2016-04-20

Protokół nr XXVI/04

Początek obrad:
 Godz. 12:00

Zakończenie obrad:
 Godz. 13:30

Miejsce obrad:
Starostwo Powiatowe w Lęborku.

W dniu 26 listopada 2004 roku w sesji uczestniczyło 18 radnych.
Lista obecności stanowi załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Radni nieobecni:
1. Waldemar Nowicki

Ponadto w sesji udział wzięli zaproszeni goście.
Lista obecności gości zaproszonych stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Danuta Mikołajczyk - Przewodnicząca Rady otworzyła sesję i po powitaniu radnych oraz gości stwierdziła, iż aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 18 radnych, co wobec składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad.2
Przedstawienie porządku obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Interpelacje i zapytania radnych.
5. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 14 października do 15 listopada 2004 roku.
6. Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu i kontroli żywności.
7. Potrzeba aktualizacji Strategii Rozwoju Powiatu Lęborskiego.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2004 rok oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych oraz podjęcie uchwały.
11. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
12. Wnioski i oświadczenia radnych.
13. Zamknięcie obrad.


Ad.3
Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołów z ostatnich sesji.

W związku z powyższym Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie przyjęła protokół nr XXIV/04 z dnia 22 października 2004 roku i protokół nr XXV/04 z dnia 11 listopada 2004 roku.

Ad.4
Interpelacje i zapytania radnych

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż w okresie od ostatniej sesji nie wpłynęły od radnych żadne interpelacje na piśmie.
Następnie zwróciła się do radnych o zgłaszanie ewentualnych interpelacji i zapytań.

Radny Andrzej Duda zwrócił się z następującymi pytaniami:
- jak wygląda w powiecie lęborskim sytuacja rodzin zastępczych,
- co Zarząd Powiatu Lęborskiego zamierza zrobić w związku z budową kolejnego supermarketu na terenie miasta Lęborka,
- jak wygląda sytuacja dotycząca podejmowanych działań w sprawie włączenia gminy Potęgowo do powiatu lęborskiego, czy były przeprowadzane konsultacje z władzami powiatu słupskiego oraz jak władze powiatu lęborskiego ustosunkowują się do artykułu prasowego pt. „Nie oddamy Potęgowa”,
- jakie straty poniósł powiat lęborski w wyniku panujących w ostatnim czasie niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Ad.5
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 14 października do 15 listopada 2004 roku.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił sprawozdanie z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 14 października do 15 listopada 2004 roku.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Ad.6
Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu i kontroli żywności.

Zbigniew Barański – Powiatowy Inspektor Sanitarny przedstawił informację o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu i kontroli żywności.
Informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad.7
Potrzeba aktualizacji Strategii Rozwoju Powiatu Lęborskiego.

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski poinformował, iż Strategia Rozwoju Powiatu została przyjęta we wrześniu 2001 roku. Natomiast proces jej opracowywania rozpoczął się już w roku 2000. W tym czasie było to zadanie pionierskie, ponieważ nie było dostatecznej ilości wzorów, na których można się było opierać przy tworzeniu Strategii Rozwoju Powiatu.
Poinformował, iż proces budowy Strategii Rozwoju Powiatu został oparty na zasadach aktywnego planowania strategicznego zwanego potocznie planowaniem partnersko – eksperckim. Ciężar prac nad strategią podjął konwent strategiczny moderowany przez fachowców małopolskiego instytutu samorządu terytorialnego i administracji z Krakowa. W strategii oprócz zadań przypisanych w ustawie o samorządzie powiatowym do zadań powiatu ujęto szereg zadań leżących w kompetencjach innych podmiotów służbowo nie podległych Staroście, co spowodowało trudności w ich wykonaniu. Dodał, iż przykładem tego są domeny strategiczne tj. Turystyka, Kultura, Przetwórstwo Rolno Spożywcze, gdzie większość zadań nie należy do kompetencji powiatu.
Dalej poinformował, iż od czasu przyjęcia Strategii Rozwoju Powiatu Lęborskiego upłynęły 3 lata. W tym czasie nastąpiły istotne zmiany w uwarunkowaniach zewnętrznych i wewnętrznych. Polska stała się członkiem Unii Europejskiej, w związku z czym powstały nowe warunki do korzystania z funduszy strukturalnych oraz nowe instytucje będące skutkiem akcesji Polski. Wszystko to spowodowało, iż powiaty są teraz bardziej przygotowane do podjęcia decyzji o zapisach, które powinny być umieszczone w tak ważnym dla nich dokumencie.
W dalszej części wypowiedzi poinformował, iż pierwsze działania zmierzające do weryfikacji zapisów Strategii Rozwoju Powiatu Rada podjęła 30 czerwca br. powołując Komisję doraźną ds. zweryfikowania Strategii Rozwoju Powiatu Lęborskiego oraz określenia kierunków jej zmian. Ponadto Zarząd Powiatu Lęborskiego podjął decyzję o opracowaniu Planu Rozwoju Lokalnego wyznaczającego nowe zadania, które powinny się znaleźć w Strategii Rozwoju Powiatu po jej zweryfikowaniu.
Kończąc poinformował, iż Strategia Rozwoju Powiatu Lęborskiego to szeroki i horyzontalny plan działania, a sam fakt jej przyjęcia nie powinien być końcem procesu planowania. Strategia charakteryzuje się bowiem elastycznością na zmieniające się warunki i ciągłością procesu planowania uzupełnianego zgodnie z potrzebami.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił sprawozdanie z prac Komisji doraźnej Rady Powiatu Lęborskiego ds. zweryfikowania Strategii Rozwoju Powiatu Lęborskiego oraz określenia kierunków jej zmian.
Informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Radny Tadeusz Piechowski - w imieniu Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej wniósł o krótką przerwę.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady ogłosiła 10 minutową przerwę.

Po przerwie:

Ad.8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2004 rok

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na rok 2004 wraz z autopoprawką.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXVI/164/04 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na rok 2004.
Uchwała stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad.9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Edward Kotowski – przewodniczący komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę nr XXVI/165/04 w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w placówkach opiekuńczo – wychowawczych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych.
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad.10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawieranie porozumień w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych.
Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Edward Kotowski – przewodniczący komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja także zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 18 radnych – jednogłośnie przyjęła uchwałę nr XXVI/166/04 w sprawie powierzenia i przyjęcia prowadzenia zadania publicznego związanego z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom z terenu powiatu lęborskiego w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie innego powiatu oraz dzieciom z terenów innych powiatów w rodzinach zastępczych zamieszkałych na terenie powiatu lęborskiego a także ponoszenia wydatków z tym związanych.
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad.11
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski odpowiadając na pytanie radnego Andrzeja Dudy dotyczące sytuacji rodzin zastępczych poinformował, iż na terenie Powiatu Lęborskiego zarejestrowanych jest 111 rodzin zastępczych, w których przebywa 142 dzieci. Dodał, iż 55 wychowanków rodzin zastępczych kontynuuje naukę.
Następnie poinformował, iż średni koszt utrzymania jednej osoby w rodzinie zastępczej wynosi 600 zł. Łącznie na rodziny zastępcze w okresie od 1 stycznia do 30 listopada br. została wydatkowana kwota 1.301.000,14 zł.
Odnośnie pytania odnoszącego się do artykułu prasowego zamieszczonego w Głosie Pomorza pt. „Nie oddamy Potęgowa” poinformował, iż wszelkie działania podejmowane przez Starostwo Powiatowe w Lęborku są zgodne z prawem. Dodał, iż gmina Potęgowo jest samorządna i nie podlega bezpośrednio powiatowi słupskiemu, dlatego to właśnie mieszkańcy gminy zadecydują o tym, czy chcą należeć do powiatu lęborskiego, czy też nie. Dopiero wówczas po przeprowadzonych konsultacjach zostanie wydana opinia przez radę gminy Potęgowo.
Następnie poinformował, iż dnia 16 listopada 2004 roku odbyło się spotkanie z władzami gm. Potęgowo, na którym ze strony powiatu lęborskiego uczestniczyli Przewodnicząca Rady Powiatu, Starosta i Wicestarosta. Na w/w spotkaniu radni w 90% opowiedzieli się za przyłączeniem gm. Potęgowo do powiatu lęborskiego, podając przykłady dobrej współpracy z dawnym Urzędem Rejonowym w Lęborku.
Odnosząc się do pytania dotyczącego strat jakie poniósł powiat lęborski w wyniku ostatniej wichury poinformował, iż zniszczenia związane są głównie z powalonymi drzewami w pasach dróg powiatowych, gminnych i wojewódzkich. Dodał, iż jednostki interweniowały 25 razy. Kilka wyjazdów związanych było z uszkodzeniami poszycia dachowego na budynkach. Stwierdził, iż nie wpłynęły informacje o stratach od mieszkańców i ewentualne wnioski o odszkodowania za wyrządzone szkody. Nie było również ofiar w ludziach w wyniku panujących w tym okresie warunków atmosferycznych.
Następnie poinformował, iż w dniu 23 listopada br. w wyniku kolejnej wichury zalany został port w Łebie, ponieważ bardzo silny wiatr o sile 12 stopni w skali Beuforta cofnął wodę. Zalaniu uległy ul. w Łebie, m.in. ul Abrahama i Teligi. Prace zabezpieczające prowadziła OSP z Łeby, jednostka PSP z Lęborka oraz wydzielona grupa funkcjonariuszy Straży Granicznej. Akcję koordynował szef miejskiego zespołu reagowania kryzysowego we współpracy z komendantem Powiatowym Państwowej Straży Pożarnej oraz kierownikiem wydziału ds. Porządku Publicznego, Obrony i Zapobiegania Klęskom Żywiołowym Starostwa Powiatowego. Ograniczono wypływ wody ze studzienek kanalizacji burzowej układając worki z piaskiem, a także wypompowano wodę z zalanych ulic. Dzięki szybko i skutecznie przeprowadzonej akcji woda nie dostała się do pomieszczeń mieszkalnych. Sytuację opanowano i ewakuacja ludności nie była konieczna. W wyniku panujących warunków atmosferycznych powstała w wale przyjeziornym wyrwa ok. 80 m., której koszt naprawy szacuje się na ok. 7 tys. zł.

Ryszard Wenta – Wicestarosta odnosząc się do pytania dotyczącego zamiaru budowy kolejnego hipermarketu na terenie m. Lęborka poinformował, iż Starostwo zamierza w pełni wyegzekwować obowiązki wynikające z obowiązujących przepisów w tym zakresie.
Dalej przekazał, iż wpłynął wniosek od inwestora prywatnego dotyczący pozwolenia na budowę sklepu wielkopowierzchniowego zwanego popularnie supermarketem. Starostwo Powiatowe przystąpiło do weryfikacji kompletności i prawidłowości przedstawionych dokumentów. W szczególności sprawdzana jest zgodność dokumentacji technicznej, zamierzenia, zgodność lokalizacji inwestycji z decyzją o warunkach zabudowy wydaną przez Burmistrza Miasta Lęborka. Dodał, iż to właśnie gospodarz terenu jakim jest wójt, burmistrz lub odpowiednio prezydent miasta określa warunki zabudowy oraz rodzaj dopuszczanej działalności w miejscowym palnie zagospodarowania przestrzennego. W przypadku braku w/w planu warunki dla wnioskowanego terenu określa decyzja o warunkach zabudowy.
Dalej poinformował, iż Starosta bądź z jego upoważnienia pracownik Starostwa Powiatowego przeprowadza postępowanie administracyjne. Polega ono na weryfikowaniu zgodności przedstawionych dokumentów z warunkami określonymi w miejscowym palnie zagospodarowania przestrzennego bądź w decyzji o warunkach zabudowy. W ramach postępowania administracyjnego sprawdza się wysokość zabudowy, miejsca parkingowe, zabezpieczenia, spełnienie przepisów z prawa pracy, bhp, ppoż. Sprawdza się również warunki techniczne wynikające z dokumentacji technicznej oraz czy inwestor złożył na odpowiednim formularzu oświadczenie o dysponowaniu daną nieruchomością.
Zastrzeżenia do toczącego się postępowania dotyczącego konkretnej inwestycji mogą wnieść prawne strony tego postępowania (sąsiedzi, właściciel nieruchomości, przez którą przechodzą media itd.). Postępowanie administracyjne do którego przeprowadzenia zobowiązany jest Starosta musi zgodnie z przepisami zakończyć się w terminie 65 dni. Jeżeli termin ten zostanie przekroczony wówczas za każdy dzień zwłoki Starosta ponosi karę w wysokości 500 zł.

Ad.12
Wnioski i oświadczenia radnych

Radny Tomasz Tutak powrócił do interpelacji radnego Andrzeja Dudy, który m.in. mówił o pewnych enuncjacjach prasowych dotyczących zabiegów podejmowanych w celu włączenia gminy Potęgowo do powiatu lęborskiego.
Poinformował, iż w jednej z gazet pojawiła się wypowiedź za strony samorządu słupskiego ziemskiego, w której Przewodniczący Rady Powiatu Słupskiego brutalnie atakował inicjatywę włączenia gm. Potęgowo do powiatu lęborskiego. Dodał, iż chciałby uspokoić przede wszystkim mieszkańców powiatu lęborskiego, iż podejmowane działania są zgodnie z prawem i wynikają z odpowiedniej ustawy i rozporządzenia. Z ubolewaniem stwierdził, iż w/w akty prawne nie są znane Przewodniczącemu Rady Powiatu Słupskiego.
Kończąc poinformował, iż w urzędach, zakładach pracy i innych budynkach użyteczności publicznej mieszkańcy mogą wpisywać się na listę konsultacyjną i wypowiedzieć swój głos na temat włączenia gm. Potęgowo do powiatu lęborskiego.

Radny Andrzej Duda zgłosił wniosek, aby Starosta Lęborski i Zarząd Powiatu Lęborskiego uwzględnili w planach bezpieczeństwa publicznego oraz we wszelkich działaniach zmierzających do pozyskania środków finansowych (także unijnych) na realizację tych planów działalność Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Dodał, iż bezpieczeństwo sanitarno – epidemiologiczne jest bardzo ważne i stanowi integralny element bezpieczeństwa publicznego.
Poinformował, iż przy przedstawianiu i opracowywaniu planów do wykorzystania środków unijnych odpowiednie programy składały także służby oraz inspekcje działające w ramach struktur powiatowych zespolonych, jak i niezespolonych.
Zapytał dlaczego np. programy na rzecz bezpieczeństwa publicznego powiatu lęborskiego opracowane przez Powiatową Inspekcję Sanitarną w Lęborku nie zostały uwzględnione, a wzięto pod uwagę m.in. program Komendy Powiatowej Policji, która działa również w ramach administracji powiatowej niezespolonej.

Radny Tomasz Tutak poinformował, iż takie działania są podejmowane o czym świadczy choćby pozycja jaką zajmuje Powiatowy Inspektor Sanitarny w wydatkach Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Dodał, iż podejmowane są także działania, aby Powiatowa Stacja Sanitarno –Epidemiologiczna w Lęborku miała charakter okręgowy.
Dalej poinformował, iż innym przykładem podejmowania działań na rzecz służb niezespolonych są prace zmierzające do przejęcia na rzecz powiatu lęborskiego części nieruchomości zbędnej dla Komendy Powiatowej Policji w Lęborku. Dochód z ewentualnej sprzedaży w całości przekazany zostanie na pomoc rzeczową dla Komendy Powiatowej Policji.



Ad.13
Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady zamknęła XXVI sesję Rady Powiatu Lęborskiego.


Protokołowała:
Agnieszka Żółtowska

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..