DRUKUJ
2019-01-10

Nowe obowiązki dla podmiotów posiadających
decyzje uwzględniające zbieranie lub
przetwarzanie odpadów

Starosta Lęborski informuje, że w dniu 6 września 2019r. weszła w życie ustawa z dnia 19 lipca 2019r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2019r. poz. 1579), zmieniająca termin na dostosowanie posiadanych decyzji do nowych przepisów prawa.

Posiadacz odpadów, który przed wejściem w życie niniejszej ustawy uzyskał:

- zezwolenie na zbieranie odpadów,

- zezwolenie na przetwarzanie odpadów,

- pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,

- pozwolenie zintegrowane uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów,

jest zobowiązany  w terminie do 5 marca 2020 roku złożyć wniosek o zmianę posiadanej decyzji.

Jeżeli posiadacz nie złoży wniosku w tym terminie, zezwolenie na zbieranie odpadów, przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, wygasa.

Wniosek o zmianę w/w decyzji musi zawierać informacje oraz załączniki wymagane ustawą z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2019r. poz. 701 z późn. zm.).

Od dnia 22 lutego 2019r. podmiot posiadający zezwolenie  , zezwolenie na zbieranie odpadów, przetwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie i przetwarzanie odpadów albo pozwolenie na wytwarzanie odpadów uwzględniające zbieranie lub przetwarzanie odpadów, prowadzący magazynowanie odpadów lub zarządzający składowiskiem odpadów jest obowiązany spełnić nowe wymagania w zakresie wizyjnego systemu kontroli miejsc magazynowania lub składowania odpadów.