2016-05-02

ZAPYTANIE OFERTOWE NR PO.272.2.15.2014

Lębork  01 grudnia 2014 roku


INFORMACJA O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA


dotycząca postępowania przeprowadzonego w trybie art. 6a oraz art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) na podstawie rozeznania rynku, zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami określoną w Zasadach Finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

ZAPYTANIE OFERTOWE PO.272.2.15.2014

na Dostawę fabrycznie nowych materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno - wyrównawczych oraz pozaszkolnych w ramach projektu „ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego      

 
Zawiadamia się, iż w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego przedmiotowe zamówienie udzielone zostało w dniu 26.11.2014 roku: PPPHU Vika Renata Musielska, Lubanów 28b, 98-235 Błaszkiw Części I - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych  i Części II - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych.




            Lębork, 2014-11-18



INFORMACJA


dotycząca postępowania przeprowadzonego w trybie art. 6a oraz art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) na podstawie rozeznania rynku, zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami określoną w Zasadach Finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

ZAPYTANIE OFERTOWE PO.272.2.15.2014

na Dostawę fabrycznie nowych materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno - wyrównawczych oraz pozaszkolnych w ramach projektu „ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego      

 
 
Zawiadamia się, iż w wyniku przeprowadzonego zapytania ofertowego wpłynęły oferty 3 oferty na część 1 i 2.

Wykonawcy, którzy złożyli oferty spełniają warunki udziału w postępowaniu.

 
Ocena ofert:

Część I - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych

  1. PPPHU Vika Renata Musielska, Lubanów 28b, 98-235 Błaszki,

Liczba uzyskanych punktów -100,00 pkt.



  1. Polanglo Sp. z o.o., ul. Szyszkowa 20, 02-285 Warszawa,

Liczba uzyskanych punktów -98,29 pkt.



  1. Księgarnia Fachowa EKOBIS Kamila Bądkowska-Bagińska, ul. Grunwaldzka 223, 80-266 Gdańsk,

Liczba uzyskanych punktów -88,95 pkt.

 

Część II - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych



  1. PPPHU Vika Renata Musielska, Lubanów 28b, 98-235 Błaszki,

Liczba uzyskanych punktów -100,00 pkt.



  1. Polanglo Sp. z o.o., ul. Szyszkowa 20, 02-285 Warszawa,

Liczba uzyskanych punktów -94,82 pkt.



  1. Księgarnia Fachowa EKOBIS Kamila Bądkowska-Bagińska, ul. Grunwaldzka 223, 80-266 Gdańsk,

Liczba uzyskanych punktów -86,11 pkt.


W związku z tym, iż Wykonawca, który uzyskał maksymalną liczbę punktów w części 1 i 2 mieści się w kwocie brutto, którą Zamawiający przewidział na realizację poszczególnych części zamówienia przedmiotowe zamówienie zostanie udzielone Wykonawcy: PPPHU Vika Renata Musielska, Lubanów 28b, 98-235 Błaszki.



w trybie art. 6a oraz art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) na podstawie rozeznania rynku, zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami określoną w Zasadach Finansowania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
                Powiat Lęborski zwraca się z zapytaniem ofertowym dotyczącym dostawy fabrycznie nowych materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno - wyrównawczych oraz pozaszkolnych w ramach projektu „ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

1. NAZWA ORAZ ADRES ZAMAWIAJĄCEGO

Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork, tel.: (59) 86 32 825, faks: (59) 86 32 850, e-mail: starostwo_lebork@poczta.onet.pl,

2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów dydaktycznych (podręczników, książek, ćwiczeń, płyt) dla uczniów do realizacji zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno - wyrównawczych i pozaszkolnych w ramach projektu „ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim" w ramach Priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.


Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części:

Część I - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych.

Na część I składają się 2 zadania:

a)        Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych do PCE-ZSP w Lęborku

b)       Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych do ZSMI w Lęborku

Część II - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych.

Na część II składają się 2 zadania:

a)        Zadanie 1 - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych do PCE-ZSP w Lęborku

b)       Zadanie 2 - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych do ZSMI w Lęborku

Przedmiot zamówienia należy zapakować w papierowe kartony, osobno dla każdego wyodrębnionego zestawu w każdym zadaniu i/lub cześci. Kartony oznaczone będą przyporządkowanym numerem zestawu, wg wykazu.

Przedmiot zamówienia należy dostarczyć wraz z wyładunkiem na własny koszt i ryzyko, własnymi siłami
w ustalonym terminie pod adres:

- część I Zadanie 1 i część II Zadanie 1 - ul. Pionierów 16, 84-300 Lębork

- część II Zadanie 2 i część II Zadanie 2 - ul. Marcinkowskiego 1, 84-300 Lębork

Wszystkie pomoce dydaktyczne stanowiące przedmiot zamówienia muszą być profesjonalne i fabrycznie nowe, należytej jakości, sprawne, wolne od jakichkolwiek wad fizycznych, jak również od jakichkolwiek wad prawnych i roszczeń osób trzecich, nie używane, nie powystawowe. Pod pojęciem fabrycznie nowe Zamawiający rozumie produkty wykonane z nowych elementów, bez śladu uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta, z widocznym logo, symbolem produktu i terminem przydatności do użytku.

Na dzień składania ofert Zamawiający wymaga, aby każda z wymienionych w przedmiocie zamówienia pozycji była najnowszym wydaniem dostępnym na rynku.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia z określeniem minimalnych wymogów co do rodzaju i ilości asortymentu, jak również wymagań technicznych i jakościowych znajduje się w poniższym wykazie.

Wspólny Słownik Zamówień (CPV):

22.11.10.00-1          Podręczniki szkolne

22.83.00.00-7       Zeszyty ćwiczeń

39.16.21.00-6          Pomoce dydaktyczne

 

3.        WARUNKI UDZIAŁU

Z możliwości realizacji zamówienia wyłącza się podmioty, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

W celu potwierdzenia braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa powyżej, Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o braku występowania w/w powiązań - zał. nr 2

 

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia obowiązani są przedłożyć:

a)        formularz ofertowy - wg załącznika nr 1

b)       oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych - wg załącznika nr 2


Wykonawcy uczestniczący w postępowaniu winni udowodnić spełnianie warunku niepodlegania wykluczeniu, którego podstawy zostały określone w art. 24 ustawy PZP.

Na potwierdzenie tego warunku Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty oświadczenie w trybie art. 24 ustawy na formularzu stanowiącym załącznik do niniejszego zapytania - zał. nr 3.

 

Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/ nie spełnia".

Nie spełnienie warunków udziału w postępowaniu skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

 
4. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA Maksymalny termin wykonania zamówienia: 14 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy, nie później niż do 10 grudnia 2014 r.

 
5. DOPUSZCZALNOŚĆ SKŁADANIA OFERT CZĘŚCIOWYCH Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.

Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części:

Część I - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i dydaktyczno-wyrównawczych.

Część II - Dostawa materiałów dydaktycznych do realizacji zajęć pozaszkolnych

Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na każdą część zamówienia.

6. KRYTERIUM WYBORU OFERTY- OCENY OFERT Kryterium oceny ofert - cena oferty brutto - 100%

                                                                                        
Oferty oceniane będą punktowo w oparciu o w/w kryterium z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta w danej części wynosi 100,00 pkt.

 
W przypadku niemożności dokonania wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na złożenie ofert o takiej samej cenie w danej części, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

W przypadku przekroczenia kwoty, jaką posiada Zamawiający na realizację części zamówienia Zamawiający dopuszcza możliwość nie wybrania Wykonawcy i unieważnienia postępowania w tej części.

 
7. WYMAGANIA DOT. ZAWARTOŚCI OFERTY - DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ

a) formularz ofertowy - wg załącznika nr 1

b) oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych - wg załącznika nr 2

c) oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia) - wg załącznika nr 3

 

Niekompletna oferta (np. bez załączonych ww. wymaganych dokumentów, niepodpisana, niewypełniona we wszystkich wymaganych miejscach) pozostaje bez rozpatrzenia.

Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek, niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

 
8. MIEJSCE, TERMIN I SPOSÓB SKŁADANIA OFERT  

Oferty należy składać w zaklejonej kopercie do dnia 18 listopada 2014r. do godziny 10:00 w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie bez względu na przyczyny opóźnienia. Zaklejoną kopertę należy zaadresować:

 

Powiat Lęborski

ul. Czołgistów 5

84-300 Lębork

Winna również posiadać napis:

DOTYCZY ZAPYTANIA OFERTOWEGO NR PO.272.2.15.2014

 

Dostawa fabrycznie nowych materiałów dydaktycznych dla uczniów do realizacji zajęć pozalekcyjnych, dydaktyczno - wyrównawczych oraz pozaszkolnych w ramach projektu „ZaPaL się do zawodu - Zawodowo w Powiecie Lęborskim" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Część......................

 
9. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ  

Wykonawca pozostaje związany ofertą na okres 30 dni kalendarzowych.

Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 
10. INFORMACJE DODATKOWE  

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadomi Wykonawców drogą poczty elektronicznej (mail lub fax).

W przypadku pytań dotyczących przedmiotu zamówienia informacji udziela Ewelina Obolewska, Michalina Makurat, pod numerem tel. 59 8632859.

Osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta projektu:

Zarząd Powiatu Lęborskiego reprezentowany przez Starostę Lęborskiego - Wiktora Tyburskiego, Wicestarostę Lęborskiego - Ryszarda Wentę, Skarbnika Powiatu  - Grażynę Janik.


Osoby wykonujące w imieniu Beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy:

- Anita Pirycka - Specjalista ds. zamówień publicznych,

- Katarzyna Dampc - Kierownik Referatu Programów Pomocowych

- Ewelina Obolewska - Koordynator projektu

- Michalina Makurat - Specjalista ds. monitoringu

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..