2016-11-09

Nieodpłatna pomoc prawna

 

Informacja o przedłużeniu zawieszeniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej
oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

 

W związku z Zarządzeniem nr 17/2020 Starosty Lęborskiego z dnia 26.03.2020 przedłuża się zawieszenie działalności ww. punktów na terenie powiatu lęborskiego do czasu odwołania na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.

 

Informujemy, że porady świadczone będą za pomocą środków porozumiewania się na odległość zgodnie z dotychczasowym harmonogramem pracy punktów.

 

Osoby chcące skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zobowiązane są do wypełnienia wniosku znajdującego się na stronie https://powiatleborski.bip.gov.pl/ w zakładce Nieodpłatna Pomoc Prawna i Edukacja Prawna →Pliki do pobrania, oraz przesłania jego skanu lub zdjęcia na adres poczty elektronicznej: koordynatored@wp.pl lub starostwo_lebork@poczta.onet.pl


Informacja o zawieszeniu punktów nieodpłatnej pomocy prawnej
oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

 

W związku z Zarządzeniem nr 13/2020 Starosty Lęborskiego z dnia 13.03.2020 zawiesza się działalność ww. punktów na terenie powiatu lęborskiego od dnia 16.03.2020 r. do dnia 27.03.2020 r.

 

Informujemy, że porady świadczone będą za pomocą środków porozumiewania się na odległość zgodnie z dotychczasowym harmonogramem pracy punktów.

 

Osoby chcące skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zobowiązane są do wypełnienia wniosku znajdującego się na stronie https://powiatleborski.bip.gov.pl/w zakładce Nieodpłatna Pomoc Prawna i Edukacja Prawna →Pliki do pobrania, oraz przesłania jego skanu lub zdjęcia na adres poczty elektronicznej: koordynatored@wp.pllub starostwo_lebork@poczta.onet.pl

 


Od dnia 1 stycznia 2020 r. w Powiecie Lęborskim funkcjonować będą dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz jeden punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:
1)     pierwszy punkt nieodpłatnej pomocy prawnej - prowadzony przez radców prawnych z ramienia  organizacji pozarządowej - uruchomiony zostanie
a)    w Łebie przy ul. Kościuszki 5 (w budynku Urzędu Miejskiego w Łebie) w następujących dniach i godzinach: poniedziałek (z wyłączeniem trzeciego poniedziałku miesiąca), wtorek: od 10.00 do 14.00, środa: od 15.00 do 19.00 oraz
b)    w Nowej Wsi Lęborskiej ul. Grunwaldzka 24 (w budynku Urzędu Gminy Nowa Wieś Lęborska) w następujących dniach i godzinach: w czwartek i piątek w godz. 08.00 – 12.00
2)    drugi punkt nieodpłatnej pomocy prawnej - przez adwokatów i radców prawnych uruchomiony zostanie w Lęborku przy ul Krzywoustego 1 (budynek po byłym ZWAR) w następujących dniach i godzinach: w następujących dniach i godzinach: poniedziałek, środa, piątek (z wyłączeniem pierwszego piątku miesiąca) w godzinach od 14.00 do 18.00 oraz wtorek, czwartek w godzinach od 09.00 do 13.00.
3)    punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego - prowadzony przez organizację pozarządową uruchomiony  zostanie w Lęborku przy ul Krzywoustego 1 (budynek po byłym ZWAR) w następujących dniach i godzinach: poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 09.00 do 13.00; wtorek (z wyłączeniem drugiego wtorku miesiąca), czwartek od 14.00 do 18.00.
4)    w ramach działalność ww. punktów wprowadzona zostanie nieodpłatna mediacja w Lęborku przy ul. Czołgistów 5: trzeci poniedziałek miesiąca, drugi wtorek miesiąca oraz pierwszy piątek miesiąca w godz. od 14.00 do 18.00.
Nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, nieodpłatna mediacja przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1)    poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej "osobą uprawnioną", o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,
2)    wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3)    sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub,
4)    nieodpłatną mediację, lub
5)    sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu
w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.


Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

Nieodpłatna mediacja obejmuje:
1) poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
2) przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
3) przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
4) przeprowadzenie mediacji;
5) udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.


Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz nieodpłatna mediacja odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie pod numerem telefonu 59 8632805.


Pozostałe informacje w zakładce nieodpłatna pomoc prawna i edukacja prawna - pliki do pobrania (https://powiatleborski.bip.gov.pl/pliki-do-pobrania/pliki-pp.html).

 

 

Od dnia 1 stycznia 2019 r. w Powiecie Lęborskim funkcjonować będą dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej oraz jeden punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego:


1)  pierwszy punkt nieodpłatnej pomocy prawnej - prowadzony przez adwokatów i radców prawnych - uruchomiony zostanie
a) w Łebie przy ul. Kościuszki 5 (w budynku Urzędu Miejskiego w Łebie) w następujących dniach i godzinach: poniedziałek, wtorek: od 10.00 do 14.00, środa w miesiącach parzystych od 10.00 do 14.00, środa w miesiącach nieparzystych od 16.00 do 20.00 oraz
b) w Nowej Wsi Lęborskiej ul. Grunwaldzka 24 (w budynku Urzędu Gminy Nowa Wieś Lęborska) w następujących dniach i godzinach: w poniedziałek i czwartek w godz. 08.00 – 12.00


2) drugi punkt nieodpłatnej pomocy prawnej - prowadzony przez organizacje pozarządową uruchomiony  zostanie w Lęborku przy ul Krzywoustego 1 (budynek po byłym ZWAR) w następujących dniach i godzinach: w następujących dniach i godzinach: poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 9.00 do 13.00; wtorek, czwartek w godzinach od 15.00 do 19.00.


3) punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego - prowadzony przez organizację pozarządową uruchomiony  zostanie w Lęborku przy ul Krzywoustego 1 ( budynek po byłym ZWAR) w następujących dniach i godzinach: poniedziałek, środa, piątek w godzinach od 15.00 do 19.00; wtorek, czwartek w godzinach od 9.00 do 13.00.


Od dnia 01 stycznia 2019 r. nieodpłatna pomoc prawna  oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.

 

Osoba uprawniona, przed uzyskaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, składa pisemne oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Oświadczenie składa się osobie udzielającej nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczącej nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.

 

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
1) poinformowanie osoby fizycznej, zwanej dalej "osobą uprawnioną", o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym lub,
2) wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego, lub
3) sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym, lub,
4) nieodpłatną mediację, lub
5) sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowoadministracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.

 

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem przygotowania do rozpoczęcia tej działalności.

 

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.

 

Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego odbywa się według kolejności zgłoszeń, po umówieniu terminu wizyty. Zgłoszeń dokonuje się telefonicznie pod numerem telefonu:

 

59 8632805, 59 8632804 Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej w Łebie przy ul. Kościuszki 5
59 8632805, 59 8632804 Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej w Nowej Wsi Lęborskiej ul. Grunwaldzka 24
59 7260580 Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej w Lęborku przy ul Krzywoustego
59 7260580 Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w Lęborku przy ul Krzywoustego

 

INFORMACJA DLA OSÓB NIEDOSŁYSZĄCYCH

 

Link do informacji :

https://www.youtube.com/watch?v=r5OYF6u8BX4feature=youtu.be



Link alternatywny (w przypadku problemów z serwisem Youtube): 

 

http://swbf.org.pl/video/darmowa_pomoc_prawna.mp4

 

Załączniki

  zarzadzenie Starost..._13485223.pdf 770,79 KB (pdf) szczegóły pobierz
  zarzadzenie_starosty_17.2020.pdf 216,59 KB (pdf) szczegóły pobierz

Przeczytaj, jak przetwarzamy Twoje dane

Tożsamość administratora

Administratorem danych jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27.

Dane kontaktowe administratora

Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych

Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji obowiązku prawnego o którym mowa w art. 9 ust. 4 pkt 3) oraz art. 9 ust. 4 a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.

Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych

Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. Centralnemu Ośrodkowi Informatyki.

Okres przechowywania danych

Dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do utrzymania Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej.

Prawa podmiotów danych

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO)
Adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa
Telefon: 22 860 70 86

Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych niezbędne, do stworzenia stron Biuletynu Informacji Publicznej, o których mowa w ust. 2, oraz przetwarzania informacji publicznych, w tym ich przeszukiwania według kryteriów przedmiotowych i podmiotowych.




Zapoznałem się