2016-04-19

Protokół nr XLIII/06 z Sesji Rady Powiatu Lęborskiego

Ad. 1
Otwarcie sesji i stwierdzeniu quorum

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła XLIII sesję Rady Powiatu Lęborskiego i po powitaniu radnych oraz gości stwierdziła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.

Ad. 2
Przedstawienie porządku obrad

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przedstawiła następujący porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Ogłoszenie wyników konkursu „Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej” za 2005 rok.
4. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
5. Interpelacje i zapytania radnych.
6. Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 25 maja do 16 czerwca 2006 roku.
7. Sprawozdanie z działalności Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia zmiany i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
9. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok oraz podjęcie uchwały.
10. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia trybu uchwalenia budżetu powiatu oraz podjęcie uchwały.
11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze oraz podjęcie uchwały.
12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działka nr 11/24 położona w Małoszycach) oraz podjęcie uchwały.
13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działka nr 11/27 położona w Małoszycach) oraz podjęcie uchwały.
14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego oraz podjęcie uchwały.
15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podziału powiatu lęborskiego na okręgi wyborcze oraz podjęcie uchwały.
16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji programu wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne i zatwierdzenia regulaminów przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w roku szkolnym/akademickim 2006/2007 oraz podjęcie uchwały.
17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa oraz podjęcie uchwały.
18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
19. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
20. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 2 w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
21. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
22. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku oraz podjęcie uchwały.
23. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/279/06 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 27.01.2006 roku w sprawie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lęborku na rok 2006 oraz podjęcie uchwały.
24. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
25. Wnioski i oświadczenia radnych.
26. Zamknięcie obrad.


Ad. 3
Ogłoszenie wyników konkursu „Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej” za 2005 rok

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski ogłosił wyniki Kapituły Certyfikatu Promocji Ziemi Lęborskiej. Dodał, iż zostały one przyjęte uchwałą Nr 233/2006 Zarządu Powiatu Lęborskiego w dniu 16 czerwca 2006 r.
W kategorii „Przedsiębiorstwo Ziemi Lęborskiej 2005 roku” w sektorze „Małe i Średnie Przedsiębiorstwa” Certyfikat Promocji Ziemi Lęborskiej za 2005 rok otrzymało PUH Metal-Rom, Maria Wolska. Wyróżnienia otrzymali: Cukiernia – Piekarnia B&M Wenta sp. Jawna oraz PHU Buniks Mosty.
W kategorii „Produkt turystyczny Ziemi Lęborskiej 2005 roku” Certyfikat Promocji otrzymał „Festiwal Pomuchla” organizowany przez Stowarzyszenie Lokalna Organizacja Turystyczna „Łeba”. Wyróżnienia otrzymali: Telewizja Lęborska „BIS” „Bieg po Złocistej Plaży w Łebie” organizowany przez Fundację Ekologiczno-Sportwą pamięci T. Hoppera, Kulinaria „Błękitnej Krainy” oraz „Czar kwitnących lip” – Grupa Odnowy Wsi Sołectwo Redkowice.
Ponadto Kapituła przyznała nagrodę specjalną za szczególny wkład w promocję Ziemi Lęborskiej w 2006 roku dla Miasta Lęborka oraz za uzyskanie Nagrody Europy – Dyplomu Europy.


Ad. 4
Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady poinformowała, iż do chwili rozpoczęcia sesji nie wpłynęły żadne uwagi na piśmie do protokołu z ostatniej sesji.
W związku z powyższym Rada w obecności 13 radnych - jednogłośnie przyjęła protokół Nr XLII/06 z 2 czerwca 2006 roku.


Ad. 5
Interpelacje i zapytania radnych

Radny Tadeusz Piechowski nawiązując do kwestii naboru do szkół ponadgimnazjalnych stwierdził, iż od kilku dni dochodzą do niego informacje, że w szkołach brakuje miejsc dla ok. 200 uczniów. Zapytał, czy jest prawdą, że nie ma wystarczającej liczby oddziałów w szkołach ponadgimnazjalnych dla absolwentów gimnazjów naszego powiatu.


Ad. 6
Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 25 maja do 16 czerwca 2006 roku

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przekazała, iż Sprawozdanie Starosty z wykonania uchwał Rady Powiatu i prac Zarządu w okresie od 25 maja do 16 czerwca 2006 r. radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Następnie Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przeszła do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.


Ad. 7
Sprawozdanie z działalności Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady przekazała, iż Sprawozdanie z działalności Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku radni otrzymali w materiałach na sesję.
Sprawozdanie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Następnie Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przeszła do realizacji kolejnego punktu porządku obrad.


Ad. 8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia zmiany i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku


Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia zmiany i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.

Edward Kotowski – przewodniczący Komisji Rodziny, Zdrowi i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/298/06 w sprawie zatwierdzenia zmiany i przyjęcia jednolitego tekstu statutu Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.


Ad. 9
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/299/06 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2006 rok.
Uchwała stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.


Ad. 10
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia trybu uchwalenia budżetu powiatu

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia trybu uchwalenia budżetu powiatu.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/300/06 w sprawie trybu uchwalenia budżetu powiatu.
Uchwała stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.


Ad. 11
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/301/06 w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu powiatu za I półrocze.
Uchwała stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 12
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działka nr 11/24 położona w Małoszycach)

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/302/06 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik Nr 9 do niniejszego protokołu.


Ad. 13
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego (działka nr 11/27 położona w Małoszycach)


Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/303/06 w sprawie sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości stanowiących mienie Powiatu Lęborskiego
Uchwała stanowi załącznik Nr 10 do niniejszego protokołu.


Ad. 14
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/304/06 w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości stanowiącej mienie Skarbu Państwa na rzecz Powiatu Lęborskiego.
Uchwała stanowi załącznik Nr 11 do niniejszego protokołu.


Ad. 15
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie podziału powiatu lęborskiego na okręgi wyborcze

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie podziału powiatu lęborskiego na okręgi wyborcze.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – 14 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLIII/305/06 w sprawie podziału powiatu lęborskiego na okręgi wyborcze.
Uchwała stanowi załącznik Nr 12 do niniejszego protokołu.


Ad. 16
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji programu wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne i zatwierdzenia regulaminów przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w roku szkolnym/akademickim 2006/2007


Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji programu wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne i zatwierdzenia regulaminów przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w roku szkolnym/akademickim 2006/2007.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Małgorzata Szauła – przewodnicząca komisji Edukacji, Kultury, sportu i turystyki poinformowała, iż komisja także zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/306/06 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji programu wyrównywania szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne i zatwierdzenia regulaminów przyznawania i przekazywania stypendiów na wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów w roku szkolnym/akademickim 2006/2007.
Uchwała stanowi załącznik Nr 13 do niniejszego protokołu.


Ad. 17
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa .

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/307/06 w sprawie zasad i trybu udzielania ulg w spłacaniu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa.
Uchwała stanowi załącznik Nr 14 do niniejszego protokołu.


Ad. 18
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Lęborku


Witold Piórkowski – starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Lęborku.

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/308/06 w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 15 do niniejszego protokołu.


Ad. 19
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku


Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku.

Edward Kotowski – przewodniczący komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – 13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLIII/309/06 w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 16 do niniejszego protokołu.


Ad.20
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 2 w Lęborku

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 2 w Lęborku.

Edward Kotowski – przewodniczący komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – 13 głosami „za” przy 1 głosie „wstrzymującym” podjęła uchwałę Nr XLIII/310/06 w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej Nr 1 w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 17 do niniejszego protokołu.


Ad. 21
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Lęborku

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Lęborku.
Jednocześnie poinformował, iż komisja Bezpieczeństwa, Transportu i Drogownictwa wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/311/06 w sprawie nadania Statutu Zarządowi Dróg Powiatowych w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 18 do niniejszego protokołu.


Ad. 22
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku

Ryszard Wenta – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku.

Edward Kotowski – przewodniczący komisji Rodziny, Zdrowia i Opieki Społecznej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 13 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/312/06 w sprawie nadania Statutu Powiatowemu Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku.
Uchwała stanowi załącznik Nr 19 do niniejszego protokołu.


Ad. 23
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/279/06 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 27.01.2006 roku w sprawie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lęborku na rok 2006

Witold Piórkowski – Starosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/279/06 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 27.01.2006 roku w sprawie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lęborku na rok 2006

Tadeusz Piechowski – przewodniczący komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Zygmunt Lisiecki – przewodniczący komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa poinformował, iż komisja także zaopiniowała pozytywnie powyższy projekt uchwały.

Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady otworzyła dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji poddała pod głosowanie powyższy projekt uchwały.

Rada w obecności 14 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XLIII/313/06 w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVIII/279/06 Rady Powiatu Lęborskiego z dnia 27.01.2006 roku w sprawie przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lęborku na rok 2006.
Uchwała stanowi załącznik Nr 20 do niniejszego protokołu.


Ad. 24
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Ryszard Wenta – Wicestarosta odpowiadając na zapytanie radnego Tadeusza Piechowskiego poinformował, iż nie można jednoznacznie stwierdzić, czy została przygotowana odpowiednia liczba miejsc w szkołach ponadgimnazjalnych gdyż w chwili obecnej nie został jeszcze zakończony proces rekrutacji. Sytuacja będzie jasna dopiero z chwilą złożenia przez absolwentów oryginałów świadectw.
Dodał, iż w bieżącym roku gimnazjalistom zaproponowano naukę w 41 oddziałach, tj. o 2 oddziały mniej niż w roku ubiegłym. Powyższa zmiana wynika z mniejszej liczby gimnazjalistów z terenu Powiatu Lęborskiego. W roku ubiegłym było 1.114 absolwentów, obecnie jest ich 1.041. Kończąc poinformował, iż w dniu dzisiejszym o godz. 1900 Zarząd Powiatu spotka się z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych i wówczas, dysponując już pełną informacją, podejmie decyzję o ewentualnym utworzeniu dodatkowego oddziału.

Radny Tadeusz Piechowski ponownie nawiązał do problemu rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. Poinformował, iż w Liceach Ogólnokształcących Nr 1 i Nr 2 dolny pułap wynosił 85 punktów. Stwierdził, iż dotarły do niego sygnały, iż uczniowie mający 102 i 103 punkty nie dostali się do tych szkół. Przekazał, iż jego zdaniem w takich przypadkach dyrektor powinien utworzyć dodatkowa klasę tak aby wszyscy uczniowie z punktacją od 85 wzwyż zostali przyjęci.

Ryszard Wenta – Wicestarosta stwierdził, iż ze względu na duże zainteresowanie nauką w liceach ogólnokształcących określony przedział punktowy uległ zmianie. Np. w LO Nr 1 wynosi on od 117 pkt wzwyż, a w LO Nr 2 w zależności od oddziałów. Dodał, iż w dniu dzisiejszym Zarząd Powiatu będzie zastanawiał się nad ewentualnym utworzeniu dodatkowych oddziałów.

Radna Adela Muzykiewicz stwierdziła, iż aby nie dawać uczniom złudzeń nie należy ustalać punktowej granicy przyjęcia do szkoły. Uznała, iż odpowiedniejszym rozwiązaniem byłby konkurs świadectw, wówczas do danej szkoły dostawaliby się najlepsi.

Ryszard Wenta – Wicestarosta poinformował, iż informacja, że do szkoły dostają się tylko uczniowie z najlepszymi wynikami została umieszczona w informatorze. Dodał, iż konieczność określenia minimalnego pułapu punktowego, który uprawnia do nauki w danym oddziale wynika z zarządzenia kuratora.


Ad. 25
Wnioski i oświadczenia radnych

Radna Adela Muzykiewicz wniosła o utworzenie w domach pomocy społecznej świadczenia dotyczącego krótkotrwałej opieki nad przewlekle chorym. Dodała, iż chodzi o pomoc rodzinom, które sprawują profesjonalną opiekę nad swoimi bliskimi, ale czasami sytuacja życiowa uniemożliwia im sprawowanie przez okres 2-3 tygodni takiej opieki. Rodziny te nie mają szans umieścić chorego czasowo w domu pomocy społecznej, gdyż takie świadczenie nie istnieje. Dodała, iż świadczenia takie powinny być odpłatne, a dla rodzin źle sytuowanych powinno być dofinansowanie z pomocy społecznej.

Radny Andrzej Duda ponownie powrócił do kwestii diabetyków. Stwierdził, iż należałoby doprowadzić do zwiększenia limitu przyjęć w poradni diabetologicznej, poprzez utworzenie dodatkowego etatu. Dodał, iż w ostatnim czasie limity te uległy znacznemu zmniejszeniu.

Radna Adela Muzykiewicz stwierdziła, iż faktycznie ostatnio w poradni diabetologicznej poczyniono duże oszczędności. Do tej pory poradnia była prowadzona przez bardzo profesjonalnego lekarza, a do pomocy zatrudniono wyedukowaną asystentkę. Jej zdaniem należałoby zastanowić się jak przywrócić dawny poziom świadczenia, gdyż chorzy na cukrzycę czują się zagubieni, bo nieograniczony dotąd kontakt z pielęgniarką radykalnie zmniejszył się.


Ad. 26
Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Danuta Mikołajczyk – Przewodnicząca Rady zamknęła XLIII sesję Rady Powiatu Lęborskiego.


Protokołowała:
Beata Młynarczyk

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..