Wersje

Wersja Data zmiany Autor Opis Akcje
2019-09-23 15:56:36  Bogusław Stasiuk

Zmieniono nazwę z 'Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych' na 'PZ - Profil Zaufany'

Pole full zmieniło wartość z '<p class="art_head"> Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej <b>w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych</b> dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP</p> <p> <strong>E</strong>lektroniczna <strong>P</strong>latforma <strong>U</strong>sług <strong>A</strong>dministracji <strong>P</strong>ublicznej pozwala załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem sieci teleinformatycznej.</p> <p> Każdy, kto chce załatwić urzędową sprawę przez Internet za pomocą platformy ePUAP, a nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, musi dysponować &nbsp;bezpłatnym profilem zaufanym, kt&oacute;ry umożliwia potwierdzanie tożsamości osoby kierującej sw&oacute;j wniosek w danej sprawie do danego urzędu. Jest to zestaw danych elektronicznych, kt&oacute;re identyfikują osobę w systemie podmiot&oacute;w wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Każdy może używać tylko jednego profilu zaufanego . Aby założyć profil zaufany należy:</p> <ol> <li> wejść na stronę internetową <a href="http://www.epuap.gov.pl">ePUAP</a>.</li> <li> założyć konto.</li> <li> wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego.</li> <li> znaleźć najbliższy urząd, w kt&oacute;rym można potwierdzić profil zaufany ePUAP - na terenie powiatu lęborskiego będzie to: Urząd Skarbowy w Lęborku, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lęborku oraz Starostwo Powiatowe w Lęborku.</li> <li> udać się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego.&nbsp;</li> </ol> <p> Obywatel lub przedsiębiorca loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera rodzaj sprawy, kt&oacute;rą chce załatwić w danym urzędzie i&nbsp;wypełnia wniosek. Przed wysłaniem dokumentu system ePUAP wysyła na adres e-mail bądź podany numer telefonu informację z&nbsp;kodem autoryzującym, kt&oacute;ry należy skopiować i&nbsp;wkleić do pola formularza na stronie ePUAP, podpisując go profilem zaufanym, a&nbsp;następnie wniosek wysłać do urzędu.</p> <p> Profil zaufany w&nbsp;większości kontakt&oacute;w z&nbsp;administracją publiczną zastępuje bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Przy czym mogą pojawić się szczeg&oacute;lne przypadki usług, dla kt&oacute;rych prawo z&nbsp;r&oacute;żnych względ&oacute;w, np.&nbsp;technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standard&oacute;w wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany nie zastępuje takiego podpisu np.&nbsp;przy zawieraniu um&oacute;w cywilnoprawnych lub w&nbsp;innych sytuacjach, w&nbsp;kt&oacute;rych przepis szczeg&oacute;lny wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.</p> <p> Wydanie oraz korzystanie z&nbsp;profilu zaufanego w&nbsp;odr&oacute;żnieniu od bezpiecznego podpisu, jest bezpłatne. Ponadto składając podpis weryfikowany profilem zaufanym nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do składania tego podpisu (jak w&nbsp;przypadku bezpiecznego podpisu z&nbsp;certyfikatem). Jak wynika z&nbsp;informacji zawartych na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, wszystkie dane systemu są chronione przez zaawansowane zabezpieczenie programowe i&nbsp;sprzętowe, a&nbsp;podczas przesyłania pomiędzy użytkownikiem i&nbsp;ePUAP są szyfrowane. Podpis złożony za pomocą profilu zaufanego można zweryfikować na stronie ePUAP. W&nbsp;czasie przeglądania dokumentu podpisanego takim podpisem system wyświetla informację o&nbsp;podpisie i&nbsp;jego ważności.</p> ' na '<p class="art_head"> Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej <b>w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych</b>.</p> <p> Każdy, kto chce załatwić urzędową sprawę przez Internet a nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, musi dysponować &nbsp;bezpłatnym profilem zaufanym, kt&oacute;ry umożliwia potwierdzanie tożsamości osoby kierującej sw&oacute;j wniosek w danej sprawie do danego urzędu. Jest to zestaw danych elektronicznych, kt&oacute;re identyfikują osobę w systemie podmiot&oacute;w wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Każdy może używać tylko jednego profilu zaufanego . Aby założyć profil zaufany należy:</p> <ol> <li> wejść na stronę internetową: <a href="https://pz.gov.pl/pz/index">pz.gov.pl</a></li> <li> założyć konto.</li> <li> wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego.</li> <li> znaleźć najbliższy urząd, w kt&oacute;rym można potwierdzić profil zaufany ePUAP - na terenie powiatu lęborskiego będzie to: Urząd Skarbowy w Lęborku, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lęborku oraz Starostwo Powiatowe w Lęborku.</li> <li> udać się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego.&nbsp;</li> </ol> <p> Obywatel lub przedsiębiorca loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera rodzaj sprawy, kt&oacute;rą chce załatwić w danym urzędzie i&nbsp;wypełnia wniosek. Przed wysłaniem dokumentu system ePUAP wysyła na adres e-mail bądź podany numer telefonu informację z&nbsp;kodem autoryzującym, kt&oacute;ry należy skopiować i&nbsp;wkleić do pola formularza na stronie ePUAP, podpisując go profilem zaufanym, a&nbsp;następnie wniosek wysłać do urzędu.</p> <p> Profil zaufany w&nbsp;większości kontakt&oacute;w z&nbsp;administracją publiczną zastępuje bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Przy czym mogą pojawić się szczeg&oacute;lne przypadki usług, dla kt&oacute;rych prawo z&nbsp;r&oacute;żnych względ&oacute;w, np.&nbsp;technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standard&oacute;w wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany nie zastępuje takiego podpisu np.&nbsp;przy zawieraniu um&oacute;w cywilnoprawnych lub w&nbsp;innych sytuacjach, w&nbsp;kt&oacute;rych przepis szczeg&oacute;lny wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.</p> <p> Wydanie oraz korzystanie z&nbsp;profilu zaufanego w&nbsp;odr&oacute;żnieniu od bezpiecznego podpisu, jest bezpłatne. Ponadto składając podpis weryfikowany profilem zaufanym nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do składania tego podpisu (jak w&nbsp;przypadku bezpiecznego podpisu z&nbsp;certyfikatem). Jak wynika z&nbsp;informacji zawartych na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, wszystkie dane systemu są chronione przez zaawansowane zabezpieczenie programowe i&nbsp;sprzętowe, a&nbsp;podczas przesyłania pomiędzy użytkownikiem i&nbsp;ePUAP są szyfrowane. Podpis złożony za pomocą profilu zaufanego można zweryfikować na stronie ePUAP. W&nbsp;czasie przeglądania dokumentu podpisanego takim podpisem system wyświetla informację o&nbsp;podpisie i&nbsp;jego ważności.</p> '

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
namePunkt Potwierdzania Profili ZaufanychPZ - Profil Zaufany
full

Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej pozwala załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem sieci teleinformatycznej.

Każdy, kto chce załatwić urzędową sprawę przez Internet za pomocą platformy ePUAP, a nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, musi dysponować  bezpłatnym profilem zaufanym, który umożliwia potwierdzanie tożsamości osoby kierującej swój wniosek w danej sprawie do danego urzędu. Jest to zestaw danych elektronicznych, które identyfikują osobę w systemie podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Każdy może używać tylko jednego profilu zaufanego . Aby założyć profil zaufany należy:

  1. wejść na stronę internetową ePUAP.
  2. założyć konto.
  3. wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego.
  4. znaleźć najbliższy urząd, w którym można potwierdzić profil zaufany ePUAP - na terenie powiatu lęborskiego będzie to: Urząd Skarbowy w Lęborku, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lęborku oraz Starostwo Powiatowe w Lęborku.
  5. udać się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego. 

Obywatel lub przedsiębiorca loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera rodzaj sprawy, którą chce załatwić w danym urzędzie i wypełnia wniosek. Przed wysłaniem dokumentu system ePUAP wysyła na adres e-mail bądź podany numer telefonu informację z kodem autoryzującym, który należy skopiować i wkleić do pola formularza na stronie ePUAP, podpisując go profilem zaufanym, a następnie wniosek wysłać do urzędu.

Profil zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Przy czym mogą pojawić się szczególne przypadki usług, dla których prawo z różnych względów, np. technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standardów wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy zawieraniu umów cywilnoprawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczególny wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.

Wydanie oraz korzystanie z profilu zaufanego w odróżnieniu od bezpiecznego podpisu, jest bezpłatne. Ponadto składając podpis weryfikowany profilem zaufanym nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do składania tego podpisu (jak w przypadku bezpiecznego podpisu z certyfikatem). Jak wynika z informacji zawartych na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, wszystkie dane systemu są chronione przez zaawansowane zabezpieczenie programowe i sprzętowe, a podczas przesyłania pomiędzy użytkownikiem i ePUAP są szyfrowane. Podpis złożony za pomocą profilu zaufanego można zweryfikować na stronie ePUAP. W czasie przeglądania dokumentu podpisanego takim podpisem system wyświetla informację o podpisie i jego ważności.

Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych.

Każdy, kto chce załatwić urzędową sprawę przez Internet a nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, musi dysponować  bezpłatnym profilem zaufanym, który umożliwia potwierdzanie tożsamości osoby kierującej swój wniosek w danej sprawie do danego urzędu. Jest to zestaw danych elektronicznych, które identyfikują osobę w systemie podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Każdy może używać tylko jednego profilu zaufanego . Aby założyć profil zaufany należy:

  1. wejść na stronę internetową: pz.gov.pl
  2. założyć konto.
  3. wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego.
  4. znaleźć najbliższy urząd, w którym można potwierdzić profil zaufany ePUAP - na terenie powiatu lęborskiego będzie to: Urząd Skarbowy w Lęborku, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lęborku oraz Starostwo Powiatowe w Lęborku.
  5. udać się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego. 

Obywatel lub przedsiębiorca loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera rodzaj sprawy, którą chce załatwić w danym urzędzie i wypełnia wniosek. Przed wysłaniem dokumentu system ePUAP wysyła na adres e-mail bądź podany numer telefonu informację z kodem autoryzującym, który należy skopiować i wkleić do pola formularza na stronie ePUAP, podpisując go profilem zaufanym, a następnie wniosek wysłać do urzędu.

Profil zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Przy czym mogą pojawić się szczególne przypadki usług, dla których prawo z różnych względów, np. technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standardów wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy zawieraniu umów cywilnoprawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczególny wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.

Wydanie oraz korzystanie z profilu zaufanego w odróżnieniu od bezpiecznego podpisu, jest bezpłatne. Ponadto składając podpis weryfikowany profilem zaufanym nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do składania tego podpisu (jak w przypadku bezpiecznego podpisu z certyfikatem). Jak wynika z informacji zawartych na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, wszystkie dane systemu są chronione przez zaawansowane zabezpieczenie programowe i sprzętowe, a podczas przesyłania pomiędzy użytkownikiem i ePUAP są szyfrowane. Podpis złożony za pomocą profilu zaufanego można zweryfikować na stronie ePUAP. W czasie przeglądania dokumentu podpisanego takim podpisem system wyświetla informację o podpisie i jego ważności.

2019-09-23 15:57:32  Bogusław Stasiuk

Pole short zmieniło wartość z 'Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP' na 'Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych.'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
shortPowiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAPPowiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych.
2016-05-05 12:59:27  Bogusław Stasiuk

Utworzono artykuł 51943 o nazwie 'Punkt Potwierdzania Profili Zaufanych'

Podgląd
Zamknij
PolePrzedPo
idpuste51943
user_idpuste264176
resource_idpuste1033
namepustePunkt Potwierdzania Profili Zaufanych
category_idpuste11346
language_idpuste1
shortpustePowiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP
fullpuste

Powiat Lęborski wychodząc na przeciw rozwojowi społeczeństwa informatycznego z końcem 2015 r., w ramach projektu Centrum Aktywności Cyfrowej w Starostwie Powiatowym w Lęborku utworzył Punkt potwierdzania profili zaufanych dla korzystających z usług Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - ePUAP

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej pozwala załatwić wiele spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem sieci teleinformatycznej.

Każdy, kto chce załatwić urzędową sprawę przez Internet za pomocą platformy ePUAP, a nie posiada kwalifikowanego podpisu elektronicznego, musi dysponować  bezpłatnym profilem zaufanym, który umożliwia potwierdzanie tożsamości osoby kierującej swój wniosek w danej sprawie do danego urzędu. Jest to zestaw danych elektronicznych, które identyfikują osobę w systemie podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania. Każdy może używać tylko jednego profilu zaufanego . Aby założyć profil zaufany należy:

  1. wejść na stronę internetową ePUAP.
  2. założyć konto.
  3. wypełnić wniosek o założenie profilu zaufanego.
  4. znaleźć najbliższy urząd, w którym można potwierdzić profil zaufany ePUAP - na terenie powiatu lęborskiego będzie to: Urząd Skarbowy w Lęborku, Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Lęborku oraz Starostwo Powiatowe w Lęborku.
  5. udać się do wybranego urzędu, żeby potwierdzić założenie profilu zaufanego. 

Obywatel lub przedsiębiorca loguje się na www.epuap.gov.pl, wybiera rodzaj sprawy, którą chce załatwić w danym urzędzie i wypełnia wniosek. Przed wysłaniem dokumentu system ePUAP wysyła na adres e-mail bądź podany numer telefonu informację z kodem autoryzującym, który należy skopiować i wkleić do pola formularza na stronie ePUAP, podpisując go profilem zaufanym, a następnie wniosek wysłać do urzędu.

Profil zaufany w większości kontaktów z administracją publiczną zastępuje bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany ważnym kwalifikowanym certyfikatem. Przy czym mogą pojawić się szczególne przypadki usług, dla których prawo z różnych względów, np. technicznych, bezpieczeństwa, czy też stosowanych standardów wymaga stosowania bezpiecznego podpisu weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. Profil zaufany nie zastępuje takiego podpisu np. przy zawieraniu umów cywilnoprawnych lub w innych sytuacjach, w których przepis szczególny wymaga innego sposobu uwierzytelnienia.

Wydanie oraz korzystanie z profilu zaufanego w odróżnieniu od bezpiecznego podpisu, jest bezpłatne. Ponadto składając podpis weryfikowany profilem zaufanym nie jest wymagane posiadanie żadnego urządzenia do składania tego podpisu (jak w przypadku bezpiecznego podpisu z certyfikatem). Jak wynika z informacji zawartych na stronie internetowej www.epuap.gov.pl, wszystkie dane systemu są chronione przez zaawansowane zabezpieczenie programowe i sprzętowe, a podczas przesyłania pomiędzy użytkownikiem i ePUAP są szyfrowane. Podpis złożony za pomocą profilu zaufanego można zweryfikować na stronie ePUAP. W czasie przeglądania dokumentu podpisanego takim podpisem system wyświetla informację o podpisie i jego ważności.

publishfrompuste2016-05-05 00:00:00
_activepuste1
slugpustepunkt-potwierdzania-profili-zaufanych

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..