Bałtyku”.
Przekazał, iż w miejsce dotychczasowych przedstawicieli powiatu w osobach: Witold Piórkowski, Zygmunt Lisiecki proponuje się wpisać: Ryszard Wenta, Mirosław Rybicki.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – 15 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr III/21/06 w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/77/2000 z dnia 2 czerwca 2000 r. w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Ochrona pradoliny rzeki Łeby i wód Bałtyku”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.
Ad. 14
Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr XIV/71/2000 z dnia 30 marca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do stowarzyszenia „Bezpieczny Lębork” na prawach członka wspierającego

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały uchylającej uchwałę Nr XIV/71/2000 z dnia 30 marca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do stowarzyszenia „Bezpieczny Lębork” na prawach członka wspierającego.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr III/22/06 uchylającej uchwałę Nr XIV/71/2000 z dnia 30 marca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do stowarzyszenia „Bezpieczny Lębork” na prawach członka wspierającego.
Uchwała stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad. 15
Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę Nr XVII/78/2000 z dnia 2 czerwca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Zielona Droga”

Ryszard Wenta – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały uchylającej uchwałę Nr XVII/78/2000 z dnia 2 czerwca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Zielona Droga” .

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych - 16 głosami „za” (dwie osoby nie brały udziału w głosowaniu) podjęła uchwałę Nr III/23/06 uchylającej uchwałę Nr XVII/78/2000 z dnia 2 czerwca 2000 roku w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do Stowarzyszenia powiatów, miast i gmin „Zielona Droga”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu.

Ad. 16
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.

Ad. 17
Wnioski i oświadczenia radnych.

Nie zgłoszono żadnych wniosków ani oświadczeń.

Ad. 18
Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku obrad Waldemar Walkusz – Przewodniczący Radu zamknął III sesję Rady Powiatu Lęborskiego kadencji 2006-2010.


Protokołowała:
Beata Młynarczyk

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..