2018-05-25

ZORGANIZOWANIE PIĘCIODNIOWYCH WYJAZDOWYCH WARSZTATÓW KREATYWNOŚCI I INNOWACYJNOŚCI W KRAKOWIE I KATOWICACH

 

PO.272.3.50.2018

Informacja o udzieleniu zamówienia

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.3.50.2018 w formieogłoszenia na „Zorganizowanie pięciodniowych wyjazdowych warsztatów kreatywności
i innowacyjności w Krakowie i Katowicach w ramach projektu „Otwarte umysły”
w ramach projektu „Otwarte umysły” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 3 Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej).” o wartości poniżej
750 000 euro w trybie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579)

 

Zamawiający:

Powiat Lęborski

ul. Czołgistów 5

84-300 Lębork woj. pomorskie

NIP: 841-160-90-72

REGON: 770979648

 

informuje o udzieleniu zamówienia i podpisaniu umowy.

 

Umowa została zawarta w dniu 29.06.2018 roku z Wykonawcą:

Sun & More Sp. z o.o.

ul. Ogrodowa 25

71-037 Szczecin

 


Informacja o wyniku postępowania

 

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego o sygnaturze PO.272.3.50.2018 w formie„Ogłoszenia
o zamówieniu na usługi społeczne i inne szczególne usługi – Zorganizowanie pięciodniowych wyjazdowych warsztatów kreatywności i innowacyjności w Krakowie i Katowicach w ramach projektu „Otwarte umysły” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 3 Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej).”
o wartości poniżej 750 000 euro w trybie art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579).

 

Zamawiający:                                                                  

Powiat Lęborski

ul. Czołgistów 5

84-300 Lębork woj. pomorskie

NIP: 841-160-90-72

REGON: 770979648

 

informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty

 

Wybrany Wykonawca:

Sun & More Sp. z o.o.

ul. Ogrodowa 25

71-037 Szczecin

 

l.p.

Informacja o Wykonawcach, którzy złożyli oferty:

Nazwa (firmy), adres i siedziba Wykonawcy

Streszczenie oceny i porównania złożonych ofert

Liczba punktów uzyskana w kryterium:

1

Biuro Turystyczne Czerwiński Travel s.c.

ul. Biegańskiego 10/11

80-807 Gdańsk

Oferta nie podlegała ocenie

2

Sun & More Sp. z o.o.

ul. Ogrodowa 25

71-037 Szczecin

CENA – 60,00 pkt
DOŚWIADCZENIE - 40,00 pkt

ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW – 100,00 pkt

 

 

Uzasadnienie wyboru:

Oferta złożona przezSun & More Sp. z o.o.spełnia warunki udziału określone przez Zamawiającego i uzyskała 100 pkt.
w trakcie oceny ofert. Oferta spełnia wymagania określone przez Zamawiającego, została uznana za najkorzystniejszą zgodnie z kryteriami oceny ofert - uzyskała największą ilość punktów. Przedstawione dokumenty lub oświadczenia potwierdzają spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz wymogów jakościowych co do przedmiotu zamówienia, określonych przez Zamawiającego.

Oferta złożona przez Biuro Turystyczne Czerwiński Travel s.c. jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Ogłoszeniu
i w związku z powyższym podlega odrzuceniu.

 

 


Referat Programów Pomocowych (PO)

PO.272.3.50.2018

Symbol wnioskodawcy

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGI

ZORGANIZOWANIE PIĘCIODNIOWYCH WYJAZDOWYCH WARSZTATÓW KREATYWNOŚCI
I INNOWACYJNOŚCI W KRAKOWIE I KATOWICACH

O wartości poniżej 750 000 euro, do których zastosowanie mają przepisy art. 138 o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

 

I.          ZAMAWIAJĄCY:

Nazwa, adres: Powiat Lęborski, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork

Osoba do kontaktów:Ewelina Obolewska, Mateusz Podlewski, Anna Niedzielin

Nr faksu:59 8632-850,

e-mail:starostwo_lebork@poczta.onet.pl

adres strony internetowej:http://powiatleborski.bip.gov.pl/

 

II.        ZASADY PROWADZENIA POSTĘPOWANIA

1.       Postępowanie prowadzone jest zgodnie z art. 138o ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej ustawą, na zasadach określonych w niniejszym ogłoszeniu.

2.       Do postępowania mają zastosowanie przepisy art., 138o ust. 2-4 ustawy, w pozostałym zakresie ustawy nie stosuje się.

3.       Zasady prowadzenia postępowania reguluje niniejsze ogłoszenie i § 12 regulaminu udzielania zamówień publicznych w Starostwie Powiatowym w Lęborku.

4.       Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

5.       Oferty złożone po terminie nie zostaną rozpatrzone.

 

III.     PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

 

 

1.       SZCZEGÓŁOWY OPIS ORAZ WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA

Przedmiot zamówienia obejmuje zorganizowanie pięciodniowych wyjazdowych warsztatów kreatywności
i innowacyjności w Krakowie i Katowicach
w ramach projektu „Otwarte umysły” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 3 Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej).

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

 

Cel warsztatów

Celem realizacji warsztatów kreatywności i innowacyjności w Krakowie i Katowicach jest rozwój kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz kreatywności i innowacyjności u uczniów szkół. Ponadto warsztaty przyczynić się mają do uświadomienia uczniom, jak ważny jest rozwój osobisty, kreatywność oraz chęć doskonalenia się.

Katalog kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy:

-porozumiewanie się w językach obcych,

-kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,

-kompetencje informatyczne,

-umiejętność uczenia się,

-kompetencje społeczne,

-inicjatywność i przedsiębiorczość.

Planowane do realizacji warsztaty muszą uwzględniać indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów. Działanie zakłada:

- rozwój u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw/umiejętności (kreatywności, innowacyjności oraz pracy zespołowej)

- rozbudzanie kreatywności i innowacyjności poprzez nauczanie oparte na metodzie eksperymentu.

Działania w obszarze rozbudzania zainteresowań i kreatywności w zaplanowanej formule uwzględniają współpracę z otoczeniem zewnętrznym oraz opierają się na metodzie eksperymentu, w szczególności w obszarze nauk przyrodniczych.

 

Adresaci

Udział w warsztatach mogą wziąć uczniowie następujących szkół/placówek Powiatu Lęborskiego (wg zgłoszonego zapotrzebowania):

a) Powiatowego Centrum Edukacyjnego – Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego
w Lęborku / Powiatowego Centrum Edukacyjnego w Lęborku (szkoły ponadgimnazjalnej) – do 50 uczniów/uczennic

b) Zespołu Szkół Gospodarki Żywnościowej i Agrobiznesu im. Gryfa Pomorskiego w Lęborku (szkoły ponadgimnazjalnej) – do 30 uczniów/uczennic

c) Zespołu Szkół Mechaniczno-Informatycznych im. Prof. Henryka Mierzejewskiego w Lęborku (szkoły ponadgimnazjalnej) – do 30 uczniów/uczennic

 

FORMUŁA REALIZACJI WARSZTATÓW:

Warsztaty kreatywności i innowacyjności w Krakowie i Katowicach zostaną zorganizowane w ciągu pięciu dni dla jednej grupy. Warsztaty pięciodniowe zostaną zrealizowane łącznie dla 3 grup uczniów:

I grupa – do 50 uczniów/uczennic + max. 4 opiekunów z ramienia szkoły

II grupa – do 30 uczniów/uczennic + max. 3 opiekunów z ramienia szkoły

III grupa - do 30 uczniów/uczennic + max. 3 opiekunów z ramienia szkoły

 

PRZEKROJOWY PLAN WYJAZDÓW DLA KAŻDEJ GRUPY:

-seminarium/wykłady /warsztaty z zakresu chemii, biologii, fizyki na uczelni wyższej w każdym z danych miast: Krakowie i Katowicach;

-warsztaty w ośrodkach naukowo-badawczych i muzealnych.

 

MIEJSCE I CZAS TRWANIA:

1)      SEMINARIUM/WYKŁAD/WARSZTATY z zakresu chemii, biologii, fizyki na uczelni wyższej w każdym z miast. Należy zrealizować ww. formę wsparcia w różnej od siebie tematyce spośród ww. zakresu w Krakowie oraz w Katowicach, na terenie odpowiednio wyposażonej uczelni wyższej. Program seminarium/wykładu/warsztatów musi zostać tak ułożony, aby zwiększyć założone dla wyjazdu rezultaty, musi być ciekawy oraz dostosowany do wieku uczniów (szkoły ponadgimnazjalne). Program Wykonawca dostarczy Zamawiającemu do akceptacji łącznie z całym szczegółowym harmonogramem warsztatów oraz planem każdego dnia.

Czas trwania pojedynczego seminarium/wykładu/warsztatówdla jednej grupy to min. 2h.

Zajęcia należy przeprowadzić z użyciem sprzętu ICT.

2)      WARSZTATY W OŚRODKACH NAUKOWYCH I BADAWCZYCH ORAZ WIZYTY MUZEALNE:

W trakcie 5 dniowego wyjazdu należy przewidzieć dla każdej grupy warsztaty w takich obiektach jak:

-Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema, Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie,

-Ogród Botaniczny Uniwersytetu Jagiellońskiego,

-Kopalnia Soli w „Wieliczce” (bilety wstępu na specjalnie przygotowany dla grupy szkolnej program dostosowany do wieku uczestników, oprowadzenie z przewodnikiem);

-Muzeum Narodowe w Krakowie lub Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha;

-Śląski Ogród Botaniczny w Mikołowie (koło Katowic) - największy ogród botaniczny w kraju z szeroką ofertą edukacyjną (warsztaty w Centrum Edukacji Ekologicznej i Przyrodniczej).

Podczas wizyt rozwijać należy wyobraźnię i kreatywność uczniów, rozbudzać pasję zwiedzania, ciekawość świata i zachęcać do zdobywania wiedzy przez doświadczenie.

Programy warsztatów w ośrodkach dostosowane muszą być do wieku uczniów.

Wykonawca zobowiązany jest zapewnić bilety wstępu dla wszystkich uczestników wyjazdu.

W czasie wolnym Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić tematyczne poznawanie Krakowa i Katowic z pilotem wyjazdu (przewodnikiem), uwzględniając Stare Miasto. W Krakowie ponadto uczniowie zobaczą Akademię Górniczo – Hutnicza im. Stanisława Staszica (największą uczelnię techniczną w Polsce)oraz Uniwersytet Jagielloński. Uczniowie zostaną zapoznani przez pilota z ofertą edukacyjną w tym rejonie kraju.

 

Realizacja całościowej usługi musi być zrealizowana na najwyższym poziomie-celem jej realizacji jest osiągnięcie wskaźnika rezultatu bezpośredniego: Liczba uczniów, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu – co najmniej 90%.

 

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia dla każdej grupy:

- transportu autokarowego z wyznaczonego miejsca (Lębork) do miejsc docelowych (Kraków i Katowice) oraz powrotu do wyznaczonego miejsca (Lębork) oraz transportu w trakcie pobytu w Krakowie i Katowicach

- ubezpieczenia wszystkich uczestników wyjazdu. Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz OC musi obejmować pobyt uczestników na wyjeździe od momentu wyjścia z domu do momentu powrotu do domu każdego uczestnika (ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków i OC – min. 20 000 zł na osobę)

- profesjonalnej obsługi firmowej oraz pilota wyjazdu

- seminarium/wykłady/warsztaty z zakresu chemii, biologii, fizyki na uczelni wyższej w każdym z danych miast (Kraków i Katowice)

- biletów wstępu do wszystkich obiektów zewnętrznych dla wszystkich uczestników wyjazdów

- całodziennego wyżywienia dla uczestników wyjazdu

- 4 noclegów dla uczestników wyjazdu w miejscowościach docelowych, tj. Kraków, Katowice

 

SPOSÓB REALIZACJI USŁUGI

·         Wykonawca dostarczy Zamawiającemu w terminie 7 dni od podpisania umowy szczegółowy harmonogram warsztatów oraz szczegółowy program (plan każdego dnia), a także programy seminarium/ wykładów/ warsztatów na terenie uczelni wyższych do akceptacji dla każdej grupy.

·         Zamawiający przeprowadzi nabór uczestników. Wykonawca jest zobowiązany do przyjęcia skierowanych przez Zamawiającego uczestników wyjazdów. Uczestnikami wyjazdów mogą być osoby niepełnosprawne;

·         Opiekę nad uczniami sprawować będą opiekunowie z ramienia Zamawiającego oraz pilot wycieczki zapewniony przez Wykonawcę, którego zadaniem będzie przede wszystkim skoordynowanie działań na miejscu, przekazywanie podstawowych informacji dotyczących odwiedzanego miejsca i celu wizyt oraz zapewnienie komfortu uczestnikom wyjazdu;

·         Wykonawca zapewnienia ekspertów o odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu niezbędnych do prawidłowej realizacji warsztatów, będących przedmiotem zamówienia. Przedmiot zamówienia musi być wykonywany przez odpowiednie osoby spełniające wymagania Zamawiającego. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej, itp.;

·         Wykonawca zapewnia dostęp do opieki medycznej – w razie potrzeby Wykonawca zapewni opiekę pielęgniarską lub opiekę lekarską, polegającą na dowiezieniu uczestnika wyjazdu do przychodni lub szpitala;   

·         Wykonawca zobowiązuje się do:

1)      rzetelnego przygotowywania i należytej staranności w realizacji zobowiązań umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość oferowanej usługi;

2)      zapewnienia zgodności realizowanej usługi z:

-rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 listopada 2001 r w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki

-rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 r. w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży

3)      rzetelnego sporządzania i prowadzenia na bieżąco dokumentacji z realizacji przedmiotu zamówienia i dokumentowania własnej pracy, m.in.: dzienników zajęć, list obecności z każdego wyjazdu poświadczonych przez instytucje/podmioty odwiedzane oraz innej niezbędnej dokumentacji, raportu z wykonanej usługi zawierającego analizę ankiet wejścia i wyjścia (osiągnięcia celu-rezultatu bezpośredniego), wykazu wydanych zaświadczeń;

4)      wykonania i dostarczenia wraz z dokumentami rozliczeniowym do Zamawiającego dokumentacji fotograficznej z realizacji warsztatów (płyta CD dla Zamawiającego zawierająca po minimum 50 zdjęć dla każdej grupy, przedstawiających uczniów/uczennice biorących udział w warsztatach;

5)      przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu przedmiotu zamówienia;

6)      zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy uczestnikom warsztatów. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za uczestników w czasie realizacji umowy;

7)      przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz.922 z późn.zm.);

8)      realizacji warsztatów zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami i zasady równości szans kobiet i mężczyzn, w szczególności zgodnie z Wytycznymi w zakresie zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn w ramach funduszy unijnych na lata 2014-2020.

 

·         Wykonawca opracowuje i przekaże Zamawiającemuw terminie do 7 dni od dnia podpisania umowy:

-szczegółowy program i terminarz proponowanych warsztatów we wskazanych obiektach,programy seminarium / wykładów/ warsztatów- w programie warsztatów muszą znaleźć się zagadnienia adekwatne do celu realizacji warsztatów oraz rozwijanych kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy;

-ankiety ewaluacyjne na rozpoczęcie i zakończenie udziału w warsztatach, które po zaakceptowaniu przez Zamawiającego Wykonawca przeprowadzi wśród uczestników odpowiednio na początku i zakończeniu wyjazdu. Ankieta ma na celu zbadanie przyrostu zakładanych w programie kompetencji i osiągnięcia zakładanego wskaźnika. Jej wyniki umieszczane są w raporcie;

·         Zamawiający zastrzega sobie prawo kontrolowania przebiegu, sposobu prowadzenia oraz efektywności realizowanych warsztatów i frekwencji uczestników, wglądu do prowadzonej dokumentacji; Wykonawca umożliwi Zamawiającemu prowadzenie obserwacji na realizowanych zajęciach;

·         Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę i uczestników lub podczas realizacji przedmiotu zamówienia;

·         Wykonawca wyznacza osobę/osoby prowadzącą nadzór nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z Zamawiającym;

·         Zamawiający zastrzega sobie (w związku z finansowaniem ze środków unijnych) oraz instytucjom upoważnionym do przeprowadzenia kontroli prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizowaniem zamówienia, w tym dokumentów finansowych;

·         W ramach realizacji usługi Wykonawca nie może pobierać jakichkolwiek opłat od uczestników wyjazdów;

·         Wykonawca zobowiązuje się do odpowiedniego oznaczenia (zgodnie z „Wytycznymi w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowywanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”) dokumentów i materiałów dla osób i podmiotów uczestniczących w projekcie np. materiały informacyjne, programy, listy obecności, kierowaną korespondencję, itd.;

·         Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu najpóźniej w terminie 7 dni kalendarzowych od zakończenia warsztatów w każdej grupie dodatkowo następującej dokumentacji z realizacji przedmiotu zamówienia:

-protokół zdawczo-odbiorczy,

-dziennik zajęć,

-listę obecności poświadczoną przez instytucje/podmioty odwiedzane,

-raport z wykonanej usługi zawierający analizę ankiet wejścia i wyjścia (osiągnięcia celu-rezultatu bezpośredniego),

-wykaz wydanych zaświadczeń,

-dokumentację fotograficzną z realizacji warsztatów (płyta CD dla Zamawiającego zawierająca minimum: po minimum 50 zdjęć dla każdej grupy, przedstawiających uczniów/uczennice biorących udział w warsztatach.

 

 

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia:

1)      Transportu uczestników w obie strony z Lęborka (autokar z liczbami miejsc siedzących dostosowanych do łącznej liczby osób w grupach z opiekunami) do miejsca docelowego – Kraków oraz Katowice i z powrotem, transport w trakcie pobytu w Krakowie i Katowicach

2)      Poniesienia wszystkich pozostałych ewentualnych opłat związanych z eksploatacją i używaniem pojazdów, kosztów z tytułu opłat i kar, nałożonych na niego przez właściwe organy, opłat parkingowych, itp.;

 

Przejazd: Wykonawca zapewni przewóz uczestnikom/uczestniczkom własnymi lub udostępnionymi przez firmę przewozową autokarami/busami, zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi przewozu osób i czasu pracy kierowcy (w tym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, t.j. Dz. U. z 2017 poz. 2200 z późn. zm.). Przewoźnik musi posiadać wymagane przepisami dokumenty, m.in. licencję przewoźnika oraz zobowiązać się do zapewnienia pojazdów sprawnych technicznie, posiadających pełną dokumentację gwarantującą przejazd na trasie określonej w umowie zgodnie z przepisami obowiązującymi w Polsce, a także posiadać odpowiednie ubezpieczenie. Autokary/busy mają posiadać ogrzewanie i klimatyzację. Autokary/busy muszą zabezpieczać ilość miejsc odpowiednią do łącznej ilości uczestników (uczniów i opiekunów).

W razie awarii autokaru/busu Wykonawca ma obowiązek zapewnienia transportu zastępczego w ciągu 1 godziny (w taki sposób, aby nie powodować opóźnień czasowych). W przypadku, gdy Wykonawca nie zapewni środka transportu oraz kierowców, Zamawiający zleci osobie trzeciej wykonanie zastępczej usługi. Wykonawca ponosi wszelkie koszty zapewnienia zastępczego środka transportu.

Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia dogodnej obsługi w zakresie transportu uczestników, w tym osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej, poprzez rozwiązania techniczne przewidziane w środkach transportu, umożliwiające swobodne wejście do pojazdu.

 

Na co najmniej dwa dni robocze przed odbyciem każdego wyjazdu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:

-kserokopie (potwierdzone za zgodność) dokumentów stwierdzających sprawność techniczną autokarów oraz uprawniające każdego z kierowców do kierowania autokarem,

-kserokopie (potwierdzoną za zgodność) polisy ubezpieczeniowej zgodnej z ww. warunkami.

W dniu wyjazdu Wykonawca zobowiązany jest dokonać kontroli autokaru przez policję na zgłoszenie szkoły.

 

Do zadań pilota wyjazdu (przewodnika) dot. realizacji warsztatów kreatywności i innowacyjności (reprezentanta Wykonawcy) należy m.in.:

-        sprawowanie, w imieniu Wykonawcy, opieki nad uczestnikami wyjazdu w niezbędnym zakresie, wynikającym z charakteru wyjazdu edukacyjno-naukowego, a w sytuacjach nieprzewidzianych udzielanie im niezbędnej pomocy,

-        informowanie uczestników wyjazdu o wszystkich szczegółach wyjazdu,

-        dbanie o bezpieczeństwo podczas wyjazdu,

-        zapewnienie właściwej i pełnej realizacji programu wyjazdu edukacyjno-naukowego,

-        zorganizowanie „czasu wolnego” uczestników wyjazdu,

-        udzielenie uczestnikom wyjazdu informacji krajoznawczej,

-        zaznajomienie uczestników wyjazdu z ofertą edukacyjną odwiedzanych miejscowości

-        czuwanie nad sposobem wykonywania usług świadczonych na rzecz uczestników podczas wyjazdu oraz przyjmowanie od nich reklamacji dotyczących świadczonych im usług,

-        pełnienie funkcji negocjatora w przypadku występowania sytuacji konfliktowych w grupie,

-        zgłaszanie Wykonawcy uwag i opinii z przebiegu wyjazdu,

-        obsługa administracyjna wyjazdu (dokumentacja wyjazdowa, środki finansowe na niezbędne opłaty, itd.),

-        opowiadanie o miejscach do których zmierzają uczestnicy warsztatów i przez które przejeżdżają uczestnicy wyjazdu.

 

 

Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia wyżywienia i noclegów dla wszystkich uczestników:

Wyżywienie obowiązkowe wg dni:

- I dzień: suchy prowiant do autokaru, obiad, kolacja,

-II, III, IV dzień: śniadanie, obiad, kolacja,

-V dzień: śniadanie, obiad oraz suchy prowiant do autokaru.

1.       Śniadanie i kolacja w formie szwedzkiego stołu,  w tym:

1) co najmniej 1 posiłek ciepły np.: jajecznica na boczku - 300g/1os. lub parówki - 300g/1os.,

2) co najmniej trzy rodzaje wędlin np.: szynka - 50g /1os., baleron -50g/1os., polędwica - 50g/1os.,

3) co najmniej jeden rodzaj sera, np. gouda - 50g/1os.,

4) przystawki np.: pomidory - 20g, ogórki świeże - 15g/1 os.,

5) napoje: kawa, herbata, soki, woda mineralna, - nieograniczona ilość,

6) pieczywo: bułki, chleb jasny, chleb ciemny – nieograniczona ilość;

7) twaróg z dodatkami – 150g/1os.;

8) mleko i co najmniej 3 rodzaje płatków; 

9) owoce, jogurt;

2.       Obiad w restauracji – obiad 3 składnikowy + napój  składać się powinien min. z: zupy (250 ml na osobę), dania podstawowego ziemniaki lub produktu zastępczego (wg uznania uczestników wyjazdu, np. frytki, makaron, ryż itp.), mięsa lub ryby wg uznania uczestników wyjazdu + surówka lub warzywa  i napój – każdy uczestnik wyjazdu edukacyjnego zamawia wg własnego życzenia. Deser – 1 rodzaj ciasta 140 g na osobę.

3.       Suchy prowiant:

W czasie podróży każdy uczestnik wyjazdu edukacyjno-naukowego otrzyma od Wykonawcy wodę mineralną niegazowaną/sok/ice tea (1,5 l); rogalik/słodką bułkę; 2 kanapki z obłożeniem (tj. bułka pszenna żytnia lub bagietka, wędlina lub ser, sałata, pomidor/ogórek - każda w osobno w opakowaniu foliowym).

 

 

Noclegi:

Łącznie Wykonawca zapewni wszystkim uczestnikom/uczestniczkom wyjazdów 4 noclegi w Krakowie, Katowicach (miejsce noclegu należy dostosować do programu odwiedzanych miejsc). Wykonawca zapewni noclegi w jednym obiekcie w danym mieście dla całej grupy uczestników podczas trwania wyjazdu edukacyjno-naukowego w hotelu o średnim lub wyższym standardzie, z pokojami 1, 2, 3 lub 4 osobowymi, w ilości adekwatnej do liczby uczestników/uczestniczek z uwzględnieniem płci. Pełne węzły sanitarne (tj. prysznic, umywalka i wc) muszą znajdować się w pokoju. Każdy węzeł sanitarny musi zapewnić nieograniczony dostęp do bieżącej ciepłej wody i ogrzewanie lub klimatyzację w razie potrzeby. Pokoje powinny być wyposażone w niezbędny sprzęt z możliwością swobodnego rozpakowania bagażu. Łóżka powinny być pojedyncze (nie dopuszcza się łóżek piętrowych ani małżeńskich). Każde łóżko powinno posiadać czysty materac, poduszkę, kołdrę, koc i kompletną, czystą pościel. Do każdego łóżka przynależna szafka i min. 1 półka w szafie na uczestnika. W pokojach powinien znajdować się odbiornik TV. Wszystkie pokoje dotyczące grupy powinny być położone obok siebie, w miarę możliwości na jednym piętrze/w jednym korytarzu. Na terenie całego obiektu powinien być dostęp do internetu bezprzewodowego (Wi-Fi), bez żadnych dodatkowych opłat.

 

Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą w trakcie realizacji umowy

Forma komunikacji: pisemna lub elektroniczna

 

Źródło finansowania zamówienia

Projekt „Otwarte umysły” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 3 Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej).

  1. WSPÓLNY SŁOWNIK CPV

80000000-4         Usługi edukacyjne i szkoleniowe

  1. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA

Wykonawcazrealizuje przedmiot umowy najpóźniej do 12 października 2018 roku. Warsztaty we wszystkich grupach należy zrealizować w okresie od 3 września do 12 października 2018 roku. Dokładne terminy i godziny realizacji wyjazdów dostosowane będą do najbardziej pożądanych przez ich odbiorców. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy kontakt do pracowników szkół, z którymi należy ustalić ostateczny termin realizacji warsztatów.

Ostateczny harmonogram odbywania wyjazdów akceptuje Zamawiający.

 

IV.                WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

Wykonawca zobowiązany jest wykazać nie później niż na dzień składania ofert spełnianie następujących warunków:

-Doświadczenia Wykonawcy w zakresie realizacji wyjazdowych form edukacyjnych dla uczniów szkół

Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że:

  • specjalizuje się w organizacji wyjazdów dla uczniów szkół, tj. jest organizatorem wypoczynku dzieci w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych,

·         w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał co najmniej 1 kilkudniową formę edukacyjną dla uczniów szkół o charakterze wyjazdowym z noclegiem.

 

W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy są zobowiązani:

1.       Złożyć na formularz ofertowym oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu -załącznik nr 1 do Ogłoszenia formularz ofertowy.

2.       Złożyć Wykaz wykonanych usług– wg załącznika nr 5 z referencjami.

3.       Złożyć kserokopię zaświadczenia o wpisie do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę oraz potwierdzenie aktualnej gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej lub ubezpieczenia na rzecz klientów potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę.

 

 

 

 

Do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:

  1. Formularz ofertowy zawierający oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wg załącznika nr 1 do Ogłoszenia.
  2. Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych – wg załącznik nr 3.

3.       Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych (oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia) – wg załącznik nr 4.

4.       Wykaz wykonanych usług z referencjami.– wg załącznika nr 5.

5.       Kserokopię zaświadczenia o wpisie do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych Marszałka Województwa potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę oraz potwierdzenie aktualnej gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej lub ubezpieczenia na rzecz klientów potwierdzoną za zgodność przez Wykonawcę.

 

Do udziału w postępowaniu dopuszczeni zostaną Wykonawcy, którzy spełnią wszystkie warunki udziału w postępowaniu. Ocena spełnienia warunków odbywać się będzie na zasadzie „spełnia/nie spełnia”.

 

Z możliwości realizacji zamówienia wyłącza się podmioty, które powiązane są z Beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu Beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:

- uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

- posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji;

- pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

- pozostawanie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

W celu potwierdzenia braku powiązań kapitałowych lub osobowych, o których mowa powyżej, Wykonawca dołącza do oferty oświadczenie o braku występowania w/w powiązań – zał. Nr 3.

 

V.         OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT

1.       Ofertę należy sporządzić w jednym egzemplarzu, w języku polskim, na druku formularza ofertowego lub wg wzoru tego druku, stanowiącego zał. nr 1 do ogłoszenia, poprzez jego odpowiednie wypełnienie.

2.       Treść oferty musi odpowiadać wymaganiom określonym w Ogłoszeniu.

3.       Ofertę należy sporządzić w formie pisemnej.

4.       Do oferty należy dołączyć dokumenty, o których mowa w pkt IV.

5.       Oferta, w miejscu określonym przez Zamawiającego, musi być opatrzona podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy (zaleca się opatrzenie podpisu pieczęcią imienną).

6.       Dokumenty składane wraz z ofertą mogą być oryginałami lub kopiami poświadczonymi za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osobę uprawnioną).

7.       Dokumenty złożone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.

8.       Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie, oznaczonej nazwą Wykonawcy, zaadresowanej do Zamawiającego na jego adres do korespondencji i opisanej następująco:

„OFERTA DOTYCZY OGŁOSZENIA O ZAMÓWIENIU NA USŁUGI SPOŁECZNE I INNE SZCZEGÓLNE USŁUGINr PO.272.3.50.2018 na zorganizowanie pięciodniowych wyjazdowych warsztatów kreatywności
i innowacyjności w Krakowie i Katowicach w ramach projektu „Otwarte umysły” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020 (Oś priorytetowa 3 Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej).”

NIE OTWIERAĆ PRZED 8 czerwca 2018r. godz. 11.15

 

  1. Jeżeli Wykonawca nie złoży wymaganych dokumentów lub oświadczeń, co powodowałoby brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, Zamawiający wzywa Wykonawcę do uzupełnienia dokumentów lub wyjaśnienia treści oferty.

 

VI.      MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT

1.       Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w Biurze Obsługi Interesanta Starostwa Powiatowego w Lęborku w terminie do dnia 8 czerwca 2018r. do godz. 11.00.

2.       Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, w pok. Nr 217, w dniu 8 czerwca 2018r. o godz. 11.15.

 

VII.    OPIS SPOSOBU POROZUMIEWANIA SIĘ ZAMAWIAJĄCEGO Z WYKONAWCAMI

1.       Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia i informacje, Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem pkt. 2.

2.       Oferta wraz z wymaganymi załącznikami musi być złożona w formie pisemnej.

3.       Adres Zamawiającego do korespondencji, nr faksu oraz dane e-mail zawiera pkt I Ogłoszenia.

4.       W przypadku dokumentów lub informacji przekazanych faksem lub drogą elektroniczną każda ze stron, na żądanie drugiej, niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

 

 

VIII.KRYTERIA OCENY OFERT

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

  1. Cena oferty brutto - 60 % Kryterium 1 (K1)

Oferta będzie oceniana w w/w kryterium wg następującego wzoru:

  Cena minimalna (najniższa spośród złożonych ofert)

K1 = -------------------------------------------------------------------------------- x 60 pkt

                    Cena przedstawiona w ofercie

 

  1. Pozostałe kryteria: Doświadczenie w organizacji form wsparcia dla uczniów przy użyciu eksperymentów, rozwijających ich kreatywność- 40% Kryterium 2 (K2)

K2 = Liczba punktów uzyskanych w przez Wykonawcę zgodnie z poniższą skalą (max. 40 punktów):

Ocena na podstawie zadeklarowanego oświadczenia Wykonawcy, zawartego w formularzu ofertowym w wyodrębnionej rubryce, dotyczącego: doświadczenia w organizacji wsparcia dla uczniów, rozwijających ich kreatywność.

Sposób obliczania punktów i oceny dla ww. kryterium:

  • nie zostanie zaznaczona żadna kategoria lub zostanie zaznaczona kategoria, że nie organizował żadnej formy wsparcia dla uczniówprzy użyciu eksperymentów,rozwijającej ich kreatywność– 0 pkt.
  • zostanie zaznaczona kategoria – doświadczenie w organizacji 1–5 form wsparcia dla uczniówprzy użyciu eksperymentów,rozwijających ich kreatywność– 10 pkt.
  • zostanie zaznaczona kategoria - doświadczenie w organizacji 6-10 form wsparcia dla uczniówprzy użyciu eksperymentów,rozwijających ich kreatywność– 20 pkt.
  • zostanie zaznaczona kategoria - doświadczenie w organizacji11–20 form wsparcia dla uczniówprzy użyciu eksperymentów,rozwijających ich kreatywność– 30 pkt.
  • zostanie zaznaczona kategoria - doświadczenie w organizacji21i więcej form wsparcia dla uczniówprzy użyciu eksperymentów,rozwijających ich kreatywność– 40 pkt.

 

Punkty za powyższe kryterium zostaną przyznane w skali punktowej 0 – 40 punktów, na podstawie zadeklarowanego oświadczenia Wykonawcy, zawartego w formularzu ofertowym w wyodrębnionej rubryce.

Zamawiający oceni i porówna jedynie oferty spełniające warunki udziału w postępowaniu.

SPOSÓB OCENY OFERT:

Ocena ogólna poszczególnych ofert dokonywana będzie w oparciu o poniższy wzór:

O = K1 + K2

gdzie:

O – oznacza łączną ocenę, jako sumę punktów w poszczególnych kryteriach

K1 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”

K2 – liczba punktów uzyskanych w kryterium „Doświadczenie”

1. Oferty złożone w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie ocenione zostaną w oparciu o ww. kryteria z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku (ułamkowa liczba punktów będzie zaokrąglona do pełnych liczb zgodnie z zasadami matematycznymi).

2. Oferty oceniane będą punktowo. Maksymalna liczba punktów, jaką może uzyskać oferta wynosi łącznie 100 pkt.

Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie ta oferta, która w sumie uzyska najwyższą ilość punktów.

W przypadku, gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną.

W przypadku gdy dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert
z powodu zaoferowania przez wykonawców dokładnie takich samych cen i innych kryteriów, Zamawiający wezwie wykonawców do złożenia ofert dodatkowych.

 

IX.      ZAMAWIAJĄCY ODRZUCI OFERTĘ W PRZYPADKU, GDY:

1.     Jest niezgodna z wymaganiami określonymi w Ogłoszeniu.

2.     Zawiera omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, których nie można poprawić na zasadzie oczywistych omyłek rachunkowych bądź błędów rachunkowych.

3.     Została złożona po wyznaczonym terminie lub/i w niewłaściwym miejscu.

4.     Wykonawca nie spełnia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt IV Ogłoszenia.

 

X.         INFORMACJE DODATKOWE

1.       Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści Ogłoszenia przed terminem składania ofert.

2.       Jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty lub unieważnić postępowanie.

3.       Informacje o wynikach wyboru najkorzystniejszej oferty przekazane zostaną: pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną.

 

Wykaz załączników do niniejszego ogłoszenia:

  1. Formularz ofertowy – załącznik nr 1
  2. Wzór umowy – załącznik nr 2
  3. Oświadczenie o braku występowania powiązań osobowych lub kapitałowych –załącznik nr 3
  4. Oświadczenie w trybie art. 24 ustawy Prawo zamówień publicznych –załącznik nr 4
  5. Wykaz wykonanych usług– załącznik nr 5

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..