2016-04-20

PROTOKÓŁ NR XXXIII/05

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady Powiatu Lęborskiego otworzyła sesję i po powitaniu radnych oraz gości stwierdziła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 17 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.


Ad. 2
Przedstawienie porządku obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:

1.Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2.Przedstawienie porządku obrad.
3.Ogłoszenie wyników konkursu „Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej Edycja 2004”.
4.Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5.Interpelacje i zapytania radnych.
6.Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie
od 20 maja do 21 czerwca 2005 roku.
7.Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego na obszarze Powiatu Lęborskiego.
8.Stan przygotowania jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa
i porządku w sezonie letnim.
9.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok oraz podjęcie uchwały.
10.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Lęborskim oraz podjęcie uchwały.
11.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu programu restrukturyzacyjnego SPSZOZ w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
12.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
13.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działka nr 12/2 w Małoszycach) oraz podjęcie uchwały.
14.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/41/03 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 21 marca 2003 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących własność Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
15.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości rolnych stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego ich dzierżawcy oraz podjęcie uchwały.
16.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działki nr 13/14, 17/8 i 17/9 w Małoszycach i działki nr 226/3 w Leśnicach) oraz podjęcie uchwały.
17.Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
18.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
19.Wnioski i oświadczenia radnych.
20.Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Ogłoszenie wyników konkursu „Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej Edycja 2004”

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski poinformował, iż celem konkursu „Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej Edycja 2004” było wyróżnienie i nagrodzenie najaktywniejszych firm z regionu lęborskiego za działalność promocyjną oraz uzyskane efekty ekonomiczne. Organizatorami Konkursu byli: Starostwo Powiatowe w Lęborku, Lęborski Klub Przedsiębiorców, Cech Rzemiosł Różnych, Centrum Wspierania Biznesu w Lęborku, Dziennik Bałtycki, Głos Pomorza, Radio Vigor.
Certyfikat Promocji Powiatu Lęborskiego nadany został uchwałą Zarządu Powiatu Lęborskiego z dnia 19 maja 2005 r., na wniosek podmiotu ubiegającego się o certyfikat po zweryfikowaniu i zaopiniowaniu go przez powołaną w tym celu zarządzeniem Starosty Lęborskiego Kapitułę Certyfikatu Promocji Ziemi Lęborskiej. Uzyskanie certyfikatu miało charakter dobrowolny i jest potwierdzeniem standardów określonych przez Kapitułę Certyfikatu Promocji Ziemi Lęborskiej zawartych w "Karcie zgłoszenia udziału w konkursie na Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej".
Certyfikat za Rok 2004 nadano w kategorii "Przedsiębiorstwo Ziemi Lęborskiej 2004 roku" w sektorze "Małe i Średnie Przedsiębiorstwa" i w kategorii "Produkt turystyczny Ziemi Lęborskiej 2004 roku".
Wyboru laureatów dokonała Kapituła Certyfikatu Promocji Ziemi Lęborskiej powołana przez organizatorów konkursu spośród osób cieszących się zaufaniem i autorytetem społecznym.
Komisja konkursowa (Kapituła) dokonała oceny uczestniczących firm w konkursie w sposób rzetelny i bezstronny przydzielając punkty zgodnie z obowiązującym regulaminem Konkursu i zawnioskowała o nadanie:
I. W Kategorii "Przedsiębiorstwo Ziemi Lęborskiej 2004 roku" w sektorze "Małe i Średnie Przedsiębiorstwa"
1.NUMAFA POLSKA Spółka z o. o. - Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej za 2004 rok.
2.PUH Metal-Rom, Maria Wolska - Wyróżnienie.
3.ZUP Tapicersko-Stolarski, Maria i Bolesław Krasoń - Wyróżnienie.
4.Spółka Jawna "ARKADA", Kwidzyńscy & Sawiccy - Wyróżnienie.
II. W kategorii "Produkt turystyczny Ziemi Lęborskiej 2004 roku".
1.XXII Otwarty Bieg Przełajowy o "Puchar Leśny" pamięci Tomasza Hopfera w Obliwicach, III Ogólnopolski Bieg Sołtysów i VIP-ów" - Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej za 2004 rok.
Fundacja Ekologiczno-Sportowa pamięci Tomasza Hopfera
2."Kamienne Kręgi" - Wyróżnienie.
Lokalna Organizacja Turystyczna "Ziemia Lęborska"
III. Ponadto Kapituła przyznała równorzędne "Nagrody specjalne" "Za szczególny wkład w promocję Ziemi Lęborskiej w 2004 roku" dla:
1.Przedsiębiorstwa Produkcji Farmaceutyczno - Kosmetycznej "Profarm" sp. z o. o.
2.Przedsiębiorstwa Przemysłu Drzewnego "POLTAREX" sp. z o. o.
IV. "Usługi Turystycznego Biura Kijów" - dyplom za udział.
1.Turystyczne Biuro "Kijów"
W dalszej kolejności Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż w sali nr 9 Starostwa Powiatowego w Lęborku odbędzie się uroczyste wręczanie „Krzyży Zesłańców Sybiru” dla członków Związku Sybiraków, na które wraz ze Starostą została zaproszona. Wręczenia dokona pani Krystyna Gozdawa – Nocoń – Wicewojewoda Pomorski. W związku z powyższym dalsze prowadzenie obrad przekazała wiceprzewodniczącemu Rady - panu Edwardowi Kotowskiemu.

Ad. 4
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Edward Kotowski – Wiceprzewodniczący Rady poinformował, iż nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z poprzedniej sesji.

Rada w obecności 11 radnych – 9 głosami „za” przy 2 głosach „wstrzymujących” przyjęła protokół nr XXXII/05 z dnia 1 czerwca 2005 roku.

Ad. 5
Interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono żadnych interpelacji i zapytań.

Ad. 6
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 20 maja do 21 czerwca 2005 roku

Edward Kotowski – Wiceprzewodniczący Rady poinformował, iż powyższe sprawozdanie radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Ryszard Wenta – Wicestarosta wyjaśnił, iż pragnie uzupełnić sprawozdanie o informację bieżącą, dotyczącą przebiegu rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Przekazał, iż w szkołach ponadgimnazjalnych publicznych do dyspozycji są 1.374 miejsca, w 45 oddziałach klas I. Do 17 czerwca, na podstawie tzw. pierwszego naboru, zgłosiło się 1.371 uczniów. Przy czym o tym, czy uczeń dostał się do danej klasy, decyduje liczba zdobytych punktów z egzaminu oraz dodatkowe osiągnięcia. Każdy z uczniów musiał posiadać przynajmniej tzw. minimum punktowe ustalone przez dyrektorów poszczególnych szkół. Dane o ilości zdobytych punktów, uczniowie byli zobowiązani dostarczyć do 28 czerwca do godz. 1100. Natomiast do 29 czerwca, do godz. 1100, dyrektorzy szkół wywiesili listy kandydatów przyjętych do poszczególnych szkół i klas. Okazało się, że zakwalifikowało się już tylko 1.247 uczniów, czyli powstało 127 wolnych miejsc. Taka sytuacja wyniknęła z tego, że uczniowie nie wskazali szkoły w której są wolne miejsca lub nie uzyskali wymaganego limitu punktów. Faktyczna liczba przyjętych uczniów zostanie wskazana przez dyrektorów szkół na podstawie dostarczonych oryginałów świadectw i zaświadczeń o uzyskanej punktacji z egzaminu gimnazjalnego. Ubiegłoroczne doświadczenie pokazuje, iż liczba przyjętych uczniów zmniejszy się, gdyż wielu uczniów składało podania do szkół poza powiatem lub do szkół niepublicznych - ostatecznie okazało się, iż około 100 gimnazjalistów wybrało naukę poza powiatem lub w szkołach niepublicznych.
Dalej stwierdził, iż do „zagospodarowania” pozostaje 124 uczniów, dla których powiat oferuje 127 wolnych miejsc, w tym 50 w PCE tj. w technikach o specjalności: organizacja usług gastronomicznych, technologia drewna, technologii budownictwa, ochrony środowiska. 10. wolnymi miejscami dysponuje Liceum Profilowane oraz 67. - Zasadnicze Szkoły Zawodowe. Od 4 lipca zostanie uruchomiony II etap naboru elektronicznego i przez 3 dni uczniowie będą mogli składać podania oraz obserwować ilość wolnych miejsc.

Radny Andrzej Bladoszewski poinformował, iż w sprawozdaniu Starosty znalazł informację, że na posiedzeniu Zarządu w dniu 16 czerwca br. zatwierdzono zakres remontów w szkołach i placówkach oświatowych na 2005 rok. Zauważył, iż sprawdza się scenariusz, który przedstawiał na poprzednich sesjach, gdzie Zarząd nie informując nikogo i wg własnego uznania podzielił środki, które zabezpieczone były w budżecie na powyższe inwestycje i remonty. Komisja merytoryczna tj. Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki nie została o tym fakcie poinformowana, ani też poproszona o wydanie opinii w tej sprawie. Dodał, iż Komisja Budżetowa również takiej wiedzy nie posiadała. Nadmienił, iż w sprawozdaniu nie wykazano w jaki sposób środki zostały podzielone.
Następnie nawiązując do informacji o zatwierdzeniu przez Zarząd w dniu 25 maja br. opracowanego przez dyrektora ZSGŻiA projektu pod nazwą: „Szkolny Ośrodek Kariery” zapytał, skąd będą pochodziły środki na jego realizację. Dodał też, iż Komisja merytoryczna po raz kolejny nie miała przyjemności zapoznania się z powyższym projektem.

Ryszard Wenta – Wicestarosta wyjaśnił, iż jest to powtórzenie ubiegłorocznego projektu, który został złożony w Urzędzie Marszałkowskim w ramach środków unijnych. W ubiegłym roku nie zyskał on akceptacji, lecz na dzień dzisiejszy ma duże poparcie i najprawdopodobniej dojdzie do jego realizacji. Natomiast reszta środków zostanie pokryta w formie dotacji.
Dodał, iż odnośnie kwestii remontów szkół w 2005 rok, szczegółowe informacje przedstawi pod koniec dzisiejszej Sesji.

Radny Tomasz Tutak wyjaśnił, iż pierwsze pytanie radnego Andrzeja Bladoszewskiego, wynika z pewnością z jego nieobecności na ostatniej sesji, gdzie przyjmowany był Program Rozwoju Lokalnego, w którym zawarty był szczegółowy i konkretny plan remontów. Dodał, iż wszyscy radni zostali zapoznani z tą informacją.

Ad. 7
Informacja o stanie bezpieczeństwa sanitarno – weterynaryjnego na obszarze Powiatu Lęborskiego

Pani Wiesława Broszkowska – zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii w Lęborku przedstawiła informację o stanie bezpieczeństwa sanitarno-weterynaryjnego na obszarze Powiatu Lęborskiego.
Informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Dalsze prowadzenie obrad przejęła ponownie Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady Powiatu Lęborskiego.

Ad. 8
Stan przygotowania jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa i porządku w sezonie letnim

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił informację dotyczącą stanu przygotowania jednostek powiatowych do utrzymania bezpieczeństwa i porządku w sezonie letnim.
Informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu.
Autopoprawka stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddał pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/232/05 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2005 rok.
Uchwała stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Starosta Witold Piórkowski przedstawił komunikat Prezydenta RP o nadaniu Pani Danucie Mikołajczyk Srebrnego Krzyża Zasługi za wzorowe, wyjątkowo sumienne wykonywanie obowiązków wynikających z pracy zawodowej, za działalność społeczną oraz Panu Ryszardowi Wencie Srebrnego Krzyża Zasługi za zasługi w działalności na rzecz społeczności lokalnej.

Pani Wicewojewoda Krystyna Gozdawa – Nocoń w imieniu Prezydenta PR dokonała wręczenia powyższych odznaczeń, jednocześnie złożyła serdeczne gratulacje obojgu za zaangażowanie i wkład w rozwój powiatu lęborskiego.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady w imieniu swoim oraz Pana Ryszarda Wenty podziękowała wnioskodawcom za to, że dostrzegli ich pracę oraz zaangażowanie. Dodała, iż wyróżnienie to zobliguje ich do dalszego, jeszcze bardziej efektywnego działania.

Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Lęborskim

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Lęborskim.

Edward Kotowski – przewodniczący Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Małgorzata Szauła – przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki przekazała, iż Komisja także zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/233/05 w sprawie zatwierdzenia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w Powiecie Lęborskim.
Uchwała stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zaopiniowania projektu programu restrukturyzacyjnego SPS ZOZ w Lęborku

Andrzej Sapiński – dyrektor SPS ZOZ w Lęborku przedstawił krótką prezentację multimedialną dotyczącą projektu programu restrukturyzacyjnego SPS ZOZ w Lęborku.
Między innymi przekazał, iż na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2005 r. o pomocy publicznej i restrukturyzacji publicznych zakładów opieki zdrowotnej Organ Założycielski czyli Rada Powiatu Lęborskiego zobowiązana jest do wydania opinii o projekcie programu restrukturyzacyjnego SPS ZOZ w Lęborku. Powyższa opinia będzie wyrażona dla potrzeb Wojewody Pomorskiego jako Organu Restrukturyzacyjnego wydającego postanowienie o warunkach restrukturyzacji zakładu w Lęborku.
Przedstawiony do zaopiniowania przez Radę Powiatu projekt restrukturyzacyjny zawiera szczegółowy opis sytuacji ekonomicznej zakładu a także identyfikuje przyczyny wystąpienia trudnej sytuacji finansowej. Do najistotniejszych powodów pogorszenia sytuacji finansowej zakładu w ostatnich latach zaliczono obowiązek realizacji art. 4 ustawy z dnia 16 grudnia 1994 r. o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców, niepłacenie przez Kasy Chorych a następnie NFZ świadczeniodawcy za wykonane ponadlimitowe świadczenia zdrowotne, stosowanie przez płatnika niskiej wyceny zakupywanych świadczeń zdrowotnych, których proponowana cena jest niższa od rzeczywistych kosztów a także znaczny coroczny wzrost cen mediów, sprzętu medycznego, sprzętu jednorazowego, leków itp., który nie był rekompensowany zwiększeniem wartości samego kontraktu. W treści programu restrukturyzacyjnego wskazano także zamierzenia zakładu mające na celu poprawę sytuacji ekonomicznej. Do najistotniejszych celów w tym zakresie należy zaliczyć dalsze ograniczenie kosztów działalności mające odzwierciedlenie w niższym poziomie niż dynamika przychodów. Zaplanowano także coroczne zwiększenie przychodów uwzględniając w tym zakresie wzrost składki na ubezpieczenie zdrowotne, wzrost przeciętnego wynagrodzenia oraz poprawę koniunktury gospodarczej. Zaplanowane przychody opierają się na projektach rozszerzających zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych przez SPS ZOZ w Lęborku zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym na wybrane usługi zdrowotne.
Projekt przedstawionego programu restrukturyzacyjnego SPS ZOZ zakłada następujące cele:
- spokojenie roszczeń pracowniczych wynikających z ustawy z dnia 16 grudnia 1994 r. o negocjacyjnym systemie kształtowania przyrostu przeciętnych wynagrodzeń u przedsiębiorców za lata 2001-2004,
- ddłużenie zobowiązań publiczno-prawnych poprzez ich umorzenie,
- mniejszenie ciężaru zobowiązań cywilno-prawnych poprzez zawarcie ugody restrukturyzacyjnej z bankiem, który wykupił wierzytelności dostawców.
Dalej przekazał, iż analizując prognozy finansowe SPS ZOZ w Lęborku należy stwierdzić, że zakład uwzględnia w nich terminowe spłaty kredytów i pożyczki skarbu Państwa oraz regulowanie bieżących zobowiązań. Dla zobrazowania planowanych działań, które mają na celu poprawę sytuacji finansowej zakładu przedstawione zostały wskaźniki ekonomiczne dotyczące przyszłości. Na podkreślenie zasługuje fakt, że od roku 2004 oraz w prognozach na lata 2005-2010 wskaźniki płynności wykazują poprawę i od 2006 r. kształtują się na zadawalającym poziomie co świadczy o odzyskiwaniu zdolności do terminowej spłaty zobowiązań. Ponadto szpital w prognozach wykazuje zdolność do pokrywania krótkoterminowych zobowiązań majątkiem obrotowym. Od roku 2005 zakłada się, że SPS ZOZ w Lęborku osiągnie dodatni wynik finansowy przy dynamice przychodów na poziomie 100,5%-104% rocznie. Zakładany stabilny poziom finansowania oraz wzrost zyskowności sprzedaży w prognozach oznacza poprawę rentowności zakładu w przyszłości. Przedstawione przez SPS ZOZ prognozy wskazują, że zaplanowany proces restrukturyzacji umożliwi stopniowy spadek zadłużenia szpitala. Najlepiej obrazuje to wskaźnik zadłużenia ogółem, który maleje w prognozowanym okresie.
Kończąc stwierdził, iż należy podkreślić, że planowany proces restrukturyzacji umożliwi utrzymanie płynności finansowej oraz zmniejszenie zadłużenia zakładu. Przedstawione prognozy SPS ZOZ w Lęborku wykazują na osiągnięcie w przyszłości przez zakład stabilizacji finansowej.

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zaopiniowania projektu programu restrukturyzacyjnego SPS ZOZ w Lęborku wraz z autopoprawką Zarządu Powiatu.
Autopoprawka stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Edward Kotowski – przewodniczący Komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Małgorzata Szauła – przewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki przekazała, iż Komisja także zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/234/05 w sprawie zaopiniowania projektu programu restrukturyzacyjnego SPSZOZ w Lęborku.

Uchwała stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Ad. 12
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – 12 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XXXIII/235/05 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Ad. 13
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta - Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/236/05 w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Ad. 14
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/41/03 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 21 marca 2003 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących własność Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr V/41/03 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 21 marca 2003 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących własność Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.


Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/237/05 w sprawie zmiany uchwały nr V/41/03 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 21 marca 2003 roku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie na okres powyżej trzech lat nieruchomości stanowiących własność Powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.



Ad. 15
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości rolnych stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego ich dzierżawcy

Ryszard Wenta - Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości rolnych stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego ich dzierżawcy.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.


Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/238/05 w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej nieruchomości rolnych stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego ich dzierżawcy.
Uchwała stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Ad. 16
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/239/05 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad. 17
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Lęborskiego

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Lęborskiego.
Dodał, iż w odpowiedzi na ogłoszony przez Starostę Lęborskiego konkurs na stanowisko Skarbnika Powiatu Lęborskiego zostały złożone 4 oferty. W dniu 23 czerwca br. Komisja konkursowa powołana do rozpatrzenia ofert na stanowisko Skarbnika dokonała oceny złożonych ofert i przeprowadziła rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami. Spośród kandydatów Komisja wyłoniła osobę Pani Grażyny Janik jako dającą najlepsze gwarancje należytego pełnienia funkcji Skarbnika Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXIII/240/05 w sprawie powołania Skarbnika Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Ad. 18
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Nie zgłoszono żadnych interpelacji ani zapytań.

Ad. 19
Wnioski i oświadczenia radnych

Ryszard Wenta – Wicestarosta odnosząc się do zapytania radnego Andrzeja Bladoszewskiego dotyczącego przyjętego przez Zarząd planu remontu szkół i placówek oświatowych poinformował, iż z uwagi na nieobecność radnego odpowiedzi udzieli na piśmie.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż termin kolejnej sesji ulegnie zmianie i odbędzie się ona 9 września. Dodała, iż ze względu na planowaną tematykę posiedzenia, organizacyjnie będzie to bardziej dogodny termin.

Ad. 20
Zamknięcie obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady wobec zrealizowania porządku obrad zamknęła XXXIII sesję Rady Powiatu Lęborskiego.



Protokołowała
Beata Młynarczyk

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..