2019-10-24

Zaproszenie do udziału w pracach komisji konkursowej

Lębork, 2019.10.23

 

Zaproszenie do udziału w pracach komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją, na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku.

 

 

Na podstawie art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 z późn. zm.) Zarząd Powiatu Lęborskiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty,
o których mowa w art. 3 ust. 3 ww. ustawy (zwanych w dalszej części organizacjami) do wskazania kandydatów do prac
w komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiewraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku.

1)    Organizacja może wskazać na członka ww. komisji konkursowej tylko jednego kandydata.

2)    Wskazania kandydata należy dokonać na formularzu zgłoszeniowym, określonym w załączniku do niniejszego zaproszenia.

3)    Formularz zgłoszeniowy, podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentacji organizacji oraz przez kandydata należy przesłać na adres: Starostwo Powiatowe w Lęborku, ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork lub złożyć w Biurze Obsługi Interesanta w Starostwie Powiatowym w Lęborku, w terminie do 06 listopada 2019 r., do godz. 12.00 (liczy się data wpływu do urzędu) w kopercie z dopiskiem: „Zgłoszenie kandydata do prac w komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiewraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku".

4)    W pracach komisji będzie mogło wziąć udział nie więcej niż dwóch kandydatów, wskazanych przez organizacje, spełniających wymogi formalne. W przypadku, gdy liczba zgłoszeń przekroczy wymaganą liczbę, decydować będzie kolejność zgłoszeń kandydatów, spełniających wymogi zawarte w niniejszym zaproszeniu.

5)    Kandydaci na członków komisji konkursowych muszą spełniać łącznie następujące kryteria:

a)     posiadać obywatelstwo Rzeczypospolitej Polskiej i korzystać z pełni praw publicznych,

b)    zaakceptować warunki uczestnictwa w pracach komisji konkursowej na zasadach nieodpłatności,

c)     wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Starostę Lęborskiego, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.), w celu wyłonienia kandydatów na członków komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiena terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku,

d)    nie mogą być wskazani przez organizacje, biorące udział w konkursie,

e)     nie mogą podlegać wyłączeniu na zasadach określonych w art. 24 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego ((t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 ze zm.).

6)    Ponadto w ocenie oferty złożonej w konkursie, nie może brać udziału osoba, której powiązania
ze składającym ją podmiotem mogą budzić zastrzeżenia, co do jej bezstronności.

7)    Pod uwagę nie będą brane zgłoszenia kandydatów do ww. komisji konkursowej:

a)     niekompletnie wypełnione,

b)    niepodpisane,

c)     złożone w innej formie, niż na formularzu zgłoszeniowym będącym załącznikiem do niniejszego zaproszenia,

d)    złożone po terminie określonym w pkt 3,

e)     w przypadku, gdy organizacja zgłosiła więcej niż jednego kandydata.

8)    Skład komisji konkursowej ustalony zostanie w uchwale Zarządu Powiatu Lęborskiego i oprócz osób wyłonionych wśród wskazanych przez organizacje w skład jej wejdą: przedstawiciele Zarządu Powiatu Lęborskiego oraz przedstawiciele samodzielnej komórki organizacyjnej Starostwa Powiatowego w Lęborku odpowiedzialnej za realizację zadania, którego dotyczy ogłoszony otwarty konkurs ofert.

9)    Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny i za udział w posiedzeniach jej członkom nie przysługuje zwrot kosztów podróży.

10)Zadaniem członków komisji konkursowej, w szczególności, będzie:

a)     ocena formalna i merytoryczna złożonych ofert w oparciu o kryteria określone w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiewraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku,

b)    sporządzenie opinii o złożonych ofertach zawierającej wyniki oceny formalnej i merytorycznej wraz z uzasadnieniem, stanowiącej załącznik do protokołu z prac komisji,

c)     przedstawienie Zarządowi Powiatu Lęborskiego sporządzonej opinii wraz z uzasadnieniem.

11)Pracami komisji konkursowej kierować będzie jej przewodniczący, wybrany spośród jej członków. Komisja wybierze również wiceprzewodniczącego i sekretarza.

12)Na pierwszym posiedzeniu każdy członek komisji podpisuje zobowiązanie, że w przypadku ujawnienia w trakcie pracy komisji istnienia powiązań mogących budzić zastrzeżenia, co do jego bezstronności, w szczególności o istnieniu podstaw wyłączenia określonych w art. 24 Kodeksu postępowania administracyjnego, poinformuje o tym fakcie przewodniczącego komisji i wyłączy się z dalszej części jej prac.

13)Komisja konkursowa obradować będzie na posiedzeniach zamkniętych, bez udziału oferentów. Termin i miejsce posiedzenia komisji określi przewodniczący. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący będzie mógł zarządzić inny tryb pracy komisji.

14)Komisja konkursowa podejmować będzie rozstrzygnięcia w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy pełnego składu. W przypadku równej liczby głosów zdecyduje głos przewodniczącego. Przy ocenie merytorycznej złożonych ofert stosować będzie skalę punktową ustaloną w ogłoszeniu, o którym mowa w pkt. 10 a.

15)Do obowiązków członków komisji konkursowej należeć będzie w szczególności:

a)     czynny udział w pracach komisji,

b)    niezwłoczne informowanie przewodniczącego komisji o okolicznościach uniemożliwiających wykonanie obowiązków członka komisji,

c)     nieujawnianie informacji o przebiegu prac komisji.

16)Zgodnie z art. 15 ust. 2da ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie komisja konkursowa będzie mogła działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, jeżeli:

a)     żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej, lub

b)    wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej, lub

c)     wszystkie powołane w skład komisji konkursowej osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2d lub art. 15 ust. 2f ustawy.

17)Komisja konkursowa będzie mogła korzystać z pomocy osób posiadającą specjalistyczną wiedzę z dziedziny obejmującej zakresem przedmiot konkursu, które będą mogły:

a)     uczestniczyć w pracach komisji z głosem doradczym,

b)    wydawać opinie.


                                                                             Załącznik do zaproszenia do udziału
                                                                                                 w pracach komisji konkursowej

                                                                                    

Formularz zgłoszenia udziału w pracach komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskie wraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku

CZĘŚĆ A. DLA ORGANIZACJI

Dane organizacji wskazującej kandydata

1.

Nazwa organizacji

 

2.

Forma prawna

 

3.

Adres siedziby organizacji

 

4.

Adres e-mail

 

Dane dotyczące kandydata na członka komisji

 

Imię i nazwisko

 

 

Adres do korespondencji

 

 

Adres e-mail

 

 

Telefon kontaktowy

 

 

                                                                           data i pieczęć organizacji/podmiotu

 

 

Pieczątki i podpisy osób upoważnionych

do reprezentacji organizacji

CZĘŚĆ B. WYPEŁNIANA PRZEZ KANDYDATA NA CZŁONKA KOMISJI KONKURSOWEJ

 

DEKLARACJA ZŁOŻONA PRZEZ KANDYDATA

Deklaruję chęć udziału w pracach komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej wraz
z nieodpłatną mediacją oraz punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiewraz z nieodpłatną mediacją na terenie powiatu lęborskiego w 2020 roku

 

data i podpis kandydata

OŚWIADCZENIE KANDYDATA

Oświadczam, że:

1)      Wyżej wymienione dane są zgodnie ze stanem prawnym i faktycznym;

2)      Jestem obywatelem RP i korzystam z pełni praw publicznych;

3)      Nie reprezentuję organizacji, biorącej udział w konkursie;

4)      Nie podlegam wyłączeniu na zasadach określonych w art. 24 Kodeksu postępowania administracyjnego

5)      Akceptuję warunki uczestnictwa w pracach komisji konkursowej na zasadach nieodpłatności;

6)      Wyrażam zgodę na przetwarzanie swoich osobowych przez Starostę Lęborskiego, zgodnie z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.), w celu wyłonienia kandydatów na członków komisji konkursowej, która powołana zostanie w celu zaopiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej punktu świadczącego nieodpłatne poradnictwo obywatelskiena terenie powiatu lęborskiego w 2019 roku.

 

data i podpis kandydata

Klauzula informacyjna:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 ze zm.) informuję, że:

1)      administratorem danych osobowych, pozyskanych w niniejszym procesie, jest Starosta Lęborski z siedzibą w Lęborku przy ul. Czołgistów 5, (zwany danej administratorem danych),

2)      dane osobowe kandydatów będą przetwarzane przez administratora danych w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia postępowania konkursowego, na podstawie wyrażonej zgody. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem,

3)      podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednak jest warunkiem umożliwiającym ubieganie się o udział w komisji konkursowej,

4)      Inspektorem  Danych Osobowych w Starostwie Powiatowym w Lęborku jest Krzysztof Pukaczewski, powołany Zarządzeniem nr 16/2018 Starosty Lęborskiego z dnia 25 maja 2018 r. (dane kontaktowe: iodo@starostwolebork.pl),

5)      podstawą prawną przetwarzania danych osobowych, pozyskanych w niniejszym procesie rekrutacji, jest art. 15 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 688 ze zm.)

6)      odbiorcą pozyskanych, w niniejszym procesie rekrutacji, danych osobowych będzie Zarząd Powiatu Lęborskiego oraz pracownicy Starostwa Powiatowego w Lęborku związani z obsługą zadania.

7)      pozyskane, w niniejszym procesie rekrutacji, dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,

8)      każda osoba, która złoży deklarację udziału w konkursie posiadać będzie prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo ich sprostowania, zmiany, ograniczenia przetwarzania o dane zbędne dla celu określonego w pkt 3, prawo do ich przenoszenia, usunięcia,

9)      każdej osobie, która złoży deklarację udziału w konkursie, przysługiwać będzie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy prawa dotyczące materii ochrony danych osobowych,

10)   pozyskane, w niniejszym procesie rekrutacji, dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w systemie informatycznym,
opierającym się na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowaniu.

 

 

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..