2016-04-20

Protokół nr I/02

Początek sesji:
- Godz. 1100

Zakończenie obrad:
- Godz. 1415

W dniu 19 listopada 2002 roku w sesji uczestniczyło 18 radnych.
Lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Ponadto w sesji wzięli udział zaproszeni goście.
Lista gości zaproszonych stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Wacław Kupper – Przewodniczący Rady Powiatu Lęborskiego poprzedniej kadencji po przywitaniu wszystkich obecnych, poinformował, iż zgodnie ze Statutem Powiatu Lęborskiego I sesję nowej kadencji zwołuje Przewodniczący Rady poprzedniej kadencji, a obrady prowadzi, do czasu wyboru nowego przewodniczącego, najstarszy wiekiem radny. Wobec powyższego o dalsze prowadzenie obrad poprosił radnego Edwarda Kotowskiego.

Następnie Zdzisław Namiotko – Przewodniczący Powiatowej Komisji Wyborczej w Lęborku, zgodnie z ordynacją wyborczą wręczył nowo wybranym radnym zaświadczenia o wyborze.




Ad. 1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad po powitaniu radnych oraz gości stwierdził, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad. 2
Złożenie ślubowania

Po odegraniu hymnu państwowego radni przystąpili do ślubowania.

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad odczytał rotę ślubowania: „Uroczyście ślubuję rzetelnie i sumiennie wykonywać obowiązki wobec Narodu Polskiego, strzec suwerenności i interesów Państwa Polskiego, czynić wszystko dla pomyślności Ojczyzny, wspólnoty samorządowej powiatu i dobra obywateli, przestrzegać Konstytucji i innych praw Rzeczypospolitej Polskiej”
Poinformował, iż ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.

Najmłodszy wiekiem radny Tomasz Tutak kolejno wyczytywał radnych, którzy następnie wypowiadali słowo „ślubuję”: Andrzej Bladoszewski, Marian Borek, Piotr Gontarek, Edward Kotowski, Zygmunt Lisiecki, Danuta Mikołajczyk, Adela Muzykiewicz, Waldemar Nowicki, Tadeusz Piechowski, Witold Piórkowski, Jolanta Szajowska, Małgorzata Szauła, Maciej Szreder, Witold Terlecki, Tomasz Tutak, Waldemar Walkusz, Ryszard Wenta, Jacek Woronowicz.




Ad. 3
Przedstawienie porządku obrad

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad przedstawił następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Złożenie ślubowania.
3. Przedstawienie porządku obrad.
4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
5. Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego.
- zgłaszanie kandydatów
- zaprezentowanie się kandydatów
- głosowanie
- ogłoszenie wyników
- podjęcie uchwały.
6. Przekazanie prowadzenia obrad nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Powiatu Lęborskiego.
Dalszy program obrad – zgodnie z decyzją Rady.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie przyjęła powyższy porządek obrad.

Ad. 4
Wybór Komisji Skrutacyjnej

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad poprosił o zgłaszanie kandydatów do pracy w Komisji Skrutacyjnej.

Radni zgłosili następujące kandydatury: Zygmunt Lisiecki, Tadeusz Piechowski oraz Andrzej Bladoszewski. Powyższe osoby wyraziły zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie powołała Komisję Skrutacyjną w następującym składzie:
1. Andrzej Bladoszewski
2. Zygmunt Lisiecki
3. Tadeusz Piechowski

Podczas krótkiej przerwy Komisja Skrutacyjna na swojego przewodniczącego wybrała p. Tadeusza Piechowskiego.

Ad. 5
Wybór Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad poinformował, iż rada powiatu wybiera ze swego grona przewodniczącego bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Dalej poprosił o zgłaszanie kandydatów.

Radny Ryszard Wenta zgłosił kandydaturę p. Danuty Mikołajczyk.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad poprosił p. Danutę Mikołajczyk o krótkie zaprezentowanie się.

Radna Danuta Mikołajczyk poinformowała, iż posiada wyższe wykształcenie, jest mgr filologii rosyjskiej, a także tłumaczem przysięgłym języka rosyjskiego. Od ponad 20 lat pracuje w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Lęborku. Była radną Rady Powiatu Lęborskiego I kadencji, gdzie uczestniczyła w pracach komisji: Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej. O 6 lat jest prezesem Akcji Katolickiej Diecezji Pelplińskiej oraz członkiem Rady Krajowej Akcji Katolickiej.

Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia głosowania. Po głosowaniu Komisja udała się na krótką przerwę w celu ustalenia wyników oraz sporządzenia protokołu.

Po przerwie Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji odczytał protokół z wyników głosowania i wyników wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego.
Komisja stwierdziła, iż większość bezwzględna dla wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego wyniosła 10 głosów. Kandydatura Danuty Mikołajczyk uzyskała 12 ważnie oddanych głosów, co spełnia wymóg większości bezwzględnej.

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad przedstawił projekt uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego, a następnie stwierdził, iż Rada podjęła uchwałę nr I/1/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Edward Kotowski – Przewodniczący obrad dalsze prowadzenie sesji przekazał Danucie Mikołajczyk – Przewodniczącej Rady Powiatu Lęborskiego.

Danuta Mikołajczyk podziękowała wszystkim za okazane jej zaufaniem
Dodała, iż dobrze się stało, że nie jest to poparcie 100%, ponieważ ten fakt będzie ją stymulował do lepszej pracy, tak aby zasłużyć na akceptację tych, którzy w dniu dzisiejszym nie byli przekonani co do jej osoby.
Następnie zapytała, czy są jakieś propozycje, co dalszego porządku obrad.

Radny Ryszard Wenta w imieniu radnych klubu „Ziemia Lęborska – PO-PiS wniósł o poszerzenie porządku sesji o następujące sprawy:
1. Podjęcie uchwały o wygaśnięciu mandatu radnego p. Ryszarda Wittke.
2. Wybór Starosty Lęborskiego.
3. Wybór Wicestarosty i pozostałych członków zarządu powiatu.
4. Wybór wiceprzewodniczących rady.
5. Powołanie doraźnej komisji statutowej.
6. Ustalenie wynagrodzenia Starosty Lęborskiego.
7. Oświadczenia radnych.
8. Zakończenie obrad.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie przyjęła powyższe propozycje.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady ogłosiła 10 min. przerwy.

Po przerwie:

Ad. 6
Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego Ryszarda Wittke

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż w dniu wczorajszym radny Ryszard Wittke złożył oświadczenie o zrzeczeniu się mandatu radnego Rady Powiatu Lęborskiego.
Oświadczenie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

W związku z powyższym przedstawiła projekt uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I/2/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego.
Uchwała stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.



Ad. 7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru Starosty Lęborskiego

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z art. 27 ustawy o samorządzie powiatowym rada powiatu wybiera starostę bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. W przypadku Rady Powiatu Lęborskiego liczba ta wynosi 10 głosów.
Następnie poprosiła o zgłaszanie kandydatów.

Radny Tomasz Tutak na stanowisko Starosty Lęborskiego zaproponował kandydaturę p. Witolda Piórkowskiego. Poinformował, iż wyżej wymieniony posiada wykształcenie wyższe rolnicze. Posiada duże doświadczenie samorządowe. Był Starostą Lęborskim poprzedniej kadencji. Umiejętnie godził skromne możliwości z dużymi potrzebami i oczekiwaniami społecznymi.

Radny Witold Piórkowski wyraził zgodę na kandydowanie.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Na wniosek Danuty Mikołajczyk – Przewodniczącej Rady, Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie zamknęła listę kandydatów na stanowisko Starosty Lęborskiego.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poprosiła Komisję Skrutacyjną o przeprowadzenie głosowania.

Radny Andrzej Bladoszewski wniósł o wybór nowej Komisji Skrutacyjnej.

Rada o obecności 18 radnych – 17 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” oddaliła powyższy wniosek.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia głosowania. Po głosowaniu Komisja udała się na krótką przerwę w celu ustalenia wyników oraz sporządzenia protokołu.

Po przerwie Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji odczytał protokół z wyników głosowania i wyników wyboru Starosty Lęborskiego.
Komisja stwierdziła, iż większość bezwzględna dla wyboru Starosty Lęborskiego wyniosła 10 głosów.
Kandydatura Witolda Piórkowskiego uzyskała 12 ważnie oddanych głosów, co spełnia wymóg większości bezwzględnej.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru Starosty Lęborskiego.
Następnie stwierdziła, iż Rada podjęła uchwałę nr I/3/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie wyboru Starosty Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu Lęborskiego

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z art. 27 ustawy o samorządzie powiatowym rada powiatu wybiera wicestarostę oraz pozostałych członków zarządu na wniosek starosty zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
Wobec powyższego poprosiła Witolda Piórkowskiego – Starostę Lęborskiego o przedstawienie kandydatów.
Witold Piórkowski – Starosta Lęborski podziękował tym radnym, którzy oddali na niego głos za zaufanie oraz zapewnił pozostałych radnych, że swoją pracą będzie się starał przekonać ich do swojej osoby. Dla dobra powiatu zaapelował do wszystkich radnych o współpracę.
Następnie na stanowisko Wicestarosty zaproponował kandydaturę p. Ryszarda Wenty. Poinformował, iż posiada on wykształcenie wyższe ekonomiczno – rolnicze i pedagogiczne. Ma duże doświadczenia samorządowe. Był Burmistrzem Miasta Lęborka, radnym Rady Miejskiej oraz radnym Rady Powiatu I kadencji. Jest między innymi współorganizatorem święta Patrona Lęborka oraz prezesem Lęborskiego Stowarzyszenia św. Jakuba Apostoła.
Na pozostałych członków Zarządu Powiatu zaproponował:
1. p. Tomasza Tutaka - posiada wyższe wykształcenie, jest mgr historii, ukończył studia na wydziale humanistycznym w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Słupsku. Jest nauczycielem mianowanym w I Liceum Ogólnokształcącym w Lęborku i w Liceum Społecznym w Łebie. Od 1998 roku radny I kadencji Rady Powiatu Lęborskiego. Brał czynnie udział w pracach Komisji Rewizyjnej oraz w Komisji ds. Oświaty, Kultury, Sportu i Turystyki. Współtworzył powiatową sieć szkół ponadgimnazjalnych.
2. p. Mariana Borka – posiada wykształcenie średnie ekonomiczne. Długoletni Wójt Gminy Nowa Wieś Lęborska.
3. p. Witolda Terleckiego – prezes Powiatowego Stowarzyszenia Kupców w Lęborku. Posiada duże doświadczenie gospodarcze i społeczne.
Dodał, iż powyżsi kandydaci wyrazili zgodę na prace w Zarządzie Powiatu.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia głosowania.
Po głosowaniu Komisja udała się na krótką przerwę w celu ustalenia wyników oraz sporządzenia protokołu.

Po przerwie Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji odczytał protokół z wyników głosowania i wyników wyboru Wicestarosty oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu Lęborskiego.
Komisja stwierdziła, iż poszczególni kandydaci otrzymali następującą ilość ważnie oddanych głosów:
1. Ryszard Wenta - „za” - 18, „przeciw” - 0, „wstrzymało się” – 0
2. Tomasz Tutak - „za” – 17, „przeciw” – 1, „wstrzymało się” – 0
3. Marian Borek - „za” – 15, „przeciw” – 3, „wstrzymało się” – 0
4. Witold Terlecki - „za” – 13, „przeciw” – 5, „wstrzymało się” – 0

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru Wicestarosty oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu Lęborskiego. Następnie stwierdziła, iż Rada podjęła uchwałę nr I/4/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie wyboru Wicestarosty oraz pozostałych członków Zarządu Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczacych Rady Powiatu Lęborskiego

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż zgodnie z art. 14 ustawy o samorządzie powiatowym rada powiatu wybiera ze swojego grona jednego lub dwóch wiceprzewodniczących bezwzględną ilością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym.
Dodała, iż uchwałą nr I/2/98 z dnia 5 listopada 1998 r. liczba Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Lęborskiego została ustalona w ilości 2 osób.
Wobec powyższego porosiła o zgłaszanie kandydatur.

Radny Ryszard Wenta zgłosił kandydaturę p. Edwarda Kotowskiego.
P. Edward Kotowski wyraził zgodę na powyższe.

Radny Witold Piórkowski zgłosił kandydaturę p. Jacka Woronowicza.
P. Jacek Woronowicz wyraził zgodę na powyższe.

Innych kandydatur nie zgłoszono.

Rada w obecności 18 radnych – 17 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” zamknęła listę kandydatów na Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Lęborskiego.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeprowadzenia głosowania.
Po głosowaniu Komisja udała się na krótką przerwę w celu ustalenia wyników oraz sporządzenia protokołu.

Po przerwie Tadeusz Piechowski – Przewodniczący Komisji odczytał protokół z wyników głosowania i wyników wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Lęborskiego.
Komisja stwierdziła, iż poszczególni kandydaci otrzymali następującą ilość ważnie oddanych głosów:
1. Edward Kotowski - 14 „za”, 4 „przeciw”, 0 „wstrzymujących”
2. Jacek Woronowicz - 12 „za”, 6 „przeciw”, 0 „wstrzymujących”
Większość bezwzględna dla wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Lęborskiego wyniosła 10 głosów.
Kandydaci Edward Kotowski i Jacek Woronowicz uzyskali ilość głosów spełniającą wymóg większości bezwzględnej.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczacych Rady Powiatu Lęborskiego. Następnie stwierdziła, iż Rada podjęła uchwałę nr I/5/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.


Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji Statutowej

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż w związku ze zmianą ustawy o samorządzie powiatowym istnieje konieczność dostosowania Statutu Powiatu do zapisów ustawy. W związku z powyższym wzorem ubiegłej kadencji proponuje do opracowania stosownych zmian z grona radnych powołać doraźną komisję.
Następnie zwróciła się o zgłaszanie kandydatur.

Radny Tomasz Tutak do pracy w Komisji Statutowej zaproponował kandydaturę radnego Ryszarda Wenty.
Radny Ryszard Wenta zgłosił kandydaturę radnego Mariana Borka.
Radny Jacek Woronowicz zgłosił kandydaturę radnego Edwarda Kotowskiego.
Radna Jolanta Szajowska zaproponowała kandydaturę radnej Małgorzaty Szauła. Radna M. Szauła nie wyraziła zgody na pracę w Komisji Statutowej.
Radny Edward Kotowski zgłosił kandydaturę radnego Zygmunta Lisieckiego.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Statutowej.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę nr I/6/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie powołania Komisji Statutowej.
Uchwała stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.



Ad. 11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż proponuje się ustalenie wynagrodzenia Starosty Lęborskiego w wysokości 7.900 zł. brutto.
Wobec braku uwag i innych propozycji przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego.

Rada w obecności 18 radnych – 11 głosami „za” przy 5 głosach „przeciwnych” oraz 2 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę nr I/7/02 Rady Powiatu Lęborskiego w sprawie ustalenia wynagrodzenia Starosty Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 12
Wnioski i oświadczenia radnych

Radny Andrzej Bladoszewski jako były Wicestarosta serdecznie pogratulował wszystkim wybranym na poszczególne funkcje w Zarządzie oraz Radzie Powiatu i życzył wielu sukcesów i wielu pomyślnych i trafnych dla powiatu uchwał i decyzji. Podziękował radnym oraz Staroście I kadencji za współpracę. Szczególne podziękowania za współpracę i bardzo kompetentne wsparcie merytoryczne skierował do kierowników poszczególnych wydziałów w Starostwie oraz kierowników jednostek organizacyjnych.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski serdecznie podziękował za współpracę dotychczasowemu Zarządowi Powiatu i wyraził nadzieję, że chociaż w innej formie, współpraca ta dla dobra Powiatu będzie kontynuowana.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż jest propozycja utrzymania takich samych komisji merytorycznych jak w I kadencji. Dodała, iż zakładając, że każdy radny wyrazi wolę pracy w dwóch komisjach liczba członków poszczególnych komisji nie będzie mogła przekroczyć 5 osób. Kończąc zwróciła się z prośbą o zapisywanie się do komisji, tak aby na kolejnej sesji można było podjąć w tej sprawie stosowne uchwały.

Wobec zrealizowania porządku obrad Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady zamknęła I inauguracyjną sesję Rady Powiatu Lęborskiego.


Protokołowała:
Beata Młynarczyk

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..