2016-04-19

Protokół nr XV/08 z sesji Rady Powiatu Lęborskiego

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady po powitaniu radnych oraz gości stwierdził, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad.2
Przedstawienie porządku obrad.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 9 stycznia do 14 lutego 2008 roku.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 3 w Lęborku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 1 w Lęborku w Zespole Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Lęborku wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Policealnej nr 1 w Lęborku wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji w Technikum Uzupełniającym dla Dorosłych nr 2 w Lęborku wchodzącego w skład Powiatowego Centrum Edukacyjnego-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Lęborku oddziału kształcącego w zawodzie technik handlowiec i technik kucharz, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2006 roku oraz oddziału kształcącego w zawodzie technik budownictwa, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2007 roku oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/94/07 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 16 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania w 2008 roku nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lęborski oraz podjęcie uchwały.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz odpłatności za posiłki przygotowywane w tej stołówce, prowadzonej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lęborku, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Lęborski oraz podjęcie uchwały.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej na działce stanowiącej własność Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu: „Płaszczyzna porozumienia – partnerstwo publiczno-społeczne w powiecie lęborskim” oraz podjęcie uchwały.
16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania Staroście Lęborskiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 rok oraz podjęcie uchwały.
17. Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji w Lęborku o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Lęborskim.
18. Informacja z realizacji Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2007-2010.
19. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
20. Wnioski i oświadczenia radnych.
21. Zamknięcie obrad.


Ad. 3
Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - poinformował, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z ostatniej sesji.
W związku z powyższym Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie - przyjęła protokół nr XIV/08 z dnia 1 lutego 2008 roku.
Ad. 4
Interpelacje i zapytania radnych.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - stwierdził, iż do chwili rozpoczęcia sesji żadne zapytania ani interpelacje na piśmie nie wpłynęły.

Radny Zygmunt Lisiecki, w związku z naruszeniem przepisów z zakresu ochrony środowiska, poinformował o nielegalnej wycince drzew nad rzeka Pogorzelicą w gm. Nowa Wieś Lęborska oraz przy prawym brzegu rzeki Łeby od miejscowości Niebędzino do miejscowości Gęś. Następnie wniósł o podjecie szybkich działań w celu zapobiegnięcia rozszerzenia się tego procederu.

Ad. 5
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 9 stycznia do 14 lutego 2008 roku.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - przekazał, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego sprawozdania Starosty.
Wobec braku głosów w dyskusji stwierdził, że Rada przyjęła sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu Powiatu w okresie od 9 stycznia do 14 lutego 2008 roku oraz przeszedł do realizacji kolejnego punktu dzisiejszego porządku obrad.

Ad. 6
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 3 w Lęborku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Lęborku

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski – poinformował, iż nasilający się w ostatnich latach problemem zmniejszania się liczby słuchaczy poszczególnych oddziałów szkół dla dorosłych lub braku naboru skutkuje przerostem kosztów prowadzenia szkół nad przychodem z tytułu subwencji. W związku z tym Zarząd Powiatu wystąpił z propozycją umiejscowienia szkolnictwa dla dorosłych w jednym zespole szkół przy Powiatowym Centrum Edukacyjnym w Lęborku – stąd projekty uchwał intencyjnych o zamiarze likwidacji szkoły bądź oddziałów poszczególnych szkół. Ponad to wyjaśnił, że w razie braku możliwości kontynuowania nauki w Lęborku, Zarząd wskazuje słuchaczom możliwość ukończenia szkoły w Wejherowie bądź w Redzie.
Stan słuchaczy w szkołach dla dorosłych w miesiącu styczniu 2008 obrazuje tabela stanowiąca zał. nr 4 do niniejszego protokołu.
Finansowe skutki likwidacji oddziałów przedstawia tabela stanowiąca zał. nr 5 do niniejszego protokołu.
Następnie przedstawił projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 3 w Lęborku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Lęborku

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - otworzył dyskusję.
Radny Edmund Głombiewski przekazał, iż w związku z tym, że likwidacja dotykać będzie osoby będące w trakcie cyklu odbywania nauki, nie wystarczy jedynie wskazać możliwość i miejsce jej kontynuowania, lecz zapewnić im przeniesienie w te miejsca. Następnie skierował zapytanie, czy zamiar likwidacji był konsultowany z poszczególnymi szkołami.
Radny Zbigniew Lewandowski oznajmił, iż podejmując decyzję tak ważną, jak likwidacja szkoły, nie należy kierować się jedynie aspektem ekonomicznym. Przenoszenie uczniów do szkół w innych miastach spowoduje powstanie wielu utrudnień tj. wzrost kosztów przejazdu, utrudnień czasowych oraz w zakresie bezpieczeństwa. Następnie zasugerował zastąpienie likwidacji reorganizacją przez np. połączenie podobnych pod względem profilów oddziałów szkół. Dalej zwrócił uwagę na potrzebę szerszej interpretacji działań zmierzających w kierunku racjonalizacji sieci szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Wiktor Tyburski - Wicestarosta - w odpowiedzi na zapytanie radnego Edmunda Głombiewskiego wyjaśnił, iż informacja odnośnie zamiaru likwidacji szkół była przekazywana dyrektorom placówek od początku roku szkolnego 2007/2008, w związku z czym mają oni pełną świadomość, iż w momencie spadku liczby słuchaczy poniżej 25, powstaje zagrożenie możliwością likwidacji. Zaznaczył, iż istnieje potrzeba przeprowadzenia dalszych konsultacji również z włączeniem słuchaczy. Dodał, że w trakcie podjętych ze Związkami Zawodowymi rozmów, zobowiązał się, iż w momencie, kiedy uczennice Technikum Handlowego z ZSE - H zdecydują się przenieść do Technikum Handlowego, które funkcjonuje z zawodem technik - kucharz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2, projekt uchwały o likwidacji tej szkoły nie będzie zgłoszony. W dalszej części wypowiedzi podzielił zdanie radnego Zbigniewa Lewandowskiego co do niedogodności wynikających z potrzeby dojazdu do szkoły poza obszar Lęborka, które są jednak do przyjęcia przez osoby chcące kontynuować naukę. Natomiast wynikają one pośrednio z decyzji tych słuchaczy, którzy postanowili nie kontynuować nauki. Zaznaczył, iż zdaje sobie sprawę z występowania kosztów nie tylko po stronie Starostwa ale i po stronie słuchaczy. Dodał, że owa niepopularna decyzja o zamiarze likwidacji nie wynika z chęci jedynie prostego zaoszczędzenia pieniędzy a z powodu ich braku.

Tomasz Tutak - Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja zajmowała się problemem kształcenia dorosłych już od dawna i w tym czasie starała się dokonać pewnej inwentaryzacji w celu racjonalizacji wydatków ponoszonych na szkolenie dla osób dorosłych, która pomogłaby znaleźć dodatkowe fundusze na inne formy szkolenia, w tym również na szkolenie w systemie dziennym. Poinformował, że za głosem radnego Zbigniewa Lewandowskiego, Zarząd chciałby dokonać reorganizacji służącej próbom zaszczepienia pewnej zmiany sposobu kształcenia dla dorosłych w oparciu o nabywanie uprawnień zawodowych. Dodał, iż należy zmienić formy kształcenia zawodowego, spowodować elastyczność, która zapobiegnie zobowiązaniu słuchacza do uczęszczania do szkoły przez 3 lata, natomiast zaproponowane uchwały otwierają w pewnym sensie drogę do tego. Oznajmił, iż Powiat Lęborski zaoferuje w niedługim czasie nieco inaczej sformułowaną niż dotychczas, ofertę edukacyjną skoncentrowaną na dorosłych. Pierwsze zmiany można już zaobserwować w Powiatowym Centrum Edukacyjnym. Natomiast jeśli chodzi o komplikacje wynikające z utrzymania klasy, do której uczęszcza przykładowo 4 uczniów, zapytał, jak wytłumaczyć nauczycielom z tej samej szkoły, decyzję odmowną na wniosek o fundusze na prowadzenie zajęć dodatkowych, podczas, gdy szkoła przeznacza je na finansowanie w/w klasy. Podążając dalej za tą myślą, poprosił radnych o przemyślenie odpowiedzi na pytanie, co zrobić, kiedy w klasie jedenastoosobowej, dziesięć osób będzie chciało uczyć się języka angielskiego, a jedna niemieckiego. Czy oznacza to, że dla tej jednej osoby utworzyć należy osobny lektorat. Reasumując, zwrócił się z zapytaniem, jak wytłumaczyć dyrektorowi, że ma stworzyć bardziej komfortowe warunki nauczania w szkole wieczorowej niż w dziennej.

Ryszard Wenta - Starosta - w odniesieniu do uzasadnionego stanowiska radnego Zbigniewa Lewandowskiego, aby w pierwszej kolejności zająć się reorganizacją szkół młodzieżowych, przekazał, iż co roku podejmowane są działania poprzez łączenie zawodów takich jak np. sprzedawca - kucharz, monter - mechanik, w skutek czego powstają klasy trzydziestoosobowe, łączone, wielozawodowe, w których szkolenie specjalistyczne odbywa się na koszt Powiatu. Natomiast szkoły dla dorosłych kształcą osoby po Zasadniczej Szkole Zawodowej. Dodał, iż w latach poprzednich udawało się pokryć subwencjami potrzeby bieżące, a wszelkie remonty, doposażenie pokrywane były z dochodów własnych Powiatu. Jednak w tym roku nie da pokryć się z subwencji kosztów funkcjonowania oświaty publicznej prowadzonej przez Powiat. Następnie przekazał, iż z ministerstwa finansów nadesłano informację o zwiększeniu części oświatowej subwencji o 492.387 zł, ale w międzyczasie ukazał się projekt rozporządzenia ministra finansów z 16 stycznia br. zawierający stawki podwyżek wynagrodzeń dla nauczycieli. W związku z powyższym, dokonano symulacji, z której wynika, że brakuje 800 tys. zł. Stąd decyzje odnośnie szkół dla dorosłych.

Radny Maciej Barański przekazał, iż likwidacja szkół dla dorosłych nie jest ograniczeniem oferty edukacyjnej, lecz stanowi zmianę koncepcji kształcenia osób dorosłych w oparciu o Ośrodki Kształcenia Ustawicznego. Poinformował, iż kształcenie osób dorosłych w Powiecie odbywa się w formach szkolnych, natomiast poza nim szczególnie w Europie, są to krótkie - pod względem odległości i czasu - formy poza szkolne. Następnie wyraził nadzieję, że w najbliższym czasie zmieniane ustawy pozwolą na to, że uzyskanie zawodu np. cukiernika lub piekarza, będzie skrócone z dwóch lub trzech lat, do półtora roku. Dodał, że odległość, w jakiej znajduje się szkoła przy ul. Pionierów nie jest problemem ponieważ ta jednostka posiada drugą placówkę przy ul. I Armii Wojska Polskiego. Następnie wskazał na możliwość kształcenia na odległość, czyli tzw. kształcenie e – learningowe, którego jeszcze nie ma na terenie Powiatu, a które stanowi dobry kierunek, w jakim należy podążyć w przyszłości.

Radny Zbigniew Lewandowski podziękował za wyjaśnienia.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – podsumowując oznajmił, iż dyskusja, która się wywiązała, świadczy o tym, iż radni ze szczególną uwagą analizowali problem przez ostatnie pół roku. Następnie zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 17 radnych –14 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” – podjęła uchwałę Nr XV/111/08 w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 3 w Lęborku w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 1 w Lęborku w Zespole Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 1 w Lęborku w Zespole Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku. Następnie przekazał, iż naukę w szkole rozpoczynało 35 osób a obecnie w zajęciach uczestniczy 7. słuchaczy.

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych –14 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” – podjęła uchwałę Nr XV/112/08 w sprawie zamiaru likwidacji Technikum Uzupełniającego dla Dorosłych nr 1 w Lęborku w Zespole Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Lęborku wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Lęborku wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku. Przekazał, iż w szkole, której projekt dotyczy, na chwilę obecną nie ma słuchaczy.

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie – podjęła uchwałę Nr XV/113/08 w sprawie zamiaru likwidacji Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Lęborku wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Policealnej nr 1 w Lęborku wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Policealnej nr 1 w Lęborku wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku.

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych –14 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” – podjęła uchwałę Nr XV/114/08 w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Policealnej nr 1 w Lęborku wchodzącej w skład Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zamiaru likwidacji w Technikum Uzupełniającym dla Dorosłych nr 2 w Lęborku wchodzącego w skład Powiatowego Centrum Edukacyjnego-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Lęborku oddziału kształcącego w zawodzie technik handlowiec i technik kucharz, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2006 roku oraz oddziału kształcącego w zawodzie technik budownictwa, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2007 roku

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zamiaru likwidacji w Technikum Uzupełniającym dla Dorosłych nr 2 w Lęborku wchodzącego w skład Powiatowego Centrum Edukacyjnego-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Lęborku oddziału kształcącego w zawodzie technik handlowiec i technik kucharz, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2006 roku oraz oddziału kształcącego w zawodzie technik budownictwa, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2007 roku. Dalej przypomniał o zobowiązaniu względem Związków Zawodowych, że jeśli słuchacze wyrażą wolę kontynuowania nauki w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2, Zarząd wycofa się od złożenia projektu uchwały dotyczącego likwidacji tejże szkoły.
Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych – 16 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” – podjęła uchwałę Nr XV/115/08 w sprawie zamiaru likwidacji w Technikum Uzupełniającym dla Dorosłych nr 2 w Lęborku wchodzącego w skład Powiatowego Centrum Edukacyjnego-Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Lęborku oddziału kształcącego w zawodzie technik handlowiec i technik kucharz, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2006 roku oraz oddziału kształcącego w zawodzie technik budownictwa, jaki rozpoczął naukę od 1 września 2007 roku.
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/94/07 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 16 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania w 2008 roku nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lęborski

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/94/07 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 16 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania w 2008 roku nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lęborski.
Następnie przekazał, iż dodatek, który będzie przysługiwał pracownikom Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej po negocjacjach ze Związkami Zawodowymi kształtować się będzie na poziomie 8%.

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący – otworzył dyskusję.
Radny Zbigniew Lewandowski zwrócił uwagę na szereg błędów wskazanych przez Kuratorium Oświaty. W związku z powyższym wniósł, by tego typu projekty uchwał trafiały do teczek wszystkich Komisji w celu omawiania ich na posiedzeniach. Ponad to zaproponował, by członek Zarządu zapoznał radnych z projektami uchwał przed posiedzeniem Rady Powiatu w celu uniknięcia przedstawiania ich w trakcie obrad.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady– przekazał, iż nie widzi przeszkód, by kierować wszystkie projekty do Komisji z zastrzeżeniem, że pracą Komisji kieruje Przewodniczący i to on decyduje, czy istnieje potrzeba zaproszenia na posiedzenie Członka Zarządu lub Starosty.

Radny Jacek Woronowicz zauważył, iż radnemu Zbigniewowi Lewandowskiemu chodziło przede wszystkim o Komisję Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – oznajmił, że nie ma przeciwwskazań, by usprawnić w zaproponowany sposób pracę Rady, zgodnie z sugestią radnego Zbigniewa Lewandowskiego.

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – zaproponował, aby konsultacje dotyczące projektów uchwał odbywały się przez Kluby Radnych.

Radny Zdzisław Chojnacki wystąpił z propozycją, by Biuro Rady informowało radnych, jakie projekty uchwał będą omawiane podczas najbliższych obrad Rady, w związku z czym radny mógłby uczestniczyć w posiedzeniach Komisji merytorycznych w celu pozyskania kompleksowych informacji

Waldemar Walkusz – Przewodniczący – wyjaśnił, że przyjęcie takiej zasady, spowoduje utrudnienie i dla radnych i dla Biura Rady oraz zaproponował, aby to Przewodniczący Komisji decydował o zakresie prac Komisji.

Radna Adela Muzykiewicz zaproponowała przystąpienie do głosowania wniosku radnego Zdzisława Chojnackiego.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – oświadczył, iż w jego opinii były to jedynie propozycje, sugestie a nie wniosek formalny.

Radna Adela Muzykiewicz uzasadniając, swoją wcześniejszą propozycję przekazała, że sugestia radnego Zdzisława Chojnackiego w sposób znaczny usprawni pracę radnych ponieważ w ten sposób zainteresowany radny, miałby możliwość pozyskania odpowiedzi na nurtujące go pytania.

Ryszard Wenta – Starosta – skierował zapytanie do autora wniosku, czy można go zmodyfikować i korzystać z konsultacji dotyczących projektów uchwał w formie elektronicznej.

Radny Zdzisław Chojnacki przychylił się do powyższej propozycji.

Radny Edmund Glombiewski wyraził obawę dotyczącą mogących wystąpić problemów technicznych oraz zaproponował, by Przewodniczący Rady na następną sesję przygotował propozycję rozstrzygnięcia w tej sprawie, bowiem pochopna decyzja podjęta dziś może sparaliżować pracę Biura Rady.

Radny Zdzisław Chojnacki przychylił się do sugestii swojego przedmówcy.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – wyjaśnił, iż radny może uczestniczyć w posiedzeniach wszystkich Komisji jako obserwator, który w razie wątpliwości musi skierować wniosek formalny z ramienia swojej Komisji. Następnie zobowiązał się do złożenia na następnej sesji oficjalnej propozycji dotyczącej omawianego tematu.

W dalszej części posiedzenia zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie – podjęła uchwałę Nr XV/116/08 w sprawie zmiany uchwały nr XII/94/07 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 16 listopada 2007 roku w sprawie ustalenia regulaminu wynagradzania w 2008 roku nauczycieli szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Lęborski.
Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
Następnie Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – ogłosił 10 minut przerwy, po której wznowił obrady.


Ad. 12
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz odpłatności za posiłki przygotowywane w tej stołówce, prowadzonej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lęborku, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Lęborski

Wiktor Tyburski – Wicestarosta – przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz odpłatności za posiłki przygotowywane w tej stołówce, prowadzonej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lęborku, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Lęborski.

Tomasz Tutak – Przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.
Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie – podjęła uchwałę Nr XV/117/08 w sprawie zasad korzystania ze stołówki szkolnej oraz odpłatności za posiłki przygotowywane w tej stołówce, prowadzonej przez Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Lęborku, dla którego organem prowadzącym jest Powiat Lęborski.
Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad. 13
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej na działce stanowiącej własność Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Starosta - przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej na działce stanowiącej własność Powiatu Lęborskiego.

Zdzisław Chojnacki – Przewodniczący Komisji Budżetu Gospodarki i Integracji Europejskiej - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie – podjęła uchwałę Nr XV/118/08 w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności gruntowej na działce stanowiącej własność Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 14
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Starosta - przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego.

Zdzisław Chojnacki – Przewodniczący Komisji Budżetu Gospodarki i Integracji Europejskiej - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący – otworzył dyskusję.

Radny Zdzisław Chojnacki skierował zapytanie, czy istnieje pewność, że Wojewoda udzieli bonifikaty w wysokości wnioskowanej oraz w związku z tym, iż nieruchomość znajduje się w bardzo złym stanie i wymaga remontu wiążącego się z ogromnymi nakładami finansowymi, czy istnieje zamiar remontowania nieruchomości, czy jedynie pozyskania jej w celu późniejszej sprzedaży. Ponad to dodał, że wójt gminy Nowa Wieś Lęborska również występował o tę nieruchomość do Starostwa Powiatowego, w celu przekazania jej na potrzeby mieszkaniowe.

Ryszard Wenta – Starosta – poinformował, iż decyzja podjęta została w oparciu o dyspozycje ustawowe, z których wynika, że Wojewoda może udzielić bonifikaty do 99%. Wyjaśnił, że jeżeli z korespondencji z Wojewodą wynikać będzie, iż chce on udzielić niższej bonifikaty, wówczas Zarząd uzna, że nie może wykonać powyższej uchwały i zwróci się do Rady o odpowiednią korektę. Przekazał, iż nieruchomość zabudowana jest budynkiem znajdującym się w fatalnym stanie, z czego wynika potrzeba ustalenia, czy nadaje się do remontu, czy należy go zburzyć i wybudować nową nieruchomość. Dodał, iż w roku bieżącym z dotacji pozyskanych od Wojewody Pomorskiego, zostało zakupione mieszkanie na cele Placówki Wielofunkcyjnej Nr 1. Następnie oznajmił, iż Wójt Nowej Wsi Lęborskiej składał wnioski wyrażające zainteresowanie zakupem nieruchomości, natomiast nie było możliwości nadania biegu sprawie. Dopiero w listopadzie 2007, roku Skarb Państwa został uwidoczniony w księdze wieczystej tej nieruchomości, o czym poinformowany został Zarząd, który uznał, iż ważniejsza jest sprawa umożliwienia wychowankom Domu Dziecka Nr 1 usamodzielnienia się.

Radny Zdzisław Chojnacki przekazał, iż jeśli Wojewoda Pomorski może udzielić bonifikaty sięgającej 99% to może należałoby nie wnioskować o 90% ale o możliwie maksymalną kwotę.

Radny Edmund Głombiewski wyraził opinię, iż wobec zgłoszonych wątpliwości projekt powyższej uchwały wymaga doprecyzowania, bowiem brak jest ekspertyzy co do stanu technicznego budynku. W związku z powyższym skierował zapytanie, czy nie należało by zasięgnąć opinii eksperta w kwestii stanu budynku, możliwości rozbudowy oraz wartości działki.

Radny Marian Borek poinformował, iż projekt powyższej uchwały był omawiany podczas posiedzenia Komisji Budżetu Gospodarki i Integracji Europejskiej oraz, że jego zdaniem Powiat nie powinien stanowić konkurencji dla zainteresowanej Gminy z uwagi na przeważające na korzyść Gminy argumenty przedstawione przez jej Wójta. Dodał, że Gmina ma obowiązek zaspokajać potrzeby mieszkaniowe swoich mieszkańców, którzy często w zamian za zaproponowanie lokalu dokonują jego remontów we własnym zakresie. Mając na uwadze powyższe, wyraził opinię, iż Gmina, za pośrednictwem Powiatu, winna otrzymać nieruchomość, o której mowa.

Ryszard Wenta – Starosta – poinformował, iż po podjęciu uchwały zostanie skierowany do Wojewody Pomorskiego wniosek o uzyskanie maksymalnej bonifikaty. Następnie wskazał na Gminę Wicko, która wnioskowała o 99% bonifikaty, natomiast otrzymała 98%, co skutkowało potrzebą zmiany uchwały. Następnie wyjaśnił, iż ubieganie się o bonifikatę na poziomie nie mniejszym niż 90% nie wyklucza uzyskania większej kwoty. Dodał, że wycena nieruchomości była przeprowadzona i kształtuje się na poziomie 61 tys. zł. Natomiast, jeśli Wojewoda przychyli się do wniosku Zarządu przeprowadzona zostanie ekspertyza budowlana, na podstawie której podjęta zostanie decyzja, czy remontować budynek. Dalej wskazał na konieczność porównania potrzeb Gminy i Powiatu, który nie prowadzi zasobu mieszkaniowego i boryka się z problemem mieszkaniowym dla wychowanków placówek, jak w tym wypadku. Na zakończenie poinformował, iż w roku ubiegłym udało się pozyskać mieszkanie dla usamodzielniającej się młodzieży, natomiast ciągle istnieje zapotrzebowanie na kolejne lokale.

Radny Zdzisław Chojnacki wniósł o zarządzenie pięciominutowej przerwy.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady - ogłosił 5 minut przerwy, po której wznowił obrady.

Radny Krzysztof Pruszak zauważył, iż Gmina Nowa Wieś Lęborska również uczestniczy w przepływach finansów partycypując w wydatkach ponoszonych na służbę zdrowia, remonty dróg - stąd walka o budżet Gminny, który stanowi również budżet Powiatu.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych – 11 głosami „za”, przy 3 głosach „przeciwnych ” oraz 3 głosach „wstrzymujących” – podjęła uchwałę Nr XV/119/08 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Ad. 15
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu: „Płaszczyzna porozumienia – partnerstwo publiczno-społeczne w powiecie lęborskim”

Ryszard Wenta – Starosta - przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu: „Płaszczyzna porozumienia – partnerstwo publiczno-społeczne w powiecie lęborskim”.

Zdzisław Chojnacki – Przewodniczący Komisji Budżetu Gospodarki i Integracji Europejskiej - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – otworzył dyskusję, a wobec braku głosów, zamknął ją i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie – podjęła uchwałę Nr XV/120/08 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu: „Płaszczyzna porozumienia – partnerstwo publiczno-społeczne w powiecie lęborskim”.
Uchwała stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad. 16
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przyznania Staroście Lęborskiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 rok


Waldemar Walkusz – Przewodniczący – przedstawił projekt uchwały w sprawie przyznania Staroście Lęborskiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 rok.

Zdzisław Chojnacki – Przewodniczący Komisji Budżetu Gospodarki i Integracji Europejskiej - przekazał, iż Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały.

Radny Tomasz Tutak przekazał, że Starosta, jak każdy inny pracownik samorządowy ma prawo do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia na podstawie jasno określających to przepisów. Natomiast sądownictwo administracyjne zobowiązuje do przyznania powyższego wynagrodzenia mocą uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący – zamknął dyskusję i przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 17 radnych – 16 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” – podjęła uchwałę Nr XV/121/08 w sprawie przyznania Staroście Lęborskiemu dodatkowego wynagrodzenia rocznego za 2007 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Ad. 17
Sprawozdanie Komendanta Powiatowego Policji w Lęborku o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego w Powiecie Lęborskim

Waldemar Walkusz – Przewodniczący – stwierdził, że sprawozdanie zostało przekazane radnym wraz z materiałami na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.
Następnie oraz otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów zamknął ją i stwierdził, że sprawozdanie zostało przyjęte.

Ad. 18
Informacja z realizacji Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2007-2010.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady – stwierdził, że informacja z realizacji Powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego na lata 2007 – 2010 została przekazana radnym wraz z materiałami na sesję.
Informacja stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.
Następnie oraz otworzył dyskusję.

Wobec braku głosów zamknął ją i stwierdził, że sprawozdanie zostało przyjęte.

Ad. 19
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

Ryszard Wenta – Starosta – w odpowiedzi na interpelację radnego Zygmunta Lisieckiego wyjaśnił, iż przeprowadzona wizja lokalna potwierdziła, że nielegalna wycinka drzew faktycznie miała miejsce oraz, że w związku z tym zabezpieczono dokumentację w postaci zdjęć. Natomiast o zajściu poinformowano administratora rzeki oraz policję.

Radny Zygmunt Lisiecki przyjął wyjaśnienia złożone przez Ryszarda Wentę – Starostę.


Ad. 20
Wnioski i oświadczenia radnych.

Radny Krzysztof Pruszak zaprosił w imieniu samorządowców Gminy Nowa Wieś Lęborska na III Otwarty Turniej Tenisa Stołowego im. Józefa Lisieckiego.


Ad. 21
Zamknięcie obrad.
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Waldemar Walkusz - Przewodniczący Rady – zamknął posiedzenie.

Protokołowała:
Anna Strzelecka

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..