2016-04-19

Protokół nr X/07 z nadzwyczajnej sesji Rady Powiatu Lęborskiego

Ad.1
Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył sesję i po powitaniu radnych oraz gości stwierdził, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 19 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji.
Dodał, iż dzisiejszą sesję zwołał na podstawie § 14 pkt 8 Statutu Powiatu Lęborskiego, na wniosek Zarządu Powiatu.
Wniosek Zarządu Powiatu stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego protokołu.



Ad. 2
Przedstawienie porządku obrad

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przedstawił następujący porządek obrad:

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Przedstawienie porządku obrad.
3. Interpelacje i zapytania radnych.
4. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Termomodernizacja budynków oświatowych Powiatu Lęborskiego” oraz podjęcie uchwały.
5. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Centrum Aktywizacji Osób Bezrobotnych” oraz podjęcie uchwały.
6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Budowa Sali gimnastycznej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lęborku” oraz podjęcie uchwały.
7. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu „Przebudowa dróg Nr 1306 G i Nr 1322 G” oraz podjęcie uchwały.
8. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok oraz podjęcie uchwały.
9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
10. Wnioski i oświadczenia radnych.
11. Zamknięcie obrad.

Ad. 3
Interpelacje i zapytania radnych

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady poinformował, iż na jego ręce wpłynęło pismo Rady Rodziców Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku w sprawie dotyczącej postępowania konkursowego na dyrektora szkoły.
Pismo stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego protokołu.


Ad. 4
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Termomodernizacja budynków oświatowych Powiatu Lęborskiego”

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Termomodernizacja budynków oświatowych Powiatu Lęborskiego”.

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania..

Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr X/78/07 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Termomodernizacja budynków oświatowych Powiatu Lęborskiego”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad. 5
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Centrum Aktywizacji Osób Bezrobotnych”

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Centrum Aktywizacji Osób Bezrobotnych”.

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.
Rada w obecności 15 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr X/79/07 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Centrum Aktywizacji Osób Bezrobotnych”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 6
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Budowa Sali gimnastycznej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lęborku”

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Budowa Sali gimnastycznej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lęborku”.

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr X/80/07 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do projektu pod nazwą „Budowa Sali gimnastycznej przy Specjalnym Ośrodku Szkolno - Wychowawczym w Lęborku”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 6 do niniejszego protokołu.

Ad. 7
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu „Przebudowa dróg Nr 1306 G i Nr 1322 G”

Wiktor Tyburski – Wicestarosta Lęborski przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu „Przebudowa dróg Nr 1306 G i Nr 1322 G”

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.
Wobec braku głosów w dyskusji przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 16 radnych – jednogłośnie podjęła uchwałę Nr X/81/07 w sprawie przystąpienia Powiatu Lęborskiego do realizacji projektu „Przebudowa dróg Nr 1306 G i Nr 1322 G”.
Uchwała stanowi załącznik Nr 7 do niniejszego protokołu.

Ad. 8
Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok

Wiktor Tyburski – Wicestarosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok.

Zdzisław Chojnacki – przewodniczący Komisji Budżetu, Gospodarki i Integracji Europejskiej poinformował, iż Komisja wydała pozytywną opinię do powyższego projektu uchwały.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady otworzył dyskusję.

Radny Marian Borek stwierdził, iż zdaje sobie sprawę z tego, że przedstawiony projekt uchwały konsumuje niejako już wcześniej podjęte uchwały, które są niezbędne do tego, aby Powiat mógł ubiegać się o środki unijne. Jednak ma kilka uwag natury ogólnej Wicestarosta na posiedzeniu Komisji przekazał, iż udział Powiatu we wszystkich przedsięwzięciach będzie realizowany z dochodów własnych, ze sprzedaży majątku. Wobec tego, iż uchwały były przygotowywane szybko, na potrzeby chwili nie było czasu na dogłębne analizy. Nie mniej jednak prosiłby, aby w najbliższym czasie takich wyliczeń dokonać i poinformować radnych z jakich nieruchomości oraz jaka jest ich szacunkowa wartość będą finansowane poszczególne projekty. Dalej stwierdził, iż ma poważne wątpliwości, czy zadania planowane do realizacji w roku 2010 i 2011 będą mogły być sfinansowane, mając na uwadze dotychczasowe doświadczenia ze środkami jakie są przeznaczone na rozwój regionalny. Według niego na realizację mają szansę jedynie takie projekty które są już składane albo będą składane w najbliższym czasie.
Następnie nawiązał do projektu dotyczącego budowy Centrum Aktywizacji Osób Bezrobotnych. Stwierdził, iż jest to ogromne przedsięwzięcie zarówno pod względem finansowym jak i organizacyjnym. Zapytał, czy nie lepiej byłoby zainwestować połowę środków jakie będzie musiał wnieść Powiat w realizację tego projektu w dofinansowanie już istniejących i funkcjonujących struktur. Uznał, iż przy wciąż malejącym bezrobociu takie doinwestowanie naszej jednostki przyniosłoby lepszy efekt, a na pewno nie gorszy od planowanego.
Kończąc wniósł, żeby przed najbliższą sesją Zarząd dokonał rozliczenia wszystkich przedstawionych dzisiaj zamierzeń w taki sposób, aby pokazane były nie tylko wydatki lecz konkretne źródła ich finansowania.

Wiktor Tyburski – Wicestarosta przekazał, iż takie wyliczenie zostanie w najbliższym czasie wszystkim radnym przedstawione.

Wobec braku dalszych głosów w dyskusji Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania.

Rada w obecności 17 radnych – 14 głosami „za” przy 3 głosach „wstrzymujących” podjęła uchwałę Nr X/82/07 w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Lęborskiego na 2007 rok.
Uchwała stanowi załącznik Nr 8 do niniejszego protokołu.

Ad. 9
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych

Wiktor Tyburski – Wicestarosta przekazał, iż w miesiącu maju zostały przeprowadzone konkursy na dyrektorów niektórych szkół ponadgimnazjalnych, w tym mi. in. na dyrektora Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku. Do powyższego konkursu przystąpiły dwie osoby. W trakcie rozpatrywania ofert komisja konkursowa uznała, iż jedna z kandydatek nie spełnia wymogów formalnych i nie została dopuszczona do drugiego etapu konkursu. Osoba, której oferta została odrzucona odwołała się od tej decyzji do Pomorskiego Kuratora Oświaty w Gdańsku, a otrzymana odpowiedź wskazywała, iż niedopuszczenie jej do drugiego etapu konkursu było niewłaściwe, gdyż spełniała wszystkie wymagania formalne. W ślad za takim rozstrzygnięciem Starosta Lęborski wystąpił oddzielnym pismem do kuratorium z zapytaniem, czy osoba niedopuszczona do drugiego etapu konkursu powinna w tym etapie się znaleźć. Kurator stwierdził jednoznacznie, iż odrzucona przez komisję oferta spełniała wszystkie wymagania i powinna być dopuszczona do drugiego etapu. W związku z powyższym Zarząd Powiatu podjął decyzję o unieważnieniu konkursu i rozpisaniu w najbliższym czasie ponownego konkursu na dyrektora ZSE-H.
Dalej przekazał, iż powyższa kwestia była kontrowersyjna już w trakcie konkursu. Członkowie Komisji mieli odmienne zdania, co do ważności złożonych przez kandydatkę dokumentów. W tej sprawie zasięgano opinii radcy prawnego Starostwa i na podstawie jego opinii komisja - poprzez głosowanie - zdecydowała o odrzuceniu oferty. Dodał, iż członkami Komisji byli także przedstawiciele kuratorium i to ich stanowisko wywołało cały problem, gdyż uznali, że oferta nie spełnia wymogów formalnych. W późniejszym czasie stanowisko kuratorium było zupełnie odmienne.
Kończąc poinformował, iż będąc przewodniczącym tej Komisji mógł zaobserwować, iż niektórzy jej członkowie zapomnieli, że komisja jest zbiorem osób, które zbierają się, aby w sposób obiektywny rozpatrzyć wszystkie kandydatury. Odniósł wrażenie, że przedstawiciele rodziców, szczególnie jeden z nich, przyszedł z misją wspierania jednej z kandydatek, co nie powinno mieć miejsca.
Korzystając z okazji, że jeden z przedstawicieli Rady Rodziców był obecny na sali poprosił, aby w najbliższym czasie wytypować przedstawiciela rodziców do nowej Komisji konkursowej. Przypomniał, iż członkowie Komisji zbierają się po to żeby zapoznać się z koncepcjami wszystkich kandydatów i w sposób obiektywny rozpatrzyć ich oferty. Absolutnie rolą członka Komisji nie jest to, aby być adwokatem któregoś z nich.

Radna Adela Muzykiewicz stwierdziła, iż w tak ważnej sprawie jaką jest zawieszenie w pełnieniu obowiązków wieloletniej dyrektor szkoły, radnej miejskiej Pani Teresy Szarej powinna spotkać się Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki, aby dogłębnie zapoznać się z zaistniałym problemem. Wniosła, aby takie spotkanie odbyło się w dniu dzisiejszym, zaraz po zakończeniu sesji.

Radny Tomasz Tutak – przewodniczący Komisji Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki wyraził zgodę na odbycie takiego posiedzenia. Poprosił o uczestnictwo w spotkaniu Wicestarostę Lęborskiego.

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady zaproponował, aby w posiedzeniu wziął również udział obecny na sesji przedstawiciel Rady Rodziców – Krzysztof Chamot.

Krzysztof Chamot – przewodniczący Rady Rodziców Zespołu Szkół Ekonomiczno-Handlowych w Lęborku stwierdził, iż cała sytuacja, która wyniknęła już po zakończeniu postępowania konkursowego jest dla niego niezrozumiała.
Komisja konkursowa wyłoniła kandydata na stanowisko dyrektora do którego kuratorium oświaty nie zgłosiło żadnych zastrzeżeń. Następnie, po upływie bez mała dwu i pół miesiąca występuje się do kuratorium z zapytaniem, czy druga kandydatka powinna zostać dopuszczona do II etapu konkursu, w sytuacji, gdy prawnik Starostwa stwierdził, iż nie spełniała wymogów formalnych z powodu braku aktualnej oceny pracy. Bezsporny jest fakt, iż ocena winna być aktualna na dzień powierzenia obowiązków dyrektora, a nie na dzień otwarcia ofert. Przekazał, iż taką opinię przedstawił prawnik Starostwa oraz taką samą opinię uzyskał od niezależnego prawnika. Wobec powyższego niezrozumiałe jest dlaczego Zarząd postanowił unieważnić konkurs na podstawie opinii organu, który nie miał prawa wypowiadać się w kwestii przeprowadzenia konkursu. Dodał, iż cała sprawa jest bardzo pilna, gdyż zbliża się nowy rok szkolny i szkoła będzie funkcjonowała niejako w zawieszeniu, gdyż osoba pełniąca obowiązki dyrektora nie będzie nigdy tak zaangażowana w sprawy szkoły jak dyrektor.
Kończąc przekazał, iż o reszcie kwestii chciałby porozmawiać na posiedzeniu Komisji.

Ad. 10
Wnioski i oświadczenia radnych

Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady poinformował, iż do Rady Powiatu wpłynęła skarga Pani Jadwigi Klat z Łeby na działanie Kierownika Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Lęborku. Przypomniał, iż wszyscy radni otrzymali treść skargi w materiałach na sesję.
Zaproponował, aby przed zajęciem ostatecznego stanowiska skierować ją w celu rozpatrzenia do Komisji Rewizyjnej.

Rada w obecności 17 radnych – jednogłośnie postanowiła skierować powyższą skargę do Komisji Rewizyjnej.

Ad. 11
Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku dzisiejszych obrad Waldemar Walkusz – Przewodniczący Rady zamknął X sesję Rady Powiatu Lęborskiego.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..