2022-05-20

G.6840.1.2022.SP.JK OGŁOSZENIE z dnia 20 maja 2022 roku

STAROSTA LĘBORSKI

G.6840.1.2022.SP.JK

OGŁOSZENIE z dnia 20 maja 2022 roku

 

Starosta Lęborski wykonujący zadania z zakresu administracji rządowej

z siedzibą przy ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork

ogłasza I ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż lokalu niemieszkalnego

 

Działając na podstawie art. 11 ust. 1, art. 38 i art. 40 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (t.j.
Dz. U. z 2021r. poz. 1899 ze zm.), § 13 Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (t.j. Dz. U. z 2021r. poz. 2213), w oparciu o Zarządzenie Wojewody Pomorskiego z dnia 17 listopada 2021 roku „w sprawie zgody na sprzedaż w drodze przetargu nieruchomości Skarbu Państwa”,

 

Starosta Lęborski ogłasza:

 

1.    Pierwszy ustny przetarg nieograniczony na sprzedaż wyodrębnionego lokalu niemieszkalnego nr 5 o łącznej powierzchni użytkowej 205,39m2 (powierzchnia użytkowa lokalu 113,10m2 oraz powierzchnia pomieszczeń przynależnych w piwnicy 92,29m2) zlokalizowanego w budynku położonym przy ulicy Weterynaryjnej 1 w Lęborku wraz z udziałem w wysokości 455/1000 w częściach wspólnych budynku oraz w prawie własności gruntu stanowiącego działkę nr 20/5 o powierzchni 0,1488ha położoną w obrębie 13 miasta Lęborka, dla której Sąd Rejonowy w Lęborku V Wydział Ksiąg Wieczystych prowadzi księgę wieczystą nr SL1L/00029641/7. Dla lokalu prowadzona jest księga wieczysta nr SL1L/00048794/3.

2.    Teren nieruchomości, na której zlokalizowany jest lokal, porośnięty jest drzewami i krzewami od strony południowo-zachodniej. Teren stosunkowo równy. Wjazd na działkę jest utwardzony. Wejście prowadzące do budynku również jest utwardzone. Teren ogrodzony.

3.    Lokal mieści się na parterze budynku, w którym poza nim znajdują się 4 (cztery) lokale mieszkalne. Budynek mieszkalny, dwukondygnacyjny, podpiwniczony, rok budowy 1970. Konstrukcja budynku murowana, stropodach kryty papą, stolarka okienna PCV i drewniana, stolarka drzwiowa zewnętrzna aluminiowa. W budynku przylegającym znajduje się siedziba Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Lęborku.

4.    W skład powierzchni lokalu wchodzą pomieszczenia wykorzystywane wcześniej przez Inspektorat Weterynarii jako pomieszczenia biurowe, pracownie, korytarz, łazienka i toalety. Do lokalu przynależą pomieszczenia w piwnicy budynku użytkowane wcześniej jako magazyny, pomieszczenie socjalne i archiwum. Lokal wyposażony jest w instalacje: wodno-kanalizacyjną, energetyczną (licznik zdjęty), c.o. z kotłowni zlokalizowanej
z piwnicy budynku. Okna drewniane, podłogi: płytki PCV, terakota, parkiet. W części pomieszczeń glazura. Lokal wymaga przeprowadzenia remontu kapitalnego.

5.    Nieruchomość będąca przedmiotem sprzedaży nie jest obciążona hipoteką, ani innymi ciężarami i ograniczeniami.

6.    Z własnością lokalu związane jest ponoszenie opłat z tytułu administrowania, funduszu remontowego, eksploatacji części wspólnych budynku
w łącznej kwocie (na dzień ogłoszenia) 513,48zł (słownie: pięćset trzynaście złotych 48/100) miesięcznie.

7.    Zgodnie z obowiązującą zmianą miejscowego planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego miasta Lęborka dla obszaru oznaczonego
w tym planie jako T.6 i część T.I wraz z odpowiednim fragmentem Strefy Ekologicznie Ważnej zatwierdzoną uchwałą Nr XLVIII-505/2001 Rady Miejskiej w Lęborku z dnia 31 sierpnia 2001 roku (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego Nr 79 z dnia 11 października 2001 roku, poz. 985) znajduje się
w części na terenie elementarnym 06.03.UG o dominującej funkcji komercyjnej (funkcje komercyjne/o charakterze komercyjnym/ - funkcje terenów, na których prowadzona jest /będzie/ działalność nastawiona na zysk, np.: produkcyjna, przemysłowa, składowa, usługowa,
a także przeznaczonych dla urządzeń infrastruktury technicznej) oraz w części na terenie elementarnym KD.03.L – ulica lokalna.
Ze szczegółowych ustaleń zmiany planu dla terenu elementarnego 06.03.UG wynika zakaz lokalizacji zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej
i innych niż wolnostojąca i bliźniacza, form zabudowy jednorodzinnej.

8.    Lokal będący przedmiotem sprzedaży nie posiada świadectwa charakterystyki energetycznej w myśl ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 roku
o charakterystyce energetycznej budynków (Dz. U. z 2021r., poz. 497).

9.    Cena wywoławcza wynosi 130.000,00zł. (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100). Transakcja sprzedaży lokalu wraz z udziałem
w gruncie jest zwolniona z podatku VAT.

10.Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłata wadium w wysokości 13.000,00zł (słownie: trzynaście tysięcy złotych 00/100), które należy wpłacić w pieniądzu na konto: Starostwo Powiatowe w Lęborku, Bank Spółdzielczy w Łebie, Filia Lębork nr 77 9324 0008 0002 8701 2000 0090 najpóźniej do dnia 18 lipca 2022 roku. Środki pieniężne muszą wpłynąć na rachunek bankowy najpóźniej w dniu 18 lipca 2022 roku pod rygorem uznania przez organizatora przetargu, że warunek wpłaty nie został spełniony.

 

11.Do przetargu dopuszczone zostaną osoby fizyczne lub prawne, które wpłacą wadium w ustalonej wysokości w wyznaczonym terminie, stawią się na przetarg osobiście lub w ich imieniu stawią się ich pełnomocnicy okazujący się stosownym pełnomocnictwem, sporządzonym w formie aktu notarialnego lub innej formie z potwierdzeniem zgodności podpisów przez notariusza, a w przypadku osób prawnych dodatkowo dokumentami określonymi przepisami prawa, uprawniającymi do wzięcia udziału w przetargu, przedłożą komisji przetargowej dowody stwierdzające tożsamość.
W przypadku małżonków, którzy nabywać będą nieruchomość do majątku wspólnego, do dokonywania czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich ze stosownym pełnomocnictwem (niekoniecznie w formie aktu notarialnego) drugiego małżonka, upoważniającym do reprezentowania go w przetargu na zbycie nieruchomości, zawierającym dodatkowo zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości.

12.W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920 roku
o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców (t.j. Dz.U. z 2017r., poz. 2278).

13.Wysokość postąpienia określają uczestnicy przetargu nie niższe jednak niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem do pełnych 10zł w górę. Przetarg uważa się za skuteczny jeżeli zaoferowana zostanie cena nabycia wyższa od ceny wywoławczej co najmniej jedno postąpienie. Licytacją zamyka się po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny nieruchomości.

14.Wadium zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu, jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia zamknięcia, odwołania, unieważnienia lub zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.

15.Wadium wniesione przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zaliczone zostanie na poczet ceny sprzedaży nieruchomości. Wniesienie wadium przez uczestnika przetargu oznacza, że uczestnik zapoznał się ze stanem nieruchomości, miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz warunkami określonymi w ogłoszeniu.

16.Protokół z przeprowadzonego przetargu stanowi podstawę zawarcia umowy notarialnej.

17.Nabywca zobowiązany jest zapłacić cenę nabywanej nieruchomości nie później niż do dnia zawarcia umowy przenoszącej własność. Za termin zapłaty uznaje się dzień wpływu należności na wskazane konto.

18.Osoba ustalona jako nabywca zostanie zawiadomiona o miejscu i terminie zawarcia umowy sprzedaży nieruchomości najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli osoba ustalona jako nabywca nieruchomości nie przystąpi bez usprawiedliwienia do zawarcia umowy
w miejscu i w terminie podanych w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.

19.Koszty zawarcia umowy notarialnej oraz koszty wpisów wieczysto-księgowych obciążają nabywcę.

20.Szczegółowych informacji dotyczących przedmiotu przetargu udzielają pracownicy Referatu Ewidencji Gruntów i Budynków oraz Gospodarki Nieruchomościami, pok. 118, 117, I piętro, tel. 59 86 32 841 lub 59 84 80 883.

21.Ogłoszenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez publikację w prasie, zamieszczenie na stronie internetowej Starostwa Powiatowego
w Lęborku www.powiat-lebork.com, na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Lęborku /parter, I piętro/, a także tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta Lęborka oraz Urzędu Miejskiego w Łebie, Urzędów Gmin: Cewice, Nowa Wieś Lęborska oraz Wicko, na okres od 20 maja do 22 lipca 2022 roku.

22.Zastrzega się prawo do odwołania przetargu z ważnych powodów. Starosta Lęborski poda do publicznej wiadomości informację o odwołaniu
z podaniem uzasadnionej przyczyny.

23.Ze stanem nieruchomości objętej treścią niniejszego ogłoszenia można zapoznać się w dniu 5 lipca 2022 roku w godzinach 9-11,
wyłącznie po wcześniejszym zgłoszeniu (osobistym – ul. Czołgistów 5, 84-300 Lębork I piętro, pok. 118, 117 lub telefonicznym pod nr 598632841 lub 598480 883) chęci dokonania oględzin.

24.Przetarg odbędzie się w dniu 22 lipca 2022 roku o godzinie 10:00, w sali nr 13 Starostwa Powiatowego w Lęborku przy ul. Czołgistów 5.

 

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..