2018-05-30

PRZEPROWADZENIE SZKOLENIA - EKSPLOATACJI URZĄDZEŃ, INSTALACJI I SIECI NA STANOWISKU EKSPLOATACJI E II GRUPA WRAZ Z UPRAWNIENIAMI Z ZAKRESU EKSPOLATACJI URZĄDZEŃ DO 1 kV DLA UCZESTNIKA PROJEKTU

Informacja o wyniku postępowania

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.3.55.2018 w formie ,,Ogłoszenia – SZKOLENIE - EKSPLOATACJA URZĄDZEŃ, INSTALACJI I SIECI NA STANOWISKU EKSPLOATACJI E II GRUPA WRAZ Z  UPRAWNIENIAMI Z ZAKRESU EKSPLOATACJI URZĄDZEŃ  DO 1 kV DLA UCZESTNIKA PROJEKTU ,,AKTYWIZACJA ZAWODOWA MIESZKAŃCÓW POWIATU LĘBORSKIEGO’’ współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 05. Zatrudnienie, Działanie 05.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Poddziałanie 05.02.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy)’’ o wartości poniżej
750 000 euro w trybie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.).


Zamawiający:    
Powiat Lęborski
ul. Czołgistów 5
84-300 Lębork woj. pomorskie
NIP: 841-160-90-72
REGON: 770979648


informuje o braku wyboru i nieudzieleniu zamówienia


Informuję, że nie dokonano wyboru wykonawcy:
Przeprowadzenie szkolenia – eksploatacja urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV dla uczestnika projektu ,,Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego’’.

Uzasadnienie:
W odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu nie wpłynęła żadna oferta.
 

 


Referat Programów Pomocowych (PO)

PO.272.3.55.2018

Symbol wnioskodawcy

 

 

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI

 PRZEPROWADZENIE SZKOLENIA - EKSPLOATACJI URZĄDZEŃ, INSTALACJI
I SIECI NA STANOWISKU EKSPLOATACJI E II GRUPA WRAZ Z UPRAWNIENIAMI
Z ZAKRESU EKSPOLATACJI URZĄDZEŃ DO 1 kV DLA UCZESTNIKA PROJEKTU
„AKTYWIZACJA ZAWODOWA MIESZKAŃCÓW POWIATU LĘBORSKIEGO”

 WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

 

 

 

 

o wartości poniżej 750 000 euro, do których zastosowanie mają przepisy art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

 

I.          ZAMAWIAJĄCY:

Nazwa, adres: Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork

Osoba do kontaktów:Anna Pietruszyńska,

e-mail:starostwo_lebork@poczta.onet.pl

adres strony internetowej:http://powiatleborski.bip.gov.pl/

 

 

II.        ZASADY PROWADZENIA POSTĘPOWANIA

1.     Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych,  
      zwanej dalej ustawą, na zasadach określonych w niniejszym ogłoszeniu.

2.     Do postępowania mają zastosowanie przepisy art., 138o ust. 2-4 ustawy, w pozostałym zakresie ustawy nie   
      stosuje  się.

3.     Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze ogłoszenie i §12 regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lęborku.

4.     Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

5.     Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrzone.

 

 

III.     PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

1.       SZCZEGÓŁOWY OPIS ORAZ WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

 

Przedmiot zamówienia obejmuje przeprowadzenie szkolenia - uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV dla 1uczestnikaprojektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego”współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Regionalny Programu Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020).(Oś priorytetowa 05. Zatrudnienie, Działanie 05.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Poddziałanie 05.02.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy).

Uczestnikposiada ważne orzeczenielekarskie potwierdzające zdolność do odbycia szkolenia -uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami
z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.

 

a)      Cel szkolenia

Celem udziału przez uczestnika projektu w szkoleniu jest uzyskanie, podniesienie, uzupełnienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych. Podniesienie kwalifikacji zawodowych ma celu zwiększenie zatrudnienia, podniesienie poziomu aktywności społecznej i wzrost kompetencji mieszkańców powiatu. Zdobyta wiedza oraz uprawnienia muszą pozwalać na obsługę urządzeń elektrycznych w miejscu pracy.

 

b)  Adresaci

Planowana liczba: 1 osoba posiadająca ważne orzeczenia lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do odbycia szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.Terminy i godziny zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców.

 

Grupę docelową projektu stanowią osoby pozostające bez pracy (z wyłączeniem osób przed ukończeniem 30 roku życia), posiadające miejsce zamieszkania (w rozumieniu przepisu Kodeksu cywilnego) na terenie powiatu lęborskiego, należące do wszystkich następujących grup: osoby w wieku 50 lat i więcej, kobiety, osoby z niepełnosprawnościami, osoby długotrwale bezrobotne, osoby o niskich kwalifikacjach. Jednocześnie grupa osób z niepełnosprawnościami stanowi co najmniej 10% grupy docelowej projektu. 

 

c) Opis przedmiotu zamówienia, jeżeli dopuszczono składanie ofert częściowych:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

SPOSÓB REALIZACJI USŁUGI:

 

a)Przedmiot zamówienia obejmuje:

- przeprowadzenie szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na   
   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.

 

dla 1 osoby posiadającej ważne orzeczenie lekarskie potwierdzające zdolność do odbycia szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na  stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.

 

Usługa musi  być realizowane przez instytucję posiadającą wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzoną przez Wojewódzki Urząd Pracy.

 

Szkolenie musi być realizowane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej
z 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz.U. Nr 89, poz.828) oraz trybu stwierdzania tych kwalifikacji, rodzajów instalacji i urządzeń, przy których eksploatacji wymagane jest posiadanie kwalifikacji, jednostek organizacyjnych, przy których powołuje się komisje kwalifikacyjne, oraz wysokości opłat pobieranych za sprawdzanie kwalifikacji.

 

Czas trwaniaszkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na  
stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV -
80 godzin zegarowych.

 

Co do zasady zajęcia muszą trwać po 8 godzin dziennie. Terminy i godziny zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców.

 

PROGRAM SZKOLENIA  POWINIEN ZAWIERAĆ WYBRANE ZAGADNIENIA Z TEMATYKI:

  • budowy i eksploatacji urządzeń wytwarzających, przesyłających i zużywających ciepło oraz innych urządzeń, instalacji i sieci energetycznych,
  • aparatury kontrolno-pomiarowej,
  • prawa energetycznego,
  • zasad racjonalnego i bezpiecznego użytkowania urządzeń, sieci i instalacji elektroenergetycznych

·         eksploatacjaurządzeń do 1 kV

 

b)  W koszt szkolenia należy wkalkulować:

       - koszt materiałów dydaktycznych, ubezpieczenia, cateringu (kawa, herbata, lunch-obiad), zaświadczeń,
        ewaluacji  szkoleń/kursów,

- koszt przeprowadzenia szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na  
         stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.

- koszty związane z przeprowadzeniem egzaminu zewnętrznego przed komisją Urzędu Regulacji Energetyki.

 

Wykonawca zapewni uczestnikowi kursu:

wprzerwach między zajęciami, w miejscu odbywania zajęć napoje gorące, w tym:

·           Kawa czarna rozpuszczalna

·           Herbaty czarnej tradycyjnej

- Cukru, śmietanki do kawy w płynie, cytryny do herbaty i serwetek

- w dniach, w których szkolenie trwać będzie 8 godzin dziennie, Wykonawca zapewnić musi również uczestnikowi ciepłe danie obiadowe i do obiadu dodatkowe zimne napoje - sok owocowy – w ilości łącznie minimum 200 ml, (podane podczas jednej z ustalonych przerw).

Zamawiający wymaga kompleksowej obsługi czyli zapewnienia talerzy, sztućców, kubków, serwetek, ręczników papierowych  itp. mogą być jednorazowe.

 

c) Wykonawca w ramach kursów zapewnia także:

- zapewnienia wykładowców/instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu   
       niezbędnych do prawidłowej realizacji szkolenia/kursu objętego przedmiotem zamówienia.

- wykonawca winien dostosować sprzęt, pomoce dydaktyczne stosownie do potrzeb uczestnika szkolenia,
z uwzględnieniem bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, przystosować pod względem sanitarnym, przeciwpożarowym i bhp. Wykonawca winien dysponować odpowiednim oprzyrządowaniem technicznym, gdy będzie takie wymagane. Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie sale niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia (tj. zajęć teoretycznych) na terenie miasta Lęborka.

-  materiały szkoleniowe przeznaczone na potrzeby szkolenia powinny zapewnić wysoki poziom merytoryczny, przejrzystość i spójność zawartych informacji oraz rzeczowość i kompleksowość. Materiały winny być przekazane na stałe uczestnikowi szkolenia oraz 1 komplet lub jego kserokopia oraz zdjęcia dla Zamawiającego wraz z dokumentem potwierdzającym ich odebranie.

 

d) Do Obowiązków Wykonawcy należy:

1.     Wykonawca zobowiązuje się do:

a)     posiadania uprawnień do przeprowadzania szkoleniaobjętymniniejszym zamówieniem, w tymdo wydawania certyfikatów/świadectw/zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem kursu, jeżeli są one wymagane;

b)    przeprowadzenia szkolenia z należytą starannością wynikającą z przyjętych standardów, w formie dostosowanej do jego uczestnika,opracowania:programu szkolenia-uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV w terminie do
3dni od daty podpisania umowy. Program musi być zgodny z programem udostępnionym przez Urząd Regulacji Energetyki,

c)przeprowadzeniaszkolenia - uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na  
stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV w wymiarze:
80godzinzajęć.

d)zorganizowania i przeprowadzenia egzaminuzewnętrznego końcowegoprzed komisją Urzędu Regulacji Energetyki do dnia 5 lipca 2018 r. oraz poniesienia kosztów dojazdu uczestnikaszkolenia(lub zapewnienia transportu) na egzamin
z Lęborka do miejsca przeprowadzania egzaminui z powrotem,- w przypadku gdy egzamin odbędzie się poza Lęborkiem.

Uczestnik szkolenia powinien otrzymać certyfikat/świadectwo/zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu na druku zgodnym z wytycznymi MEN. Uczestnik, który zdał egzamin zewnętrzny, otrzymuje świadectwo kwalifikacyjne wydane przez Urząd Regulacji Energetyki.

e)Niezwłocznie po zakończeniu szkolenia Wykonawca w terminie 7 dni zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu  potwierdzone „za zgodność z oryginałem”:

W ciągu 3 dni od podpisania umowy Zleceniobiorca, zobowiązany jest do dostarczenia Zleceniodawcy:

-   proponowanego harmonogramu zajęć szkolenia. Dopuszcza się zmiany harmonogramu zajęć (zarówno wprowadzane na wniosek uczestnika, jak i Zleceniobiorcy). Dokładne terminy i godziny realizacji zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez ich odbiorcę.

Wszystkie zmiany dokonywane w harmonogramie wymagają uprzedniej zgody Zleceniodawcy i nie spowodują konieczności dokonania zmian Umowy w formie aneksu. Zleceniobiorca będzie zobowiązany do bieżącej współpracy i informowania o wszelkich zmianach harmonogramu zajęć uczestnika zajęć.

 

Niezwłoczniepo zakończeniu szkolenia w terminie do 7 dni Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu potwierdzonego „zazgodność z oryginałem” kompletu dokumentów:

- oryginału dzienników zajęć, które muszą zawierać następujące informacje: listy obecności/kart przeprowadzonych zajęć, wraz z liczbą poszczególnych godzin i tematów i podpisu wykładowcy, 

-  potwierdzenie odbioru przez uczestnika szkolenia materiałów szkoleniowych, zawierających imię, nazwisko oraz podpis uczestników,

-   dokumenty potwierdzające odbycie szkolenia, np. oświadczenia/zaświadczenia/kserokopie kart przeprowadzonych zajęć,

-   potwierdzenie opłacenia egzaminu państwowego,

-   dokumentację fotograficzną z przeprowadzonych zajęć – min. 10 zdjęć,

     kserokopia opłaconej polisy ubezpieczeniowej potwierdzoną za zgodność z oryginałem, potwierdzającą 
     ubezpieczenie uczestników od  następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia szkolenia do dnia     
     jego zakończenia (koszt ubezpieczenia musi być ujęty w koszcie   kursu/szkolenia - w cenie oferty) z kwotą 
     ubezpieczenia nie mniejszą niż  10 000 zł.

-   ankiety oceniające realizację szkolenia;

-   protokół odbioru (miesięczną kartę czasu pracy) zawierającą okres realizacji, tematy przeprowadzonych zajęć godziny ich odbywania i liczbę zrealizowanych godzin.Protokół odbioru (miesięczna karta czasu pracy – dostarczona w ciągu 7 dni kalendarzowych od zakończonego miesiąca) zgody z Zał. nr 4 do Zasad wdrażania RPO WP 2014 – 2020, Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków

w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 zawierającą co najmniej minimalny zakres danych koniecznych do wprowadzenia do SL2014
w zakresie bazy personelu
. Łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich programów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie. Przy czym do limitu zaangażowania zawodowego wliczane są wszystkie formy zaangażowania zawodowego, w szczególności: ze stosunku pracy i stosunku cywilnoprawnego. Spełnienie warunków,
o których mowa powyżej Zleceniodawca ma obowiązek na mocy Umowy o dofinansowanie projektu i innych Wytycznych zweryfikować przed zaangażowaniem Zleceniobiorcy do projektu;

-    protokół zdawczo – odbiorczy dotyczący wykonania przedmiotu zamówienia,

- zdjęcia przekazanych materiałów szkoleniowych uczestnikowi projektu wraz z dokumentem  
   potwierdzającym ich odebranie.

 

f) Miejsce realizacji zamówienia:

Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie sale niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia na terenie miasta Lęborka:

A)   salę dydaktyczną do przeprowadzenia zajęć teoretycznych,

 

Szkolenie powinno być przeprowadzone na terenie miasta Lębork w salach udostępnionych nieodpłatnie przez Zamawiającego. W przypadku gdy zajęcia będą odbywały się poza terenem miasta Lęborka Wykonawca pokryje koszt dojazdu i powrotu uczestnika z Lęborka do miejsca realizacji zajęć oraz koszt wynajmu sali niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia.

 

Zamawiający dopuszcza organizację i przeprowadzenie realizacji zadania przez łączenie udziału uczestnika w kursie  ogólnodostępnym prowadzonym przez Wykonawcę, jeżeli nie będzie to miało wpływu na jakość i terminowość świadczonych usług na rzecz Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek informowania Zamawiającego o zaistnieniu tych okoliczności.

 

Zajęcia muszą być przeprowadzone na terenie Województwa Pomorskiego w promieniu nie większym niż
100 km od Lęborka.

 

g)    Czas trwania i termin wykonania przedmiotu zamówienia

Planowany termin realizacji: od dnia podpisania umowy do  5 lipca 2018 r.

Dokładne terminy i godziny realizacji zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez ich odbiorców.

 

Łączny wymiar godzinowy kursu wynosi 80 godzin zegarowych. Co do zasady zajęcia muszą trwać po 8 godzin dziennie.

Zamawiający wymaga, aby rozpoczęcie zajęć nastąpiło nie później niż w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy. Szkolenie wraz z egzaminem  zakończone musi być najpóźniej do dnia 20 czerwca 2018 r.  Istnieje możliwość wydłużenia terminu realizacji przedmiotu zamówienia, jednak wyłącznie gdy opóźnienie w realizacji nastąpiło z winy uczestnika, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy  (np. niezdanego egzaminu).

 

Dokładne terminy i godziny realizacji zajęć dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez ich odbiorcę.

 

h)Dodatkowe informacje (wymogi i obowiązki Wykonawcy oraz Zamawiającegow zakresie realizacji kursów)

1.     Usługi co do zasady należy przeprowadzić w dni robocze, w salach udostępnionych nieodpłatnie przez Zamawiającego Powiatowe Centrum Edukacyjne -  Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych. W uzasadnionych przypadkach mogą to być inne godziny (np. popołudniami lub w weekendy), ale aby przeprowadzić zajęcia w tych dniach
i godzinach, należy uzyskać zgodę uczestnika. Terminy i godziny dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez odbiorców.Szkolenie co do zasady odbywać się będzie w dni robocze w godzinach 8.00 – 16.00 (8 godzin dziennie),  w salach udostępnionych przez Zamawiającego.

2.     Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestnika w czasie trwania realizacji przedmiotu zamówienia.

3.     Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oferowanych usług, zgodność z warunkami technicznymi
    i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.

4.     Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.

5.     Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestnika podczas     

      realizacji przedmiotu zamówienia.

6.Wykonawca zobowiązany jest również do:

- opracowania w ciągu 3 dni od podpisania umowy, wstępnego  harmonogramu zajęć w ramach prowadzonego szkolenia. Realizacja przedmiotu umowy następuje po zaakceptowaniu przez przedstawiciela Zamawiającego harmonogramu zajęć ustalonego wraz z uczestnikiem. Harmonogram zawiera nazwę szkolenia, miejsce prowadzenia zajęć wraz z podaniem dokładnego adresu w przypadku zajęć w innych salach niż udostępnionych przez Zamawiającego (zawierającego kod pocztowy, nazwę miejscowości, ulicę, numer domu), terminów, godzin zajęć oraz listę planowanych tematów i wymiar godzin przeznaczonych na ich realizację oraz imiona i nazwiska trenerów. Wszelkie zmiany terminów realizacji zajęć dokonywane w złożonym i zaakceptowanym harmonogramie zajęć powinny zostać co najmniej 5 dni przed planowaną zmianą przedstawione Zamawiającemu, a w przypadku odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od Wykonawcy najpóźniej w dniu zaistnienia takiej okoliczności. Wszystkie zmiany dokonywane w harmonogramie wymagają uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego i nie spowodują konieczności dokonania zmian Umowy w formie aneksu. Wykonawca będzie zobowiązany do bieżącej współpracy i informowania o wszelkich zmianach harmonogramu zajęć uczestnika zajęć.

- bieżącego monitorowania obecności uczestnika na zajęciach w celu udokumentowania uczestnictwa w projekcie. Informacja o nieobecności musi zostać przekazywana Zleceniobiorcy niezwłocznie po przeprowadzeniu zajęć (najpóźniej następnego dnia roboczego),

-opracowania ostatecznego programu szkolenia w terminie do 3 dni od daty podpisania umowy,

- umożliwienia odpracowania uczestnikowi szkoleń/kursów godzin, na których nie był obecny,

- sporządzenia dokumentacji fotograficznej ze zrealizowanych działań – min. 10 zdjęć,

- odpowiedniego oznaczenia wszystkich miejsc i dokumentów bezpośrednio związanych z realizacją zajęć, zgodnie
z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020,

- przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia,

- zapewnienia uczestnikowi szkolenia dokładnego rozkładu zajęć odpowiadającego harmonogramowi szkolenia,

- dostarczenia dokumentacji rozliczeniowej wskazanej w umowie zlecenia,

- rzetelnego sporządzania i prowadzenia na bieżąco dokumentacji z realizacji przedmiotu zamówienia, m.in. dokumentowanie własnej pracy: miesięcznymi kartami czasu pracy, dziennikiem zajęć;

- posiadania uprawnień do wydawania zaświadczeń lub innych dokumentów w zakresie kwalifikacji i uprawnień objętych kierunkiem kursu, jeżeli są one wymagane,

- przekazania uczestnikowi szkolenia, po pozytywnym jego ukończeniu, oryginałów zaświadczeń, certyfikatów, świadectw o ukończeniu kursu na druku zgodnym z wytycznymi MEN oraz innych dokumentów potwierdzających nabyte kwalifikacje i uprawnienia, a Zamawiającemu kserokopie tych dokumentów,

- zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy uczestnikowi szkolenia, w tym uczestnicy kursu/szkolenia muszą być ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków od dnia rozpoczęcia kursu do dnia jego zakończenia (koszt ubezpieczenia musi być ujęty w koszcie kursu/szkolenia - w cenie oferty) z kwotą ubezpieczenia uczestnika nie mniejszą niż  10 000 zł.

- przeprowadzenie z uczestnikami ankiet ewaluacyjnych; przygotowanie, rozdanie i zebranie wypełnionych ankiet
i dostarczenie wypełnionych Zamawiającemu. Wykonawca dokona również analizy ankiet. Dodatkowo w trakcie zajęć Zamawiający może przeprowadzić ankiety ewaluacyjne dotyczące oceny wykładowców;

- umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji realizowanych zajęć;

- zapewnienia wykładowców/instruktorów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnych do prawidłowej realizacji szkolenia/kursu objętego przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia musi być wykonywany przez osoby spełniające warunki udziału w postępowaniu. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej itp.

- wyznaczenia osób/osoby prowadzącej nadzór nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się
z Zamawiającym;

- rzetelnego przygotowywania się do zajęć oraz należytej staranności w wykonywaniu przedmiotu zamówienia,

- przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz.922 ze zm.)

-realizacji zajęć zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami i zasady równości szans kobiet i mężczyzn; w szczególności zgodnie
z Wytycznymi w zakresie zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób
z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.

 

Wykonawca:

- ponosi pełną odpowiedzialność za uczestnika w czasie trwania zajęć,

- jest odpowiedzialny, za jakość oferowanych usług, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi  
    opisanymi dla przedmiotu zamówienia.

 

Po zakończeniu realizacji szkolenia Wykonawcy (za wykonanie przedmiotu umowy) przysługuje wynagrodzenie ryczałtowe za przeprowadzenie szkolenia. W przypadku rezygnacji uczestnika z udziału w projekcie nie ma możliwości, aby na jego miejsce weszła kolejna osoba (szkolenia i kursy odpowiadają indywidualnym predyspozycjom zrekrutowanych do projektu osób). W takim przypadku Zleceniodawca zapłaci proporcjonalnie za faktycznie odbytą liczbę godzin. Zapłata następuje w terminie, nie później niż 30 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury/rachunku oraz innej wymaganej przez Zamawiającego dokumentacji:

- dzienniki zajęć, które muszą zawierać następujące informacje: listy obecności wraz liczbą poszczególnych godzin
i tematów oraz z informacją na temat łącznej ilości zrealizowanych godzin zajęć,

- protokół odbioru (miesięczna karta czasu pracy – dostarczona w ciągu 5 dni kalendarzowych od zakończonego miesiąca) zgody z Zał. nr 4 do Zasad wdrażania RPO WP 2014 – 2020, Wytyczne dotyczące kwalifikowalności wydatków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 zawierającą co najmniej minimalny zakres danych koniecznych do wprowadzenia do SL2014 w zakresie bazy personelu. Łączne zaangażowanie zawodowe w realizację wszystkich programów finansowanych z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie. Przy czym do limitu zaangażowania zawodowego wliczane są wszystkie formy zaangażowania zawodowego, w szczególności: ze stosunku pracy i stosunku cywilnoprawnego. Spełnienie warunków,
o których mowa powyżej Zleceniodawca ma obowiązek na mocy Umowy o dofinansowanie projektu i innych Wytycznych zweryfikować przed zaangażowaniem Zleceniobiorcy do projektu;

- dokumentacje fotograficzną ze zrealizowanych działań - minimum 10 zdjęć z całości,

- harmonogram powykonawczy (tylko w przypadku, gdy nastąpiły zmiany w realizacji zajęć określone w harmonogramie początkowym),

- kserokopie dokumentów potwierdzających odbycie szkolenia, np. zaświadczeń/certyfikatów/świadectw potwierdzających ukończenie kursu/szkolenia i inne dokumenty potwierdzające nabyte kwalifikacje i uprawnienia,

- jeśli dotyczy - imienny wykaz osób, które:

- ukończyły szkolenie  z wynikiem pozytywnym,

- zdały egzamin końcowy/państwowy (jeśli był przeprowadzany),

- nie ukończyły kursu,

- nie przystąpiły do egzaminu końcowego (jeśli był przeprowadzany),

- nie przystąpiły do egzaminu państwowego (jeżeli był przewidziany),

- nie zdały egzaminu,

- zbiorcze potwierdzenia zawierając imię, nazwisko oraz podpis uczestnika dotyczące odbioru przez uczestnika szkolenia: materiałów dydaktycznych, poczęstunku/lunchu, zaświadczeń/świadectw/certyfikatów,

- kserokopia opłaconej polisy ubezpieczeniowej potwierdzoną za zgodność z oryginałem,

- ankiety oceniające realizację kursu wraz z ich analizą,

- protokół zdawczo-odbiorczy dotyczący wykonania zlecenia.

 

 

Obowiązki Zamawiającego w zakresie realizacji kursu:

Zamawiający:

a)       przeprowadzi nabór uczestnika. Wykonawca jest zobowiązany do przyjęcia skierowanego przez Zamawiającego uczestnika,

b)       nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestnika podczas wykonywania przedmiotu zamówienia,

c)       zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności kursu/szkolenia
i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji,

d)       może przeprowadzić ankiety ewaluacyjne dotyczące oceny osób prowadzących zajęcia,

e)       zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych,

f)        zastrzega sobie prawo kontroli sposobu realizacji obowiązków Wykonawcy.

 

i) Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą

  1. Forma komunikacji: pisemna lub elektroniczna.
  2. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia.
  3. Wykonawca będzie zobowiązany do umożliwienia Zamawiającemu prowadzenia obserwacji zrealizowanych zajęć.

 

Źródło finansowania zamówienia:

współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków budżetu państwa (Oś Priorytetowa 05. Zatrudnienie, Działanie 05.02. Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Poddziałanie 05.02.02 Aktywizacja zawodowa osób pozostających bez pracy, Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020).

 

 

2.       Wspólny Słownik CPV

 80.50.00.00-9 Usługi szkoleniowe

 

3.       Termin realizacji zamówienia

Planowany termin realizacji: od dnia podpisania umowy do dnia 5 lipca 2018 r.

IV.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Wykonawca zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie następujących warunków:

 

-Doświadczenia ,,Wykonawcy’’ w zakresie prowadzenia min. 1 szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV.

Uwaga:Wykonawca może posługiwać się przy realizacji zamówienia większą liczbą osób zdolnych do wykonania zamówienia, przy czym każda z nich musi spełniać ww. określone wymagania. W formularzu ofertowym wskazuje wszystkie osoby, które wezmą udział w realizacji zamówienia.

- Usługa musi być realizowana przez instytucję posiadającą wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez WUP właściwy ze względu na jego siedzibę.

 

W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, Wykonawcy są zobowiązani załączyć do oferty:

  1. Formularz ofertowy zawierający oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału
    w postępowaniu wg załącznika nr 1 do Ogłoszenia.

2.        Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – wg załącznika Nr 2.

  1. Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia) – wg załącznika. Nr 3.
  2. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez WUP właściwy ze względu na jego siedzibę potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę.

 

Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału
w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia”. Niekompletna oferta (np. bez załączonych ww. wymaganych dokumentów, niepodpisana, niewypełniona we wszystkich wymaganych miejscach) pozostaje bez rozpatrzenia.

 

Z możliwości realizacji zamówienia wyłącza się podmioty, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu Beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

W celu potwierdzenia braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa powyżej, Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o braku występowania w/w powiązań – zał. Nr 2.

 

 

V.        OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

1.       Ofertę należy sporządzić w jednym egzemplarzu, w języku polskim, na druku formularza ofertowego lub wg wzoru tego druku, stanowiącego zał. nr 1 do ogłoszenia, poprzez jego odpowiednie wypełnienie.

2.       Treść oferty musi odpowiadać wymaganiom określonym w Ogłoszeniu.

3.       Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej.

4.       Do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt IV.

5.       Oferta, w miejscu określonym przez Zamawiającego, musi być opatrzona podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy (zaleca się opatrzenie podpisu pieczęcią imienną).

6.       Dokumenty składane wraz z ofertą mogą być oryginałami lub kopiami poświadczonymi za zgodność
z oryginałem przez Wykonawcę (osobę uprawnioną).

7.       Dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

8.       Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, oznaczonej nazwą Wykonawcy, zaadresowanej do Zamawiającego na jego adres do korespondencji i opisanej następująco:

 

 

„OFERTA DOTYCZY OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI Nr PO.272.3.55.2018  naszkolenie- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji
 i sieci na   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kVdla  uczestnikówprojektu „Aktywizacja zawodowa mieszkańców powiatu lęborskiego”współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Regionalny Programu Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020).

 

NIE OTWIERAĆ PRZED8 czerwca 2018 r. godz. 9.00

 

  1. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów lub oświadczeń, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów lub wyjaśnienia treści oferty.

 

VI.      MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

1.       Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego
w Lęborku w terminie do dnia 8 czerwca 2018 r., godz. 08.45

2.       Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w pok. Nr 9, w dniu 8 czerwca 2018 r., godz. 9:00.

 

VII.   OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI

1.       Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje, Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt. 2.

2.       Oferta wraz z wymaganymi załącznikami musi być złożona w formie pisemnej.

3.       Adres Zamawiającego do korespondencji, nr faksu oraz dane e-mail zawiera pkt I Ogłoszenia.

4.       W przypadku dokumentów lub informacji przekazanych faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron, na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 

VIII.KRYTERIA OCENY OFERT

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

 

  1. Cena oferty brutto - 60 %Kryterium 1 (K1)

Oferta będzie oceniana w w/w kryterium wg następującego wzoru:

 

  Cena minimalna (najniższa spośród złożonych ofert)

K1 = -------------------------------------------------------------------------------- x 60 pkt

                    Cena przedstawiona w ofercie

 

Kryterium 2 (K2) Doświadczenie osób wskazanych do wykonania przedmiotu zamówienia
w zakresie przeprowadzenia
szkolenia- uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV przygotowującego do zdania egzaminu  (ilość przeprowadzonych kursów/szkoleń/zajęć/wykładów) - 40%

 

K2 = Liczba punktów uzyskanych przez  Wykonawcę zgodnie z poniższą skalą (max. 40 punktów).Ocena na podstawie zadeklarowanego oświadczenia Wykonawcy, zawartego w formularzu ofertowym w wyodrębnionej rubryce, dotyczącego: doświadczenia w przeprowadzeniu kursów/szkoleń przygotowujących do zdania egzaminu - uprawnienia do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci na   stanowisku eksploatacji E II grupa wraz z uprawnieniami z zakresu eksploatacji urządzeń do 1 kV

 

Sposób obliczania punktów i oceny dla ww. kryterium:

  • Przeprowadzenie min. 3 kursy/szkolenia w zakresie tematyki kursu – 0 pkt.
  • Przeprowadzenie 4 – 5 kursów/szkoleń w zakresie tematyki kursu – 10 pkt.
  • Przeprowadzenie 6 – 7 kursów/szkoleń w zakresie tematyki kursu – 20 pkt.
  • Przeprowadzenie 8- 10 kursów/szkoleń w zakresie tematyki kursu – 30 pkt.
  • Przeprowadzenie 11 i więcej kursów/szkoleń w zakresie tematyki kursu – 40 pkt.

Punkty za powyższe kryterium Doświadczenie osób wskazanych do wykonania przedmiotu zamówienia
(ilość przeprowadzonych kursów/szkoleń/zajęć/wykładów)
zostaną przyznane w skali punktowej 0 – 40 punktów, na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę zadeklarowanego oświadczenia Wykonawcy, zawartego w formularzu ofertowym w wyodrębnionej rubryce według skali podanej powyżej.

Jeżeli Wykonawca wskaże do realizacji przedmiotu zamówienia więcej niż jedną osobę, każda
ze wskazanych osób zostanie oceniona w powyższy sposób, przy czym suma uzyskanych punktów przez wszystkie wskazane osoby zostanie podzielona adekwatnie do liczby wskazanych osób.

SPOSÓB OCENY OFERT:

Ocena ogólna poszczególnych ofert dla każdej części dokonywana będzie w oparciu o poniższy wzór:

O = K1 + K2

gdzie:

  • O – oznacza łączną ocenę, jako sumę punktów w poszczególnych kryteriach
  • K1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”
  • K2 - liczba punktów uzyskanych w kryterium – „Doświadczenie wykładowcy (ilość przeprowadzonych kursów/szkoleń/zajęć/wykładów)"

1.     Oferty złożone w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie ocenione zostaną w oparciu o ww. kryteria
z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (ułamkowa liczba punktów będzie zaokrąglona do pełnych liczb zgodnie z zasadami matematycznymi).

2.     Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi łącznie
100 pkt.

 

Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie ta oferta, która w sumie uzyska najwyższą ilość punktów.

W przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert,  
Zamawiający wybierze ofertę z najniższą ceną.

W przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert
z powodu zaoferowania przez wykonawców dokładnie takich samych cen i innych kryteriów, Zamawiający wezwie wykonawców do złożenia ofert dodatkowych.

 

IX.     ZAMAWIAJĄCY ODRZUCI OFERTĘ W PRZYPADKU, GDY:

1.     Jest niezgodna z wymaganiami określonymi w ogłoszeniu.

2.     Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na zasadzie oczywistych omyłek rachunkowych bądź błędów rachunkowych.

3.     Została złożona po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu.

4.     Zaoferowana cena przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia.

5.     Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt IV Ogłoszenia.

 

X.        INFORMACJE DODATKOWE

1.   Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Ogłoszenia przed terminem składania ofert.

2.   Jeżeli cena najkorzystniejsza oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty lub unieważnić postępowanie.  

3.  Informacje o wynikach wyboru najkorzystniejszej oferty przekazane zostaną: pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

 

Wykaz załączników do niniejszego ogłoszenia:

  1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1
  2. Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – załącznik nr 2
  3. Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia) – załącznik nr 3
  4. Wzór umowy – załącznik nr 4
  5. Kserokopię zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonego przez WUP właściwy ze względu na jego siedzibę potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..