2016-04-19

PROTOKÓŁ NR XLII/06 z Sesji Rady Powiatu Lęborskiego

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Danuta Mikołajczyk - Przewodnicząca Rady otworzyła sesję i po powitaniu radnych, gości stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad.2
Przedstawienie porządku obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 7 kwietnia do 24 maja 2006 roku.
6. Stan przygotowań jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa i porządku w sezonie letnim.
7. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno weterynaryjnego na obszarze Powiatu Lęborskiego.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku, przy ul. Warszawskiej 17 oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej mienie Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zrzeczenia się nieruchomości będących własnością Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały,
13. Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę nr XXXIV/249/05 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 9 września 2005 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących mienie powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
14. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
15. Wnioski i oświadczenia radnych.
16. Zamknięcie obrad.
Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przekazał, iż na wniosek Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej Zarząd Powiatu wycofuje z porządku dzisiejszych obrad projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiącej mienie Powiatu Lęborskiego.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przekazała, iż wycofuje pkt 10 powyższego porządku obrad, natomiast kolejne punkty otrzymują odpowiednio nr 10, 11, 12, 13, 14 i 15.

Ad.3
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z ostatniej sesji.

W związku z powyższym Rada w obecności 15 radnych –jednogłośnie przyjęła protokół nr XLI/06 z dnia 26 kwietnia 2006 roku.

Ad. 4
Interpelacje i zapytania radnych.

Radny Piotr Gontarek zgłosił wniosek, aby w planach modernizacji drogi krajowej nr 6 uwzględnić zjazd w miejscowości Pogorzelice w kierunku Unieszyna. Dodał, iż warunki pobocza są idealne do jego budowy. Kończąc nadmienił, iż ruch na w/w drodze z roku na rok jest coraz większy, a brak zjazdu uniemożliwi płynny przejazd pojazdów.

Ad.5
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 7 kwietnia do 24 maja 2006 roku.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przekazała, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Następnie Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przeszła do realizacji kolejnego punktu dzisiejszego porządku obrad.

Ad.6
Stan przygotowań jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa i porządku w sezonie letnim.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił informację nt. przygotowania jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa i porządku w sezonie letnim2006 roku.
Informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad.7
Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno weterynaryjnego na obszarze Powiatu Lęborskiego.

Wiesław Losiak – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lęborku przedstawił informację z działalności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lęborku i stanu bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego Powiatu Lęborskiego w roku 2005.
Przedstawiona informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Radny Andrzej Duda wyraził zadowolenie z powodu braku zagrożenia ptasią grypą i podziękował służbom weterynaryjnym, administracyjnym, medycznym i sanitarnym za to, że mieszkańcy Powiatu Lęborskigo mogą czuć się bezpiecznie.
W dalszej części wypowiedzi poinformował, iż otrzymał od wyborców pytania w sprawie schroniska dla zwierząt w Małoszycach. Dodał, iż stawiają oni następujące zarzuty: w schronisku prowadzona jest nielegalna hodowla psów i koni, nie jest prowadzona ewidencja rozchodów środków finansowych na zakup żywności i leków, ewidencja darowizn, książka szczepień przeciwko wściekliźnie, ewidencja psów i kotów, nie ma informacji o eutanazji, umowy z lekarzem weterynarii, kartoteki zwierząt nie odpowiadają stanowi faktycznemu, ambulatorium jest źle wyposażone, nie ma zapasu szczepionek i podstawowych leków, zwierzętom nie jest podawana ciepła strawa, a posiłki otrzymują w formie surowej lub suchej. Ponadto zwierzęta przetrzymywane są w betonowych silosach, których nikt nie sprawdza.
Kontynuując poinformował, iż powiat lęborski płaci panu Twardziakowi, prowadzącemu schronisko dla zwierząt w Małoszycach za świadczone usługi i w związku z powyższym należy wyjaśnić przedstawione zarzuty. Dodał, iż placówka ta jest potrzebna, ale należy sprawdzić czy spełnia ona wszystkie wymogi.

Wiesław Losiak – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lęborku poinformował, iż posiadanie schroniska dla zwierząt w powiecie lęborskim jest wielkim dobrodziejstwem, którego zazdroszczą nam powiaty ościenne. Dalej przekazał, iż schronisko w Małoszycach jest pod stałym nadzorem inspekcji weterynaryjnej. Dodał, iż to co usłyszał na sesji jest w większości nieprawdą.
W dalszej części wypowiedzi poinformował, iż schronisko dla zwierząt w Małoszycach przy dużym nakładzie kosztów jest obecnie modernizowane. Dodał, iż pan Twardziak podjął starania zbudowania kojców w pomieszczeniach starego warsztatu, gdzie psy będą umieszczane po 3-4 w jednym boksie (zgodnie z zaleceniami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami). Nadmienił, iż do tej pory zwierzęta były przetrzymywane w zbiorowych kojcach, gdzie miały dostęp do zadaszonych pomieszczeń i obficie ścielonych legowisk.
Następnie przekazał, iż dokumentacja w schronisku jest bardzo precyzyjnie prowadzona. Dodał, iż są wszystkie dane dotyczące przyjęcia psa, oddania go do adopcji, szczepień i leczenia, dezynfekcji, zagospodarowania odpadów trzeciej kategorii, a zaszczepialność psów wynosi 100%. Poinformował ponadto, że schronisko ma stałą umowę z lekarzem weterynarii, który na tej podstawie jest obowiązany stawiać się na każde wezwanie.
Przekazał, iż schronisko dla zwierząt w Małoszycach ma bardzo dobrze wyposażone ambulatorium. Dodał, iż posiada ono m.in. stół operacyjny , lampę, sprzęt specjalistyczny, narzędzia, a wyposażenia gabinetu dla małych zwierząt pozazdrościłby nie jeden weterynarz.
W dalszej części wypowiedzi wyjaśnił, że eutanazji poddawane są tylko zwierzęta chore, stare, powypadkowe i nie rokujące żadnych nadziei. Dodał, iż dotyczy ona tylko niewielkiego % psów. Następnie odnośnie posiłków poinformował, iż pan Twardziak stosuje karmę trzeciej kategorii otrzymywaną z rzeźni, które nadaję się do podania wyłącznie po obróbce termicznej w 90 stopniach Celsjusza. Odnośnie nielegalnej hodowli psów i koni przekazał, iż oddanie do adopcji szczeniąt oraz hodowla w gospodarstwie trzech koni nie powinna stanowić podstaw do oskarżeń i zarzutów.
Następnie poinformował, że dzięki funkcjonowaniu na terenie powiatu lęborskiego schroniska dla zwierząt rozwiązana jest kwestia psów bezpańskich. Dodał, iż osobę, która postawiła w/w zarzuty należy uznać za niewiarygodną. Przekazał, iż z przykrością wysłuchał powyższych oskarżeń, ponieważ osobiści zaangażował się w sprawy schroniska poświęcając mu bardzo dużo czasu i uwagi Kończąc zaprosił przedstawicieli Rady do schroniska i zapewnił, że spełnia ono niezbędne wymogi.

Radny Andrzej Duda wyjaśnił, iż nie chodziło o atakowanie służb weterynaryjnych. Intencją wystąpienia było publiczne wyjaśnienie przedstawionych kwestii. Poinformował, iż zgadza się ze stwierdzeniem, że schronisko dla zwierząt w Małoszycach jest dobrą instytucją. Dodał, iż ze schroniska pochodziły jego dwa psy.

Wiesław Losiak – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Lęborku poinformował, iż w 1999 roku Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami reprezentowane przez panią Ewę Geperd, zainspirowaną przez te same osoby, które skontaktowały się z radnym Andrzejem Dudą dokonało w sposób arogancki i bezprawny „najazdu” na schronisko dla zwierząt w Małoszycach. Dodał, iż na podstawie art. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o ochronie zwierząt zwierzę, które jest rażąco zaniedbywane lub okrutnie traktowane, może być odebrane, czasowo lub na stałe, właścicielowi bądź innej utrzymującej je osobie, na podstawie decyzji wójta (burmistrza, prezydenta miasta) podjęte z urzędu lub na wniosek policji, lekarza weterynarii albo inspektora Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce lub upoważnionego przedstawiciela innej organizacji społecznej o podobnym statutowym celu działania i przekazane do schroniska dla zwierząt albo pod opiekę innej osoby lub instytucji. W przypadkach nie cierpiących zwłoki, gdy dalsze pozostawanie zwierzęcia u dotychczasowego właściciela lub opiekuna zagraża jego życiu, policjant, a także inspektor Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami lub upoważniony przedstawiciel innej organizacji społecznej o podobnym statutowym celu działania może odebrać mu zwierzę, zawiadamiając o tym niezwłocznie wójta (burmistrza, prezydenta miasta), celem podjęcia przez ten organ decyzji w przedmiocie odebrania zwierzęcia. Dodał, iż wójt gminy Nowa Wieś Lęborska do dzisiaj nie wydał stosownej decyzji akceptującej bezprawne działanie Towarzystwa. Przekazał, iż w powyższej sprawie policja i prokuratura prowadziła postępowanie, które następnie zostało umorzone.
Na zakończenie poinformował, iż Inspekcja Weterynaryjna dołożyła wielu starań, aby na terenie Powiatu Lęborskiego funkcjonowało schronisko dla zwierząt, co do którego nikt nie będzie miał żadnych zarzutów. Dodał, iż jest mu bardzo przykro, że jest inaczej.

Radny Waldemar Walkusz przekazał, iż na sesji Rady Powiatu podejmowano już problem schroniska dla zwierząt w Małoszycach. Dodał, iż zabrał wówczas głos, ponieważ chciał, aby schronisko, które przy dużym nakładzie finansowym i pracy pana Twardziaka nadal funkcjonowało. Przekazał, iż całkowicie zgadza się z panem dr Wiesławem Losiakiem, że schroniska dla zwierząt zazdroszczą nam ościenne powiaty.
W dalszej części wypowiedzi poinformował, iż zdenerwowało go to co usłyszał od radnego Andrzeja Dudy. Dodał, iż już niejednokrotnie na sesji radny stawiał publicznie zarzuty i oskarżenia. Zaapelował, aby weryfikować otrzymane informacje i nie obrażać publicznie ludzi, którzy robią coś dla Powiatu Lęborskiego. Kończąc przekazał, iż każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje słowa.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przypomniała, iż wnioski i oświadczenia radni mogą składać w pkt 14 dzisiejszego porządku obrad.
Następnie zapytała czy są pytania do przedstawionej informacji z działalności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lęborku i stanu bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego Powiatu Lęborskiego w roku 2005. Wobec braków głosów w dyskusji przeszła do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.

Ad.8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.

Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLII/293/06 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu

Ad.9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku, przy ul. Warszawskiej 17 oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku, przy ul. Warszawskiej 17.

Małgorzata Szauła – Przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki przekazała, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLII/294/06 w sprawie nadania imienia Zespołowi Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu w Lęborku, przy ul. Warszawskiej 17.
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu

Ad.10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego

Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – 15 głosami „za” i 1 „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLII/296/06 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu

Ad.11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zrzeczenia się nieruchomości będących własnością Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zrzeczenia się nieruchomości będących własnością Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – 15 głosami „za” i 1 „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLII/297/06 w sprawie zrzeczenia się nieruchomości będących własnością Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu

Ad.12
Rozpatrzenie projektu uchwały uchylającej uchwałę nr XXXIV/249/05 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 9 września 2005 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących mienie powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały uchylającej uchwałę nr XXXIV/249/05 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 9 września 2005 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących mienie powiatu Lęborskiego

Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.
Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLII/298/06 uchylającej uchwałę nr XXXIV/249/05 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 9 września 2005 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących mienie powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu

Ad.13
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przekazał, iż zgłoszony przez radnego Piotra Gontarka wniosek zostanie przekazany do Zarządu Dróg Krajowych.



Ad.14
Wnioski i oświadczenia radnych.

Radny Zygmunt Lisiecki powracając do sprawy schroniska zwierząt w Małoszycach przekazał, iż w towarzystwie dr Wiesława Losiaka wizytował jako Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa wszystkie pomieszczenia schroniska odbywając jednocześnie rozmowę z właścicielem obiektu. Poinformował, iż jego wrażenie jest pozytywne, a zarzuty przedstawione na sesji uznaje za nieprawdziwe.

Radny Andrzej Duda stwierdził, iż niektórzy nie rozumieją roli radnego i jego funkcji. Przekazał, iż skoro otrzymuje od wyborcy pytania, to jego obowiązkiem jest je zadać publicznie. Powtórzył, że zna schronisko dla zwierząt w Małoszycach, ponieważ stamtąd pochodzą jego dwa psy.
Następnie poinformował, iż odpowiadając na zadane pytania pan dr Losiak publicznie i przed kamerami telewizji miał okazję wyjaśnienia i zdementowania insynuacji. Stwierdził, że nie do radnego należy komentowanie tego, o co wyborca chce zapytać. Dodał, iż skoro wyborca czuje się pokrzywdzony to ma prawo uzyskania odpowiedzi od kompetentnych osób.
Kończąc przekazał, iż rola radnego polega właśnie na zadawaniu kontrowersyjnych pytań, a nie stawianiu zarzutów.

Radny Waldemar Walkusz oświadczył, że żadne względy polityczne nie kierowały jego wystąpieniem, ponieważ od dłuższego czasu stara się być neutralny.
Kontynuując podał przykład radnego Zygmunta Lisieckiego, który dopiero po wizytacji i zweryfikowaniu stanu faktycznego zajął stanowisko na temat schroniska dla zwierząt w Małoszycach. W związku z powyższym zaapelował do radnych, aby na sesjach zadawali sensowne pytania i dyskutowali o sprawach sprawdzonych.

Radny Tomasz Tutak podsumowując dyskusję przekazał, iż współczuje radnemu Andrzejowi Dudzie, który chcąc wyreżyserować pewną scenkę został obarczony odpowiedzialnością za to, że sformułował takie pytania, a miał wręcz przeciwne intencje.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski poinformował, iż po wieloletnich staraniach zarówno radnych powiatu jak i organizacji społecznych powiatu lęborskiego Wojewoda Pomorski dnia 30 maja 2006 roku podpisał decyzję o powołaniu Powiatowego Zespołu ds. orzekania o stopniu niepełnosprawności w Lęborku z dniem 1 lipca 2006 roku. Dodał, iż w/w Zespół będzie działał w pomieszczeniach Starostwa Powiatowego, przy ulicy Czołgistów 5.

Ad.15
Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady zamknęła XLII sesję Rady Powiatu Lęborskiego.

Protokołowała:
Agnieszka Gromadzka

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..