2017-10-13

Starosta Lęborski z siedzibą przy ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork ogłasza III ustny przetarg nieograniczony

na oddanie w dzierżawę na okres 10 (dziesięciu) lat nieruchomości będącej własnością Skarbu Państwa w dyspozycji Starosty Lęborskiego, stanowiącej lokal użytkowy nr 5 zlokalizowany w budynku przy ul. Weterynaryjnej 1 w Lęborku, o powierzchni użytkowej 113,10m2 wraz z pomieszczeniami przynależnymi o powierzchni 92,29m2 zlokalizowanymi w piwnicy budynku oraz udziałem w wysokości 455/1000 w częściach wspólnych budynku oraz w gruncie stanowiącym działkę nr 20/2 o powierzchni 0.1584ha położoną w obrębie 13 miasta Lęborka, dla której Sąd Rejonowy w Lęborku V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr SL1L/00029641/7.

 

  1. Lokal użytkowy będący przedmiotem przetargu zlokalizowany jest w budynku o przeważającej funkcji mieszkaniowej (budynek zamieszkały), w pozostałej części budynek wykorzystywany jest przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Lęborku. Lokal położony na parterze budynku, składa się z 7 (siedmiu) pomieszczeń oraz 5 (pięciu) toalet, łazienki i korytarza o łącznej powierzchni użytkowej 113,10m2. Do lokalu przynależą pomieszczenia w piwnicy budynku o łącznej powierzchni użytkowej 92,29m2 użytkowane wcześniej jako 4 (cztery) magazyny, pomieszczenie socjalne oraz archiwum. Lokal wykorzystywany był dla potrzeb prowadzenia działalności weterynaryjnej.

 

  1. Zgodnie z zaświadczeniem Burmistrza Miasta Lęborka z dnia 09 września 2015r.
    nr AR.6727.196.2015C działka, na której zlokalizowany jest budynek obejmujący lokal użytkowy nr 5, zgodnie z obowiązującą zmianą miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Lęborka dla obszaru oznaczonego w tym planie jako T.6 i część T.I wraz z odpowiednim fragmentem Strefy Ekologicznie Ważnej, zatwierdzoną uchwałą Nr XLVIII-505/2001 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31 sierpnia 2001r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego Nr 79 z dnia 11 października 2001 roku, poz. 985) znajduje się w części na terenie elementarnym 06.03.UG o dominującej funkcji komercyjnej (funkcje komercyjne/o charakterze komercyjnym) – funkcje terenów, na których prowadzona jest /będzie/ działalność nastawiona na zysk, np. produkcyjna, przemysłowa, składowa, usługowa a także przeznaczonych dla urządzeń infrastruktury technicznej) oraz w części na terenie elementarnym KD.03.L o przeznaczeniu – ulica lokalna
    .

 

  1. Nieruchomość przeznaczona jest do wydzierżawienia na prowadzenie nieuciążliwej działalności gospodarczej. Dzierżawca przed podpisaniem umowy dzierżawy ma obowiązek przedłożenia Wydzierżawiającemu pisemnego oświadczenia o rodzaju prowadzonej działalności.

 

  1. Wysokość miesięcznego czynszu dzierżawnego zostanie ustalona w wyniku przeprowadzonego przetargu ustnego nieograniczonego. Stawka miesięcznego czynszu dzierżawnego ustalona przez Starostę Lęborskiego wynosi odpowiednio: dla powierzchni użytkowej lokalu 6zł. (słownie: sześć złotych 00/100) netto za 1m2 powierzchni, dla pomieszczeń przynależnych 3zł. (słownie: trzy złote 00/100) netto za 1m2 powierzchni. Łączna stawka wywoławcza miesięcznego czynszu dzierżawnego wynosi 955,47zł. (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt pięć złotych 47/100). Do osiągniętej w przetargu kwoty netto zostanie doliczony podatek VAT w obowiązującej w chwili podpisywania umowy dzierżawy wysokości.

 

  1. Czynsz dzierżawny płatny jest miesięcznie z góry za dany miesiąc. W pierwszym miesiącu dzierżawy czynsz dzierżawny płatny jest najpóźniej w dniu podpisania umowy, w kolejnych miesiącach w terminie do 10 dnia każdego miesiąca trwania dzierżawy. Przed podpisaniem umowy Dzierżawca będzie zobowiązany do wpłaty zwrotnej kaucji zabezpieczającej prawa Wydzierżawiającego, w wysokości odpowiadającej dwukrotności ustalonego miesięcznego czynszu brutto.

 

  1. Zasady aktualizacji opłat: stawka czynszu dzierżawnego będzie waloryzowana raz do roku o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za rok poprzedni po ogłoszeniu przez Prezesa GUS, z mocą obowiązującą od 1 stycznia danego roku kalendarzowego.

 

  1. Oprócz czynszu dzierżawnego dzierżawca lokalu użytkowego zobowiązany będzie do:

  • ponoszenia kosztów związanych z uczestnictwem we wspólnocie lokalowej
    – Wspólnocie Mieszkaniowej przy ul. Weterynaryjnej 1 w Lęborku wynikających z zawartej
    w dniu 07 grudnia 2016 roku umowy o administrowanie (do wglądu w siedzibie urzędu
    ul. Czołgistów 5, pok. 220) tj.:

kosztów administrowania nieruchomością wspólną /eksploatacja/ w wysokości 0,60zł. za 1m2 powierzchni użytkowej lokalu oraz pomieszczeń przynależnych (205,39m2),

wynagrodzenia administratora w wysokości 0,60zł. za 1m2 powierzchni użytkowej lokalu (113,10m2),

odpisu na fundusz remontowy w wysokości 0,50zł. za 1m2 powierzchni użytkowej lokalu oraz pomieszczeń przynależnych (205,39m2),

kosztów dostawy zimnej wody w wysokości 6,56zł. za 1m3 wody - wg obciążenia administratora. Warunki i terminy uiszczania powyższych opłat określa szczegółowo przywołana umowa o administrowanie.,

  • zawarcia umowy na dostawy mediów, wywóz nieczystości i regulowania tych należności według wskazań liczników i obowiązujących cen,

  • ponoszenia podatków od nieruchomości i podatku rolnego.

 

  1. Wadium w wysokości 191,00zł. (słownie: sto dziewięćdziesiąt jeden złotych 00/100) należy przelać w pieniądzu na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Lęborku prowadzony w Banku Spółdzielczym w Łebie, Filia Lębork Nr 77 9324 0008 0002 8701 2000 0090 lub wpłacić w kasie Starostwa Powiatowego w Lęborku ul. Czołgistów 5 – pok. nr 3 najpóźniejdo dnia 13 listopada 2017 roku tytułem: „wadium na przetarg - dzierżawa lokalu użytkowego nr 5 ul. Weterynaryjna 1 w Lęborku”. W przypadku wpłaty wadium na konto środki pieniężne muszą wpłynąć na rachunek bankowy najpóźniej w dniu 13 listopada 2017 roku, pod rygorem uznania przez organizatora przetargu, że warunek wpłaty nie został spełniony.

 

  1. Do udziału w przetargu nie zostaną dopuszczone osoby i podmioty posiadające jakiekolwiek zaległości w opłatach lub zobowiązaniach finansowych wobec Skarbu Państwa, w związku z powyższym osoby przystępujące do przetargu winny przedłożyć organizatorowi przetargu pisemne oświadczenie o braku zaległości wobec Skarbu Państwa.

 

  1. Do przetargu dopuszczone zostaną osoby fizyczne lub prawne, które wpłacą wadium w ustalonej wysokości w wyznaczonym terminie, stawią się na przetarg osobiście lub w ich imieniu stawią się ich pełnomocnicy okazujący się stosownym pełnomocnictwem, sporządzonym w formie aktu notarialnego lub innej formie z potwierdzeniem zgodności podpisów przez notariusza, a w przypadku osób prawnych dodatkowo dokumentami określonymi przepisami prawa, uprawniającymi do wzięcia udziału w przetargu, przedłożą komisji przetargowej dowody stwierdzające tożsamość.

 

  1. Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia, odwołania, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

 

  1. Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zaliczone zostanie na poczet czynszu dzierżawnego.

  2. W razie uchylania się osoby, która przetarg wygrała od podpisania umowy dzierżawy, wadium przepada na rzecz wydzierżawiającego.

 

  1. Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia umowy dzierżawy. Umowa zostanie zawarta nie wcześniej niż po upływie 14 dni od daty rozstrzygnięcia przetargu od 1 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym rozstrzygnięto przetarg.

 

  1. Nakłady poniesione przez Dzierżawcę w okresie obowiązywania umowy, Dzierżawca dokonuje na swój koszt bez możliwości ich rozliczenia po zakończeniu okresu dzierżawy.

 

  1. W przypadku rozwiązania umowy z upływem okresu, na który została zawarta lub przed tym terminem, Dzierżawca zobowiązany będzie do doprowadzenia lokalu do stanu wynikającego z normalnego użytkowania.

 

  1. W przypadku, gdy po upływie terminu, na jaki umowa została zawarta, Dzierżawca nie opuści dzierżawionej nieruchomości, za każdy dzień zwłoki będzie naliczana opłata za bezumowne korzystanie z nieruchomości w wysokości 1/10 miesięcznego czynszu dzierżawnego brutto wynikającego z zawartej umowy, za każdy dzień zwłoki.

 

  1. Szczegółowe warunki dzierżawy zostały określone w projekcie umowy, z którym można się zapoznać w siedzibie urzędu: Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, pok. 220.

 

  1. Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicach ogłoszeń: Starostwa Powiatowego w Lęborku, ul. Czołgistów 5, Urzędów Miasta Lęborka i Łeby, Urzędów Gmin: Wicko, Cewice, Nowa Wieś Lęborska oraz umieszczenie na stronie internetowej Starostwa www.powiat-lebork.com na okres od 13 października 2017 roku do 17 listopada 2017 roku.

 

  1. Szczegółowych informacji w godzinach pracy urzędu udziela Referat Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Lęborku, pok. 220, II piętro, tel. 59 8632 841.

 

  1. Skarb Państwa – Starosta Lęborski zastrzega sobie prawo odwołania przetargu z uzasadnionej przyczyny.

 

  1. Pierwszy przetarg na dzierżawę nieruchomości zakończony wynikiem negatywnym odbył się w dniu 04 sierpnia 2017 roku. Łączna stawka wywoławcza miesięcznego czynszu dzierżawnego ustalona do I przetargu wynosiła 955,47zł. (słownie: dziewięćset pięćdziesiąt pięć złotych 47/100). Drugi przetarg na dzierżawę nieruchomości zakończony wynikiem negatywnym odbył się w dniu 06 października 2017 roku. Łączna stawka wywoławcza miesięcznego czynszu dzierżawnego została utrzymana w wysokości z pierwszego przetargu.

 

  1. Lokal zostanie udostępniony chętnym do obejrzenia w dniu 06 listopada 2017 roku
    w godzinach 10:00 – 11:00, po wcześniejszym telefonicznym (pod nr telefonu 59 8632 841)
    bądź osobistym zgłoszeniu zainteresowanego. Zgłoszenia przyjmowane będą do dnia
    03 listopada 2017 roku.

 

 

Przetarg odbędzie się dnia 17 listopada 2017 roku w siedzibie

Starostwa Powiatowego w Lęborku, sala nr 13, godz. 10:00.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..